Skocz do zawartości

Czyżby to łożysko w suporcie ?proszę o odpis


Gaca

Rekomendowane odpowiedzi

Po ostatnim dokładnym myciu rowery ,stwierdziłem że korba posiada opory toczenia ,oczywiście łańcuch był ściągnięty .

Zdemontowałem korbę ,łożysko w suporcie od strony korby kręci się jednak minimalnie ciężej niż łożysko od strony ramienia .Nie stwierdziłem  tam żadnych luzów .

Jak dokręcam korbę wszystko pięknie się kręci bez żadnych oporów ,jednak poprzez delikatnie dokręcanie korba ma luzy na boki ,tak oczywiście nie może być dokręcona ,

Jesli przykręcam ją tak jak powinno być ,korba ma opory przy kręceniu ,to prawda słychać jakiś delikatny opór od strony korby .

Może to winna podkładek hmm ? raczej mało prawdopodobne żeby podkładka wypadła podczas mycia lub ją uszkodziłem ,niestety mogła się tam dostać też benzyna ekstrakcyjna gdyż do mysia użyłem troszkę benzyny ekstrakcyjnej .

Pozdrawiam

Jacek .

Odnośnik do komentarza

Jaki to standard korb i suportu ?

Jak nie jesteś pewien, to możesz sprawdzić na tej stronie : https://bikehunter.pl/rodzaje-suportow-rowerowych-mega-poradnik/

Prawdopodobnie suport do wymiany, jeśli masz kompaktowy (z łożyskami w środku: kwadrat lub octalink), to wymiana całego wkładu (szczególnie jak do środka dostała się benzyna która wymyła smar, taki pakiet chyba jest nierozbieralny, update: podobno da się, ale jest sporo zabawy).

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpis :)

Suport to z pewnością Press-fit korba to Sram Force 22   130 BDC  53/39T  11 SPD

X Glide

 

Nie tak dawno wszytko ładnie przesmarowałem smarem ,skręciłem korbę ,korba kręci się zdecydowanie lepiej jednak czuć jeszcze opór jak i czasami jakieś delikatne zgrzytu w suporcie

 

Jeśli już to mogę tak jeździć przez jakiś czas ?czy lepiej nie ?

Proszę też o podpowiedz jaki smar kupić do łożysk ten którego użyłem nie jest raczej do takich  celów .

   
Odnośnik do komentarza

Zastanawiam się tylko, co smarowałeś tym smarem ? Bo jedyna część którą się smaruje to są kulki i beżnie łożysk, a chyba raczej nie rozbierałeś łożysk ?

(można też inne elementy cienko przesmarować, ale tylko jako zabezpieczenie przed korozją i zapieczeniem)

Jeżeli nie, to w tym może być problem, do ściągnięcia łożysk jest zdaje się potrzebny specjalny klucz. (Nie znam się za bardzo na systemie press-fit, u siebie serwisowałem tylko suport w systemie na kwadrat)

Co do smaru, to dowolny może być, byle z przeznaczeniem do łożysk, ja używam FINISH LINE Premium Grease, stosuję go do łożysk piast i do sterów : https://www.centrumrowerowe.pl/smar-teflonowy-finish-line-premium-grease-pd6845/?v_Id=4015

Jak coś zgżyta, to ja bym osobiście nie jeździł. Jeżeli łożyska są w dobrym stanie, a problemem jest tylko brak w nich smaru (który być może wymyła ta benzyna), to rozwalisz łożyska.

Odnośnik do komentarza

Oj nie łożysk zdecydowanie nie rozbierałem ,tym bardziej że nie mam klucza żeby ściągnąć suport ,

Może to wina smaru ,gdyż wstyd przyznać ,uzyłem smaru hmm z tak zwanego czarnego plastkowego pudełka z biało czerwoną duża nalepką Smar Łożyskowy ,wyprodukowany w Włocławku ,smar ma konstystęcje gęstą kolor zielony .

Raczej zrobię najlepiej jak wyrzucę go do kosza ?

Jacek

Odnośnik do komentarza

Nie no. smaru bym nie winił, że we Włocławku wyprodukowany a nie w Chinach, to jeszcze go nie dyskwalifikuje :) Gęsta konsystencja i kolor zielony, to jest prawidłowe dla tego rodzaju smaru. Motorex też tak ma, Shimano też

Problem jest prawdopodobnie taki, jak napisałem : 

Benzyna dostała się do środka łożyska i rozpuściła smar.Teraz jedynym wyjściem jest już tylko wyjęcie łożysk i jeżeli się da je rozebrać (niektóre się da), to ich nasmarowanie w środku. A jeżeli nie, to wymiana.

Czyli jak nie czujesz się na siłach tego rozbierać, nie masz klucza ani wprawy, to chyba pozostaje jedynie serwis. Do tego czasu lepiej nie jeździć.

 

Ogólnie przy myciu roweru zaleca się, żeby nie kierować strumienia wody w okolice suportu czy piast (szczególnie z myjki ciśnieniowej), właśnie z tego powodu, żeby woda nie dostała się do łożysk, przy okazji wciskając w nie różne brudy i piasek. Tym bardziej nie należy używać benzyny, WD40 czy innych rozpuszczalników.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za odpis .

Jeszcze tylko jedno pytano ,moim zdaniem warto spróbować gdyż i tak możliwe że odwiedzę serwis .

Mógłbym Np nie wyciągając suportu ,umyć dokładnie łożysko,na swój sposób można to zrobić ,jak zdejmuję osłonę gumową od łożyska widać kulki ,może przemycie ich dokładnie nasmarowanie przyniesie pozytywny rezultat .

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...