Skocz do zawartości

Wymiana kół


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie i doradźcie...

Posiadam Krossa Level B6 z 2014r na piastach Joy Tech D041DSE 32H (przód) i Joy Tech D142DSE 32H (tył). Obręcze to WTB Speed Disc i19 29" 32H... Koła 29 cali a właściciel z wagą prawie 100kg :/
Chciałbym wymienić obecne koła i mieć je jako zapas na ewentualne wyjazdy wakacyjne. Przy obecnych systemach montażu koła, przyznam, że ciężko mi się w tym połapać. Podałem modele piast bo dla Was będzie wiadome co można tutaj zastosować ze względu na sposób montażu a ja szczerze powiedziawszy nie ogarniam tego po samych symbolach (musiałbym mieć przed sobą...) Czy w cenie 1000 - 1500 jest możliwe zmontowanie czegoś na piastach i obręczach DT lub ShimanoXT (ewentualnie coś innego - dobrego)? Czy mógłbym prosić o jakieś konkrety kół lub chociaż modele piast i obręczy?

Pozdrawiam...


 

Odnośnik do komentarza

Przy tej wadze szukaj mocnych kół na obręczach mających najchętniej 32 szprychy a minimum 28, najlepiej oczkowanych lub podwójnie oczkowanych. Koła nie muszą być lekkie ale dobrze żeby miały dobre piasty na łożyskach maszynowych. 1500 to już można kupić koła alu klasy prawie wyścigowej, Ja za swoje koła Specialized Stouc XC trochę poniżej 2kg dałem 500 zł ale ja jestem poszukiwaczem okazji więc wszystko tanio kupuję. Możesz celować w jakieś DT Swiss, ZTR Crest czy Mavic.

Miałem ostatnio zrobić research na temat kół, a że mam chwilę bo pogoda tropikalna i co chwilę leje, to przejżę co w trawie piszczy. Natomiast masz jeszcze dwie rzeczy do ogarnięcia. Koła muszą być pod odpowiednie tarcze. Tarcze występują w systemie Centerlock Shimano i IS na 6 śrub. Wygląda że masz IS bo hamulce masz chyba Avid? Swoją droga jeszcze żyją?

Druga sprawa to szerokość obręczy. Ostatnio byłem w słowackich górach na oponach 2,1 z przodu i 2.0 z tyłu. Większość tras prowadziła zboczami gór z dużą ilością tłucznia, luźnych kamieni i błota. No i niestety przy tej szerokości opony i akurat tym typie bieżnika, który miałem nie sprawowały się za dobrze. Znajomi z którymi jeździłem, bardzo doświadczeni w MTB i Enduro mieli opony od 2,25 do 2,4 i dawali sobie na nich radę znacznie lepiej. Kupiłem więc kilka opon w rozmiarze 2,3 i testuję. Wczoraj zrobiłem 50 km w zróżnicowanym leśnym terenie, po błotach, piachach i korzeniach, zjazdach i podjazdach i miałem bardzo dobrą przyczepność i znacząco poprawił się komfort. Oceniam więc że w cięższy teren wolę szersze opony nawet kosztem trochę mniejszej prędkości. A jak szersze opony to i powinno się mieć szersze obręcze. Namawiam więc na zakup kół na szerszych obręczach. Jakich? To ustalę. Sądzę że gdzieś w zakresie 25-30 mm.

https://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday--Wider-Rims-Are-Better-and-Why-Tubeless-Tires-Burp-.html

No i jeszcze kwestia kół bezdętkowych. Sam nie jeżdżę na mleku ale koła mam pod nie przystosowane i chyba spróbuję. Raczej nie kupiłbym już kół, które nie są przystosowane pod systemy bezdętkowe.

 

Te AlexRimsy co kolega podlinkował całkiem fajne.

Odnośnik do komentarza

Moje Avidy DB1 już dawno poszły do nowego użytkownika. Zmieniłem je po roku czasu, gdy stwierdziłem, że rower całkiem fajny ale... No i zacząłem wymianę od właśnie Avidów. Zastąpiły je Shimano XT BR/BL M785 i manetki XT SL M780 i-spec.

Właśnie czas zająć się zdobywaniem wiedzy o kołach i ewentualnej modyfikacji. Obecnie felgi WTB mam oczkowane na 32 szprychach i to jest element którego nie chciałbym zmieniać. Natomiast piasty przemilczę bo tu akurat nie ma co się wypowiadać. A co do opon to mam 2.1 schwalbe smart samy i jestem z nich bardzo zadowolony. Póki co kapci nie zaliczyłem ale przyznam że bardzo pilnuję odpowiedniego ciśnienia.

No i właśnie poszukuję trochę konkretów czym to można zastąpić, bo nie ogarniam jeszcze tych wszystkich sposobów mocowań.

Odnośnik do komentarza

Też mam M785. Miałem z nimi trochę problemów bo ciekły mi zaciski. Chyba od jeżdżenia zimą i trzymania niezabezpieczonego roweru w zbyt niskich temperaturach. Po wymianie zacisków (300+50 serwis) jest brzytwa.

SmartSam miałem ale wydaje mi się że nie bardzo się nadają na off-road. Nawet nie chodzi o kapcie. Chodzi żeby mieć odpowiednią oponę do zastosowania. Mi w każdym razie nie pasowały. Jak pasują Ci obręcze to może przepleć na lepsze piasty? To niedrogie rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza

Przeplecenie ok. 50 zł od koła.

Natomiast drugi komplet kół jest bardzo przydatny. Na jednych mam opony 2.0/2.1 na drugich 2.3. Można mieć jedna na off-road a drugie np. na asfalt. Jak złapię kichę a mam zaplanowaną jazdę to zakładam drugie i jadę. Mam też większą możliwość testowania różnych opon. Ale to może nie Twój przypadek.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...