Skocz do zawartości

Serwis starego roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Stary Kross i przez stary rozumiem minimum 15 lat. Osobiście nie znam się na rowerach jakoś super, ogarniam podstawy.

Muszę tego staruszka wskrzesić po taniości.

 

Jak narazie odzłomowałem go z błotników, lamp, dynama, wycentrowałem koła, wymieniłem cantilevery na nowe v-brake shimano, nowe klamki. 

Wymieniłem łożyska suportu (yep, stary "suport" oś przekładana przez plastikową harmonijkę i łożyska kulkowe). Do wymiany pójdzie jeszcze ostatecznie chyba i tak cały suport bo tarcze z przodu falują i nie ustaliłem jeszcze czy to problem kwadratów i krzywo skręcającej się korby czy tarcze są po prostu krzywe, nie da się ich rozmontować bo łby imbusowe ktoś pozrywał.

 

Z tyłu zębatki wolnobiegu też pływają, lekko falując. 

 

Chcę w nim docelowo zmienić wolnobieg na nowy ale pod ręką w sklepie mam tylko siódemkę, a na rowerze jest szóstka. Wymienić klamkomanetki na nowe bo stare manetki shimano, są w opłakanym stanie. 

Czego nie wiem - czy przerzutka z tyłu (Shimano Tourney) na 6 biegów zadziała z wolnobiegiem na 7 (manetkę na 7 oczywiście założę) czy przerzutkę też trzeba zmienić na nową?

 

Rower ma być ostatecznie przekazany dzieciakowi, który bardzo by chciał jeździć z kolegami, a nie ma na czym, a ja nie chcę przekazać mu rupiecia więc doinwestowanie stówki czy dwóch jest do przyjęcia. 

Odnośnik do komentarza

Zobacz czy tutaj znajdziesz model swojej przerzutki: http://fish.shimano-eu.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_6VJRA/SI-6VJRA-001-POL_v1_m56577569830773771.pdf

Część z nich jest oznaczana jako 6. rzędowa, a część 6/7 rzędowa. Teoretycznie te tylko 6. rzędowe powinny dać sobie radę z 7 rzędami, ale gwarancji Ci nie dam.

 

I gdybyś doszedł do wniosku, że trzeba wymienić też tylne koło/piastę, proponuję przy okazji przejść na kasetę, będzie mniejszy problem z "falowaniem", co w wolnobiegach jest nagminne.

Odnośnik do komentarza