STIR Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Jeszcze raz dzięki wszystkim za porady. Zdecydowałem się na Kross Pulso 1 z 2015 za 1700 zł, ponieważ: - Unibike ma amortyzator, który wprawdzie można zablokować, ale jest jednocześnie cięższy od Krossa o 3-4 kg, a ja jednak głównie nastawiam się ma szosę, więc amortyzator byłby rzadko używany - Triban w stosunku do Krossa ma tylko szosowe przeznaczenie, mniej ważny szczegół, a co do jakości osprzętu to niby jest znacznie lepszy w tribanie, ale Kross to jednak jest 2/3 ceny tribana... -...a że jak wcześniej pisałem na początek nie chcę wydawać dużo stąd postawiłem na Krossa Pulso 1 :). Odnośnik do komentarza
STIR Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Rower dojechał, jest już poskładany i pierwszy kurs za sobą. Po pierwszej przejażdżce, to jest problem z przerzutkami, ale chyba niewielki. Mianowicie gdy ustawiłem na najmniejszej zębatce z przodu i największej z tyłu, to podczas podjazdu pod górkę łańcuch "spadał" z tyłu na zębatkę drugą z kolei i tak kilka razy. Jedynie przytrzymując "wajchę" od przerzutki z tyłu, łańcuch nie przeskakiwał. Nie wiecie czy to jakiś poważny defekt, czy tylko kwestia regulacji? Odnośnik do komentarza
GeloLBN Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Kwestia lekkiej regulacji :) Przy manetce powinieneś mieć taką baryłkę, przekręć ja w lewo o pół obrotu, jak nie pomoże to znowu pół i tak do skutku... Odnośnik do komentarza
STIR Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Na razie kręcę w różne strony i jakoś próbuję dojść do ładu i składu. A za jakiś czas i tak trzeba będzie chyba zrobić jakiś "zerowy" przeglądzik :). Odnośnik do komentarza
GeloLBN Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 pierwszy przegląd regulacyjny robi się po ok 200 km/1mc jazdy U różnych producentów jest inaczej, więc zobacz w karcie gwarancyjnej, bo często jego wykonanie jest warunkiem utrzymania gwarancji. Odnośnik do komentarza
STIR Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Nie znalazłem odpowiedniego tematu, więc będę kontynuował tutaj dyskusję. Mój Kross Pulso 1 ma opony 700-35, chyba to są slicki :), bo ma tylko taki lekko zauważalny bieżnik. Ciśnienie w oponach to prawie 6 barów. Trasę jaką dzisiaj zrobiłem to 25 km po Wyżynie Górnośląskiej, okolice Jastrzębia Zdroju, zróżnicowany teren tzn. częsta zmiana terenu, raz z górki raz pod górkę, ale nie jakieś super wysokie. Tereny poza miastem, niewielkie natężenie ruchu, ale za to dużo zakrętów i przejazdów na inne ulice zmuszających do znacznego zmniejszania prędkości, nie musiałem natomiast ani razu zatrzymywać się aby przepuszczać samochody itp. Dosyć duży wiatr, ale zrobiłem mniej więcej trasę odpowiadającą kwadratowi, czyli jechałem we wszystkie kierunki, raz pod wiatr raz z wiatrem, z prawej i lewej. Mało prostych odcinków, na których można byłoby się porządnie przez dłuższy czas rozpędzić. Największa prędkość to 40,3 km/h, średnia to 23,5 km/h. I teraz pytanie. Jak się ma moja średnia w skali 0-10. Pytam bo mam sportowy charakter i lubię poprawiać swoje osiągnięcia, a także mieć jakiś punkt odniesienia. Zaznaczam na razie mam zamiar jeździć te 20-30 km na dzień, bo na więcej na razie kondycja chyba nie pozwoli, przynajmniej na najbliższe dni. Odnośnik do komentarza
GeloLBN Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 A zamierzasz jeździć całą zimę, czy nie? Jeśli nie, to narazie odpuść sobie bicie rekordów i ciesz się z jazdy :) Dla mnie np teraz jest już po sezonie i rower jest weekendową rekreacją... Jeśli masz zacięcie sportowe, to proponuję Ci żebyś postarał się jeździć dłuższe trasy które ćwiczą wytrzymałość. Ja w sezonie ze,względu na brak czasu jeżdżę na tygodniu przeważnie krótkie trasy po ok 30 km, a w weekendy tak 60-100km, czasem więcej... Opony które masz to tzw semi-slicki, slicki są całkiem gładkie. Jeśli chodzi p prędkość, to po pierwsze zweryfikuj np z GPS czy masz dobrze skalibrowany licznik... Ja jak jeździłem na rowerze crossowym na trasie 20 km spokojnie robiłem średnią ok 30km/h, ale zaczynałem podobnie do Ciebie - na początku przyrost jest bardzo szybki, potem gdy dojdziesz do 28-30 jest juz walka o każdy km i wtedy kierunek wiatru zaczyna mieć bardzo duże znaczenie Odnośnik do komentarza
