Skocz do zawartości

Full używany - oferta na olx - czy warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Proponuję Ci poczytać różne fora i strony na ten temat, bo tu nie dostaniesz wymiernych informacji. Bynajmniej proszę bez urazy dla użytkowników tego forum i szanownego admina :)

Temat stary jak świat (rowerowy). 

Jako użytkownik 4 rowerów carbo, jako osoba która ogląda je na co dzień a rocznie w setkach egzemplarzy - jeśli chcesz rower na którym będziesz chciał jeździć a nie oglądać go i myśleć za dużo o tym co się z nim dzieje to weź rower na ramie niekarbonowej.

 

We wszystkich linkach wybrałeś ciężkie klocki, a rowery z pełną amortyzacją mają różną postać

 

Canyon.com

Sprawdź ofertę tej firmy jako przykład.

Masz na górze zakładki z kategoriami, z czego dwie obejmują mtb z oddzieloną jednak kategorią gravity.

Rowery które wybierałeś znajdują się w tej ostatniej, tymczasem do normalnej jazdy w terenie służą te w pierwszej.

Odnośnik do komentarza

hardtail (sztywny ogon) to rower mtb bez amortyzacji z tyłu, jest sztywny tak jak każdy zwykły rower, a amortyzowany jest tylko widelec. Full i HT to rowery o różnym przeznaczeniu. HT mając sztywny tył i niewielki skok widelca (zazwyczaj 100 mm) nie nadaje się do jazdy enduro, chociaż nie mówię, że nie da się nim jeździć po górach, bo się da i to nieźle. Zazwyczaj HT to rowery do xc, chociaż i tu coraz więcej fulli z niewielkim skokiem. Fulle ze skokiem powiedzmy 140-170 to już rowery allmountain/enduro. Tak naprawdę jeśli nie zamierzasz pokonywać trudnych, technicznych szlaków ze ściankami, rockgardenami czy hopami full nie jest ci potrzeby, a w cenie średniego fulla dostaniesz bardzo dobry rower HT. Z drugiej strony fajnie się na fullu buja :D

Nie do końca.

Na pewno rower typu ht ma ramę bez amortyzacji a full z amortyzatorem.

Natomiast ht mogą być do bardzo różnych zastosowań, także typowo przeznaczone do ciężkiej jazdy mtb, z dużym skokiem widelca, odpowiednią geometrią, osprzętem i konstrukcją ramy. Obecnie taki typ roweru przeżywa nawet rozkwit, bynajmniej nie dlatego co powodem eksploatacji "sztywniaków" było wcześniej - tania wersja roweru do ekstremy. Dziś to raczej trend, ewentualnie moda.

Do pokonywania ścianek czy hop akurat full jako taki nie jest rowerem optymalnym ani w tym przypadku nie daje przewagi nad sztywniakami. Na nierównym podłożu owszem. 

Przez 10 lat jeździłem w lżejszym od opisywanego przez Ciebie terenie na fullu "turystycznym" i zdecydowanie nie uważam że był w takich warunkach zbędny. Nawet wtedy komfort jazdy jest znacznie lepszy niż na rowerze typu ht. 

Pewne jest natomiast że za tą samą kwotę u danego producenta rower ht będzie lżejszy i lepiej "ubrany" od roweru fs. 

Odnośnik do komentarza

Ok. Znalazłem jeszcze jedno koło i prosiłbym panów o zdanie czy warto sobie nim głowę zawracać. Plus jest taki, że mam możliwość podjechania do ich sklepu stacjonarnego i przymierzenia się do roweru.

Jak już na początku pisałem rower byłby przeznaczony do jazdy po leśnych drogach utwardzonych i nie do końca utwardzonych z różną ilością kamieni i rzeczy typu korzenie:), bez hop i tego typu spraw, zjazdy i podjazdy, oczywiście czysto amatorsko.

 

Rower to Northtec Gravity XT 2015 za 3.399pln

 

http://www.artex-rowery.pl/promocja-northtec-gravity-xt-2015-p-833.html

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...