mateuszgdala Opublikowano 15 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Muszę przemyśleć sprawę. Poczekać do wypłaty :D i podjąć decyzję. Temat wyczerpany. Wiem już wszystko co chciałem wiedzieć. Napiszę co ostatecznie kupiłem. Dzięki za pomoc. ;) Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Myślę że jeszcze masz małą wiedzę na temat osprzętu i to co jest ważne w rowerze. W skrocie jeśli chodzi o dobry osprzęt: https://roweroweporady.pl/grupy-osprzetu-rowerowego-shimano/ mtb, cross to 3. Alivio, 2.deore, 1.slx. szosa : 3.sora, 2.Tiagra, 1.105. jeśli chodzi o osprzęt w rowerach do 2k to trudno cos znaleźć powyżej alivio kaseta 9 biegow tył, ale wyżej wspomniany Unibike za ok 2100 ma osprzęt o oczko wyżej, czyli deore 10s kaseta. ale jest jeden problem.. do 2,5k w crossach zazwyczaj dostajemy kotbę na octalinku. ( kwadrat najstarczy i najgorszy, octalink nowszy, ale nie jest tak sztywny jak zdecydowanie najlepszy holowtech2) W szosie btwin mamy holowtech 2 za 2k, osprzęt sora. Niestety widzę na stronie decathlonu, że został tylko rozmiar xs. podsumowując: nie napalaj się na tanie tarczówki, bo to może być tylko problem w tym przrdziale cenowym, a w terenie, ktorym mieszkasz i to jak zamierzasz użytkować rower, naprawde nie potrzebujesz hydrauliki, no anie niema gór, ani nie bedziesz jezdził w błocie po kolana. Dobrze mieć korbę holowtech 2, lub przynajmniej octalink. Myślę że alivio spełni Twoje wymagania jeśli chodzi o crossa, wiec rozważ http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6714192026 rower za 1400zl + 250zl dobrze zainwestować w korbę alivio http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6047694907 z szosy to używany btwin 520 bedzie super Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Żeby mnie ktoś tak czasem nie poprawił, muszę wspomnieć że w rowerze oczywiście jest wiele innych ważnych części, ale to są te podstawowe, a reszta części w rowerach do 3k zazwyczaj jest podobnej jakości. Chodzi o to że dają przyzwoite przeżutki, bo każdy laik patrzy na te elementy roweru, a nie każdy na koła itd. Odnośnik do komentarza
mateuszgdala Opublikowano 16 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Ok to nie napalam się na tego Krossa Evado 3.0. Myślałem żeby go kupić a z czasem doinwestować ale Kands Maestro jest lepszą opcją. Kross się strasznie ceni. Nie siedząc w temacie można pomyśleć że marka Kross to dobre rowery.. :P Dobre ale od 3 koła wzwyż. W tym przedziale przepłacę i tyle. Na necie evado kosztuje ok 1600zł w salonie krossu 2000. Zniżki bym miał z 400zł więc nawet nie opłaca się z niej korzystać bo za 2stówki mniej będę miał lepszy rower. Btwin 520 jest w ramie Xl ale za 2400 właśnie na decathlonie. To była promocja na czerwone więc na pewno jak pojawią się nowe to po starej cenie własnie 2400. Btwwin 500 za to jest za 1700 w czarnej ramie xl. Więc może kiedyś założę temat MODERNIZACJA btwina 500? Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 jak chcesz modernizować to lepiej używkę kupić. Jesli chodzi o modernizacje wszosie np z tego tribana 500 to musialbys wymienic klamkomanetki, przerzutki, kasete, lancuch i korbę, czyli prawie wszystko. Poluj na tribana 520 na sorze. To jest stosunkowo dobry rower w segmencie używane do 1600zl. Jak się napalisz to kupisz krossa, czy inny rower ,,markowy" przepłacając za nazwę. Jak masz do wydania do 2k. to lepiej pomyśleć o tanszych markach takich jak unibike, czy btwin. Odnośnik do komentarza
mateuszgdala Opublikowano 16 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Byłem w kross doradzili żebym brał rozmiar XL szosy. Także ten co jest w Markach odpada, bo to L. Tak jak mówiłeś można coś tam pokombinować z mostkiem. A co musiałbym w tym tribanie 500 zmienić jako pierwsze? I ile by kosztowało coś sensownego? Muszę to przekalkulować. Czy na pierwszą szosę triban 500 naprawdę nie wystarczy? Odnośnik do komentarza