STIR Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Jazda zimą zależy od warunkach pogodowych. Jakoś zimno nie jest mi straszne, natomiast śnieg i gołoledź na drodze już tak :). Chociaż słowo straszne to za dużo powiedziane. Bicie rekordów - lubię po prostu mieć jakiś punkt odniesienia. Licznik ustawiłem zgodnie z instrukcją obsługi licznika. Po drugie czas jazdy (nieco ponad godzinę), oraz ilość km obliczona z map google dają podobną ilość km i średnią, ale również postaram się to sprawdzić następnym razem z GPS. Rozumiem, że Ty też na początku osiągałeś takie średnie, a dopiero z czasem doszedłeś do 30? Odnośnik do komentarza
GeloLBN Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 A powiedz jeszcze, czy w Twoim liczniku ustawia się rozmiar koła, czy obwód koła w mm? I jeszcze w jakich ciuchach jeździsz, rowerowych, czy "cywilnych"? Juz nie pamiętam dokładnie od jakiej Vśr zaczynałem (bo licznik miałem niezbyt dokładny) ale pamiętam, że początkowo przyrost był bardzo duży.... Z tygodnia na tydzień widoczny progres... Po ok 1-2 miesiącach doszedłem do ok 28-30 i tak się utrzymywalo, więc zacząłem zwiększać dystans ... Dodam też, że równolegle inwestowałem w ubiór rowerowy... Kask... Pierwsza koszulka... spodenki z wkładką.... Itp,itd... Odnośnik do komentarza
STIR Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Ustawia się rozmiar koła, a jeżdżę w ciuchach cywilnych na razie. Odnośnik do komentarza
GeloLBN Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Więc wyniki jakie pokazuje Ci licznik traktuj z przymrużeniem oka, bo licznik nie uwzględnia różnic w rozmiarach opon, a różnica ta dla koła np 28 cali może być ponad 20cm na każdym obrocie koła (błąd ok 10%)... Jeśli kiedyś będziesz kupował nowy licznik to szukaj takiego, gdzie wpisuje się obwód koła w mm... Ciuchy tez robią swoje, zwłaszcza przy większych prędkościach i dłuższych dystansach.... Odnośnik do komentarza
syzygy Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Podłączę się do tematu i zapytam, czy Waszym zdaniem warto (najwyżej ktoś z Was go podkupi ;) ) http://olx.pl/oferta/rower-trekingowy-cube-touring-pro-deore-magura-CID767-IDaAvD3.html#b43f4aaf4c Mi wydaje się, że to dobra cena, nawet jeśli trzeba by było np. wymienić kasetę i łańcuch. Oprócz tego rozważam nowy rower i waham się pomiędzy Kross Evado 5.0 i Unibike Viper (sporo tańszy)... http://bikepark24.pl/pl/p/Rower-crossowy-UNIBIKE-Viper-Gts-model-2015-/5338 Wydaje mi się że ta za Vipera bardzo ok, ale Evado jest jednak ładniejszy ;) I ma tarcze, choć to tylko lans za który trochę się płaci... Tylko że i tak musiałbym je strekingować (dojazdy do pracy) w błotniki i bagażnik, lampka z tyłu itp. więc cena się już robi trochę spora, a w Cube mam wszystko od razu ;) Ale trochę boję się używek.. Rower ma być nie tylko na dojazdy do pracy, ale też na przejażdżki w szybkim tempie (ok. 35km) w sezonie. Odnośnik do komentarza
GeloLBN Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 W tej cenie Cube to bardzo dobry wybor. Jeśli jest w takim stanie jsk pisze sprzedawca i oględziny wypadną pozytywnie , to na Twoim miejscu bym bo brał. Kaseta nie wygląda na zużytą, łańcuch chyba lekko pordzewiały, ale pewnie powierzchownie. ... Odnośnik do komentarza
syzygy Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 W tej cenie Cube to bardzo dobry wybor. JeÃli jest w takim stanie jsk pisze sprzedawca i oglÃdziny wypadnà pozytywnie , to na Twoim miejscu bym bo braÃ. Kaseta nie wyglÃda na zuüytÃ, ÃaÃcuch chyba lekko pordzewiaÃy, ale pewnie powierzchownie. ... Kurcze, też mi siÄ podoba, ale chyba trochÄ rama za duża... poprzedniego crossa miaÅem 55 cm i byÅ ok, tutaj jest 58 cm. Mam 183 wzrostu, noga 88 cm.. Chociaż to tylko lekka różnica.. Odnośnik do komentarza
GeloLBN Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Wbrew pozorom 3 cm to duża różnica i 58 cm przy Twoim wzroście może być trochę za duży. Nie przekreslałbym go jeszcze... wiele firm rozmiarowke robi z kosmosu i nijak się tę cm z rozmiaru mają do rzeczywistej wielkości roweru... Ja np mam 186 wzrostu, noga 89 i rower crossowy miałem 55 cm, MTB mam 21" a szosę 60cm.... Najlepiej to znajdź geometrię ramy swojego roweru i tego planowanego i porównaj wymiary. Konieczne tez przymierz się do tego przed zakupem.. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się