Skocz do zawartości

rower do 1000zl


Rekomendowane odpowiedzi

Przy tym wzroście absolutnie nie warto. To nie do końca jest zawsze tak, że skrócisz mostek, przesuniesz siodełko do przodu i szlus - z krótkim mostkiem rower prowadzi się nieco inaczej, bo bardziej czuły na każde poruszenie kierownicą, co jednym odpowiada (np. mnie), a innym już niekoniecznie. Takie zabawy mają sens, kiedy w grę wchodzi lekka korekta pozycji, a nie pseudozmiana ramy na mniejszą. Natomiast przesuwanie siodełka już w ogóle jest ryzykowne, bo jego regulacja ma na celu jedynie dbałość o kolana, a nie skrócenie linii tułowia.

Tak, jak Ci pisałam na priv - gdybyś mieszkał gdzieś niedaleko, mam 17-calowego Spartacusa Crossa 4.0 (model wyższy i lepszy, ale rama identyczna), to możesz sobie zobaczyć, jaki to rozmiar ramy. Chyba że bardziej podoba Ci się Vellberg, to niestety nie wiem, kto ma 17" :)

Odnośnik do komentarza

Co do sprzedawcy, trudno powiedzieć, bo nie pisze, tak jak to ma miejsce np. na niektórych aukcjach Kandsa czy Spartacusa, jak wygląda wysyłka roweru itd. Można się co najwyżej domyślać na podstawie innych aukcji, że rower przyjdzie prawie gotowy do jazdy, poza brakiem pedałów, które trzeba wkręcić samemu. Czasem zdarza się także, że zdejmuje się przednie koło i - dość rzadko, ale spotkałam się z taką praktyką - kierownicę. Wszystkie te elementy są do ogarnięcia dla każdego, kto umie trzymać śrubokręt, tak by nie wydzióbać sobie oka ;) Co najwyżej przednie koło można założyć w złym kierunku, ale to wystarczy popatrzeć na to, jak leci bieżnik na tylnej oponie i założyć tak samo z przodu. Co do dokręcania pedałów - będą podpisane prawy i lewy (R/L), i tego pomylić nie można. Dokręca się je zawsze według zasady: lewy pedał w lewo, prawy pedał w prawo. Dobrze posmarować przy tym gwinty jakimś smarem grafitowym lub innym stałym, żeby potem ewentualnie łatwiej odkręcić. A, no i musisz ustawić wysokość siodełka, ale to takie dość oczywiste ;)

Co do napędu - w teorii rower powinien być wyregulowany i nasmarowany. Z tym bywa różnie i co niestety smutniejsze - zakup w sklepie KOMPLETNIE nie daje gwarancji, że tak będzie. Może być tak, że na łańcuchu będzie jedynie powłoka antykorozyjna i wtedy łańcuch trzeba nasmarować (tak czy owak warto kupić oliwkę, bo co kilkadziesiąt kilometrów lub - w zależności od rodzaju oliwki - po każdym zmoczeniu łańcuch znów będzie wymagał smarowania). Na pewno w sklepie masz możliwość przejechania się i sprawdzenia, czy wszystko dobrze działa, ale też jak się ktoś nie zna, to nie jestem pewna, co miałby zauważyć. Poza tym na przykład kiedy ostatnio kupowałam szosę, w sklepie było okej, a po 10km musieli regulować przerzutki, bo dopiero na trasie wyszło, że przy jednym biegu łańcuch ociera, a do tego końcówka linki haczy o korbę.

Większy sens ma serwis zerowy, o ile sprzedawca traktuje go poważnie. W teorii wygląda to tak, że po pierwszej setce, dwóch, mogą nastąpić lekkie scentrowania kół oraz rozregulowanie przerzutek. To rzecz naturalna - części musiały się ułożyć i na sucho tego nie da się ustawić tak, aby nie nastąpiło. Wówczas serwisant powinien te elementy sprawdzić i wyregulować. Czy to robi? Różnie. Czasem pokręci tylnym kółkiem na stojaku i jak mu przerzuca przez wszystkie biegi, to może jeszcze łańcuch nasmaruje i siup, przegląd podbity. Dlatego ja nawet z tym nie łażę i robię sama.

 

Mimo wszystko nie panikowałabym niepotrzebnie. Do zakupu w sklepie zachęcam, jeśli koszt benzyny jest porównywalny do kosztów przesyłki, ale jak masz wywalić na transport stówę, to lepiej chyba dać tę kasę ewentualnemu serwisowi na miejscu.

Odnośnik do komentarza

Kupiłem vellberga 2.0 od nich.

Do skręcenia:

- koło przednie

- kierownica

- siodełko

- pedały

 

Smarowanie czymś tam było.

 

Jeśli nie masz kluczy to kup bo prędzej bądź później i tak Ci średnio przydają.

Coś wyregulowac, coś odkręcić :)

Jeśli chcesz to mogę Ci wypisać dokładnie jakie imbusy do skręcenia potrzebujesz.

No i do pedałów klucz płaski 15mm.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...