mateuszgdala Opublikowano 16 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Co powiesz o tych: http://allegro.pl/szosowy-kross-berus-vento-shimano-sora-9-nowy-i5665330893.htmlhttp://allegro.pl/rower-szosowy-merida-race-880-szosowka-kolarzowka-i6753413578.html#thumb/1http://allegro.pl/rower-szosowy-btwin-shimano-sora-51cm-super-stan-i6692632837.html#thumb/1http://allegro.pl/rower-romet-huragan-1-0-warszawa-ul-postepu-2-i6745331607.html Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Siedziałes na ramie L i XL ? oczywiście rozmiar ma znaczenie, ale odczucia ludzi są różne. 2 osoby o identycznych rozmiarach mogą uważać inaczej tzn. jednej spasuje rozmiar M, a drugiej L. Przyjrzałem się geometrii tribanów i rura podsiodłowa jest o 2cm krotsza w wersli L od XL, a pozioma o 1,5cm. Ogolnie się jakoś przyjeło tolerancje mostka od 100mm do 130mm, i jak dopasowanie tego przekracza poza granice rych wartości to trzeba mieć inny rozmiar. Ja uważam że osoba 2m wzrostu musi mieć xl, ale 192cm zmieści się na L. Zmiana mostka z 110 na 130mm to roznica 2 cm, a jak dla mnie to te rowery różnią się o 1,5cm. Więc w ostateczności wymiana mostka (używany za 20.. 30zl idzie kupic) na pewno załatwi sprawę. Pozycje na rowerze regulujesz w kilku miejscach. Siodełko też można przesuwać przód tył. Takie jest Moje zdanie. triban 500ma chłamowki napęd i wymiana czegokolwiek wiąże się z zmianą praktycznie wszystkiego, bo klamkomanetki, przerzutki, kaseta, lancuch korba i piasta, czyli raczej całe koło, bo nikt nie bedzie wymieniał piaste w tak tandetnym kole. na pytanie na zasadzie, czy na 1 szose taki triban 500 wystarczy nikt Ci nie odpowie. Prawda jest taka że przyjemnie sie jezdzi rowerem na przyzwoitym osprzęcie, a na badziewiu można nie mieć ochoty jezdzić, a takie kupowanie i myslenie ze sie zmieni osprzet to nigdy nie zdaje egzaminu, bo tez szkoda onwestowac np. 1500zl w rower ktory koszyował 1500zl. Albo kupisz rower min. Na poziomie triban 520 na sorze i jeśli bedziesz miał czas i nie bedziesz miał słomianego zapału do jazdy to ten sprzęt da Ci radość z jazdy, która jest potrzebna czasami żeby nie zrezygnować z roweru, albo kupisz najtanszą nową szose i zrozumiesz po kilku dniach jazdy (ewentualnej przejażdżki innym rowerem od kolarza) że kupiłeś szajs, który mocno odstaje pod każdym względem od innych i nie warto w niego zainwestować złotowki, bo suma łączna rower + nowy osprzet = tyle za ile możesz kupić naprawde dobry rower, ktory na starcie jest lepszy niż Twoj po modyfikacji. za 1500zl szosa to tylko używka na sorze. Najlepiej miec 2k i kupić używke na tiagrze/105 wtedy to daje duże pole do popisu w przyszłości, ale sora Ci też dlugo posluzy Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Kross ma bardzo kijową korbę, ktora się bardzo gnie i widelec alu. Oczywiście są roweru z widelcami alu, które mogą być przyzwoite, ale po cenie roweru bym się nie spodziewał noczego dobrego. w każdyn razie jest to jednorazówka do wy**** na złom jak się kikka rzeczy zepsuje. przerzutki sora i to chyba jedtmyny + w tym rowerze w tej cenie. 2 pozostałe uzywane zabytki to i tak nie Twoj rozmiar, więc analiza bez sensu. Jedynie dodam ze te stary model meridy, ktory na pewno bedzie miał wiekszy przebieg niz taki triban 520. Ostatmi romet to kupa totalna. Jak chcesz możemy analizować rowery używane w tej cenie, ale na nawe do 1800zl szkoda czasu. Rynek czyms trzeba zapełnić i to są właśnie te rowery typu triban 500, czy romet. Odnośnik do komentarza
mateuszgdala Opublikowano 16 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Zapytałem na decathlonie kiedy będzie 502 w ramie XL. Na razie nic innego nie zrobię. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się