Marekk Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Cześć wszystkim, oto mój pierwszy rower (nie licząc różowego komunijnego Reksia) cross GT Transeo 4.0, chociaż właściwie od GT została sama rama i napęd, a wszystko inne to moje modyfikacje :-). Wybór padł na rower crossowy, ponieważ poruszam się w większości po mieście, chociaż nie ukrywam, że przeszkadza mi trochę brak zwrotności na oponach 28" i tej geometrii. Inna sprawa, że rower jest bardzo wygodny i moje plecy są szczęśliwe. Rower kupiony w 2012, w promocji za 1600zł. Jako, że sam ważę tyle co 3 muchy, jestem umiarkowanym maniakiem rowerowej wagi, więc ulepszałem bolid bardzo często ze względu na lekkość elementów. Opiszę więc pokrótce, co w nim zostało zmienione. Z doświadczenia powiem, że najłatwiej jest zejść wagą z kół, później dopiero zaczynają się schody... Rower ważył wstępnie około 13kg. Przy zmienionych rzeczach podaję wagę-może komuś się przyda. Specyfikacja:Waga roweru 10,4 kg-mam zamiar zejść za rok do 9,8 kg z amortyzatorem lub do 9 kg ze sztywnym widelcem. Rzeczy stockowe:Amortyzator-najtańszy Suntour 4110-moja największa bolączka, kowadełko, za rok idzie na wymianę.Napęd 3x8 na korbie Suntour i osprzęcie Acera.Koszyk na bidon, pancerze,linki. Rzeczy, które wymieniłem: Opony Schwalbe Sammy Slick 700x35C- każda 358gDętki Schwalbe Extra Light-każda 105gZaciski kół mtb KCNC-45g (waga kompletu)Siodełko Selle Italia XO-300gSztyca Aerozine XP 0, 350mm/27,2-180gZacisk sztycy mtb KCNC-22gHamulce deore xt-348g (waga kompletu)Pedały Wellgo C193 ze stopką-280g (230g bez stopki)Kierownica Easton 25,4 EA70 XC-135gMostek Easton Vice DH 50mm/10+-/25,4-cholernie ciężki, bo 215g, ale tylko taki mi odpowiada ;-).Chwyty piankowe BBB jakieś tam-15g Foty roweru: Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Hej, fajny rower. I on teraz waży 10,4 kilograma z amortyzatorem? Nie żebym nie wierzył, ale coś mało mi się wydaje :) No i domyślam się, że masz to w planach, ale napiszę: wymień sobie kiedyś klamki hamulcowe na XT. Teraz hamulce się "marnują" z tymi klamkomanetkami :) Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Hej, fajny rower. I on teraz waży 10,4 kilograma z amortyzatorem? Nie żebym nie wierzył, ale coś mało mi się wydaje :) No i domyślam się, że masz to w planach, ale napiszę: wymień sobie kiedyś klamki hamulcowe na XT. Teraz hamulce się "marnują" z tymi klamkomanetkami :) Hej, Łukasz, wydaje mi się, że sama rama była dość lekka, a dali w sklepie do tego trochę ciężkiego osprzętu, dlatego jak go wymieniłem, to rower dużo zyskał :). Hamulce mam w planach, ale w następnym sezonie. Łukaszu, polecisz jakiś powietrzny amortyzator 28" do jazdy turystycznej (miasto,lasy,szutry) do 600-700zł? Da radę kupić coś konkretnego w tej cenie? Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Wybacz, że się tak dopytuję, ale mój Cube na sztywnym widelcu waży dyszkę, więc ten wynik wydaje mi się dość nietypowy z amortyzatorem.Do jazdy po asfalcie i lekkim terenie sztywny widelec spokojnie wystarczy, a różnica w wadze na korzyść sztywniaka to spokojnie 1-1,5 kilograma. Jeżeli chodzi o amortyzatory pod 28" (te od 29" też będą pasować, bo obręcz jest taka sama), to problem jest jeden - hamulce V-brake.Mało już jest sensownych amortyzatorów przystosowanych do tych hamulców. Zerknij na tego Suntour'a NRX-D-Air: http://www.ceneo.pl/23075622#crid=30567&pid=7269 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się