dawidm Opublikowano 23 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 Witam, Jestem zdecydowany na rower fitnessowy, myślałem o budżecie do 2,5tys, ale mocno mnie kusi GIANT choć cena to min 3,5tys. Mam na oku poniższe modele. Kross: https://www.kross.pl/pl/2018/road/pulso-2-0 Trek (mam okazję kupić nowy za 2,5tys): https://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/szosowe/trek/42035/7_4_fx no i ten GIANT, który mi się najbardziej podoba, ale cena sporo wyższa: https://www.giant-bicycles.com/pl/fastroad-slr-2-2017 Doradźcie proszę w następujących kwestiach: 1) jeśli wybierać pomiędzy Kross a Trek to który brać i dlaczego? Widzę, że Kross na osprzęcie szosowym, Trek na crossowym. Trek waży 11kg, przy Krossie podają ok 10. 2) czy, aż tak duża różnica jest między powyższymi a Giantem, żeby warto było dokładac 1tys? Z góry wielkie dzięki! Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 Ad1 Trek ma wideł węglowy, a Kross cały aluminium za to z lepszym osprzętem. No i mnie osobiście Trek się nie podoba / to akurat rzecz gustu / ja bym wziął Krossa Ad2 Jedyna przewaga Gianta to hamulce tarczowe, reszta podobna: Sora 2x9 Czy warto dopłacać? Nie wiem,a czy potrzebujesz tarczówek? Ja bym jeszcze sprawdził jak jest z gwarancją u każdego z tych producentów - który daje najlepszą w razie ''w'' Odnośnik do komentarza
Rafus Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 @dawidm Sprawdź prywatną wiadomość, którą Ci pozostawiłem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 24 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 Ad1 Trek ma wideł węglowy, a Kross cały aluminium za to z lepszym osprzętem. No i mnie osobiście Trek się nie podoba / to akurat rzecz gustu / ja bym wziął Krossa Ad2 Jedyna przewaga Gianta to hamulce tarczowe, reszta podobna: Sora 2x9 Czy warto dopłacać? Nie wiem,a czy potrzebujesz tarczówek? Ja bym jeszcze sprawdził jak jest z gwarancją u każdego z tych producentów - który daje najlepszą w razie ''w'' Ad2. No właśnie, uważam że tarczówki nie są mi do niczego potrzebne. To będzie rower do śmigania w suche dni, nawet nie będę się bawił w montaż błotników. Na deszcz mam obecny crossowy rower. Wychodzi na to, że nie ma co przepłacać. Z co do osprzętu, to w praktyce jaka jest różnica między tą Sorą szosową 2x9 a tym co ma Trek Deore/Acera 3x9? Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 Teoretycznie przy dwóch biegach z przodu masz mniej kombinowania z doborem przełożeń. A w praktyce? piszesz że masz rower crossowy, więc pewnie napęd 3x Odpowiedz sobie na pytanie jak Ci się na takim jeździ. Czy jakiś biegów brakuje, albo niektórych przełożeń nie wykorzystujesz? Trek: 48-36-26 / 11-32 typowo crossowy napęd Kross: 50-39-30 / 11-28 napęd szosowy uniwersalny, mam podobny w szosie tylko kaseta 12-25 spokojnie ogarniam okoliczne podjazdy. Ostatnio byłem w Beskidzie Małym i na górę Żar też podjechałem :) Giant: 50-34 / 11-34 szosowy, szeroki zakres kasety Nie wiem w jakiej okolicy mieszkasz, ale na każdym z nich spokojnie ogarniesz większość podjazdów. Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 24 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 Teoretycznie przy dwóch biegach z przodu masz mniej kombinowania z doborem przełożeń. A w praktyce? piszesz że masz rower crossowy, więc pewnie napęd 3x Odpowiedz sobie na pytanie jak Ci się na takim jeździ. Czy jakiś biegów brakuje, albo niektórych przełożeń nie wykorzystujesz? Trek: 48-36-26 / 11-32 typowo crossowy napęd Kross: 50-39-30 / 11-28 napęd szosowy uniwersalny, mam podobny w szosie tylko kaseta 12-25 spokojnie ogarniam okoliczne podjazdy. Ostatnio byłem w Beskidzie Małym i na górę Żar też podjechałem :) Giant: 50-34 / 11-34 szosowy, szeroki zakres kasety Nie wiem w jakiej okolicy mieszkasz, ale na każdym z nich spokojnie ogarniesz większość podjazdów. Zdecydowanie wystarcza mi co mam. Na tym rowerze śmigałbym głównie do pracy, ok 30km dziennie, raczej płasko. W tej chwili używam max 4 przełożeń z tyłu. Bardziej mi chodzi o to czy klasa/jakość tych osprzętów są porównywalne. Nie mam doświadczenia z szosowymi. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Mówią że szosowa Sora to jak Alivio, ale te grupy cały czas się rozwijają. Nowe Alivio wygląda całkiem fajnie i naprawdę dobrze działa.Wiem bo używam, jeżdżę też na Sorze i nie narzekam. Chcąc porównywać te grupy osprzętu, trzeba by było dwóch rowerów na pełnych grupach. W treku z Deore jest tylko tylna przerzutka, cała reszta to Acera. Więc jak już porównywać to Acera vs Sora. Dla mnie zawsze wygrywa pełna grupa, a nie mieszanka różnych. Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 25 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Czyli sprawa jest prosta: Kross :) Dzięki za rady! Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Ewentualnie możesz jeszcze spojrzeć na ofertę z Deca Triban 540 FB = 2x10 Tiagra Triban 520 FB = 3x9 Sora Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 25 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Ewentualnie możesz jeszcze spojrzeć na ofertę z Deca Triban 540 FB = 2x10 Tiagra Triban 520 FB = 3x9 Sora myślałem o tym 540, cena jak Pulso 2.0. Jednak patriotyzm gospodarczy się we mnie odzywa i wolę dać kasę naszym :) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się