Skocz do zawartości

Trek 1.2 czy Specialized Allez Sport?


Rekomendowane odpowiedzi

 Witam.

 

Zacznę od tego, że to będzie moja pierwsza szosówka, wcześniej jeździłem na MTB. Od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu roweru szosowego. Wybór padł na ww. Treka albo Speca (obydwa tegoroczne). Ja wiem, że w tym przedziale cenowym mogę mieć coś na lepszym osprzęcie itp., itd. , ale najzwyczajniej w świecie w moim mieście dostępność szosówek jest mocno ograniczona i nie ma w czym wybierać. Odpada również marka b'Twin, ponieważ mam awersję do marek marketowych i najzwyczajniej w świecie im nie ufam, ale przejdźmy do rzeczy. Te dwa rowery na papierze są bardzo do siebie podobne, ale czy któryś z nich jest lepszy? Czy są to dwie równorzędne maszyny i nie ma znaczenia, którego wybrać? Nie znam się, aż tak dobrze na rowerach, więc proszę was drodzy użytkownicy o radę. Którego byście wybrali z tej dwójki? Z góry dziękuję za pomoc!

 

 Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem wybór szosówki nie powinien się ograniczać do wyboru na podstawie ceny czy marki tylko powinien być dokonany pod potrzeby użytkownika.

Specialized jest marką absulotnie rónoważną do Treka. Są to czołowi światowi producenci. Obaj dają normalnie dożywotnią gwarancję na ramę. W Polsce, ze względu na konstrukcję prawną i zastosowane przepisy, Specialized daje 5 lat gwarancji na ramę.

Z tej dwójki Trek 1,2 ma łagodniejszą geometrię, bliższą szosom typu endurance. Allez bardziej wyścigową, bliższą szosom typu race.

Pytanie jest czy to ma być szosa do ścigania i jazdy w ustawkach i wtedy lepsza jest geometria wyścigowa czy do jazdy dla przyjemności i/lub z kumplami którzy za bardzo nie napierają i wtedy należy postawić na komfort.