Skocz do zawartości

Zmiana kilku części w rowerze MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, noszę się z zamiarem zmiany paru części w moim amatorskim rowerze MTB.

- wolnobieg na kasetę (8 rzędów), co pociąga zmiany:

- tylne koło 26 z mocowaniem na kasetę (hamulce V-BRAKE) - tu mam największy dylemat co wybrać!

- łańcuch

i opcjonalnie 

- opony na przód i tył (tu wybieram między MAXIS Crossmark a Schwalbe SMART SAM).

 

W tym roku zamierzam wziąć udział amatorsko w kilku zwodach MTB na dystansach do 30 km więc jakiś super części nie chce inwestować w rower KROSS HEXAGON X6.

 

Rozglądałem się za częściami na www.centrumrowerowe.pl może ktoś pomoże mi coś do 500 zł skompletować z tej strony lub jakiejś może jeszcze tańszej? 

Odnośnik do komentarza

Cześć

Podobnie upgrade zrobiłem w Univedze Alpina HT300 latem 2015 roku

tylne koło całe zmieniłem z kasety na zestaw

https://www.sporti.pl/product-pol-43226-Aluminiowe-kolo-tylne-26-piasta-801-kaseta-8-9-rzedowa-czarna.htmlobecnie 87,50 wtedy 76,90

https://www.sporti.pl/product-pol-40505-Kaseta-Shimano-CS-HG41-8-rzedowa-11-34T.htmlobecnie 50,50 wtedy 52,90

 

Felga jest mocna z wysokim stożkiem (chyba tak to się nazywa) - jeździłem na tym 3 lata (od 2015 do 2017) i tylko raz musiałem oddać koło do centrowania

Kaseta pracowała z łańcuchem Sram PC-830 i właśnie teraz po sezonie dało się zauważyć zużycie środkowych zębatek (łańcuch nie mierzony, więc nie wiem jakie jest jego zużycie)

Sporti.pl polecam ogarniają dostawy w rozsądnym czasie

Opony kupiłem w 2016 Kendy za jakieś 35 PLN za szt - przód kierunkowa, tył napędowa, w salonie pod Gdańskiem (w Chwaszczynie), i o ile jazda na nich ok - ciche i dobrze się trzymają nawierzchni (i po lasach Trójmiejskich i po okolicach Wisły i po Kotlinie Kłodzkiej) to tył się już trochę zużył (prawie semi slick) ale to może być moja wina bo zawsze nabijałem je dość twardo

Odnośnik do komentarza
W dniu 19.01.2018 o 13:49, rowerowy365 napisał:

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-smart-sam-pd8088/?v_Id=110061

Wg mnie to nie są semi slicki, a opona w teren. 

Na tych nowych nie jeździłem, więc nie wiem jak się zachowują w terenie. Natomiast stara wersja, ta ''jodełka'' jest pod tym względem słabiutka. Na polnych drogach, ubitych ścieżkach jest ok, ale kamienie, korzenie, piach - tam sobie zdecydowanie nie radzi. A w niektórych sytuacjach bywa nawet niebezpieczna.

Odnośnik do komentarza

Może zależy to od ciśnienia jakie miałeś. Ja zazwyczaj pompuję prawie na max bo jeżdżę też po asfalcie ale jak wyjeżdżam do lasu albo jak przyszły przymrozki to zszedłem na niższe ciśnienia i trzyma się zdecydowanie lepiej.

Jedną SS mam ze starym bieżnikiem, drugą z nowym (tym z linka) i nie widzę specjalnej różnicy.

Odnośnik do komentarza

Raz, że to kwestia tras jakie pokonujesz a dwa samych opon których rozmiar ma duże znaczenie, podobnie jak ciśnienie jakie nich panuje, na ten fakt także należy zwrócić szczególną uwagę. Producent z reguły zaleca jedno, natomiast praktyka pokazuje coś innego i trzeba je dostosować pod swój styl jazdy, nie trzymać się sztywno reguł.

Odnośnik do komentarza
  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...