Janao Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Witam, powiem szczerze, ze o piastach shimano jest bardzo mało na forach i nie moge znaleźć zadowalających informacji. Sprawa wyglada tak ze sprzedałem swoj rower szosowy o wyscigowej geo. ze wzgledu na probkem z przepukliną kregoslupa i kupiłem kellysa phanatic 70. Bardzo przyjemny rower crossowy spełniający Moje wymagania, ale chciałbym też czasami pośmigać z kumplami (których zresztą namówiłem na szosy). Dlatego chcę złozyć sobie koła na lekkich obręczach i szosowych oponach. Mój rower jest na piastach shimano rm33 z mocowaniem tarczy centrlock. Myślę, ze ogranicze sie do piast shimano na centerlock, bo nie chce mi sie juz szukac i kombinowac.. chodzi o to żeby przed wyjazdem z kumplami w 2 minuty przelozyc koła z obecnych na ,,szosowe" z tarczami i kasetą, wiec zostaje przy centerlock. Domyślam się z moze tak byc ze np. piasta slx l, a xt niczym sie nie rozni, a tylko napisem i kilkoma gramami w dół w wyzszej grupie, wiec po co przepłacac, ale gdzie znalesc jakies konkretne porownanie ? Piasty na 32H Odnośnik do komentarza
RainbowHunterPL Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Przeważnie piasty różnią się jakością uszczelnień i lepszymi łozyskami nie wiem jak jest w tym wypadku Napisane na Noki 3310 :) Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 6 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 hehehe no to się domyślam, ale potrzebuje konkretnych informacji. Przykładowo w praktycznie kazdym artukule o nowej grupie shimano, są dokladnie opisywane nowinki takie jak ze w korbie105 mamy puste w srodku ramienia, a w Tiagrze tego nie ma, przez to jest cięższa. Że w nowej grupie deore tylna przerzutka ma system schadow, a Slx juz ma schadow + i mocniejszą spręzyne.. bla bla. a o piastach niestety niewiele. Mamy piaste Shimano RM33 i jakies inne tanie modele, a nastepnie Deore, Slx, xt.. chciałbym, zeby ktoś kumaty ogarnał temat i powiedział mi z czym to się je i za co warto dopłacić o Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 Poszukaj Tomka Boruckiego, tu jako tobo, lub na grupach rowerowych na FB. On wie wszystko o piastach. Nie wiem czy zamiast składać nie lepiej kupić gotowce Mavic Aksium. Lekkie koła na tarczach (dla mnie lekkie to 1500 gram) czy złożone czy gotowe, tanie nie będą. Dla mnie lekka przesada do tego zastosowania ale co kto lubi. Sam kiedyś jeździłem za szosowcami na tekkingu podobnym do tego Kellysa, z lemondką i po prostu węższymi oponami 700x28.. Rower ważył koło 15kg ale jak noga była to ciągnąłem na nim cały peleton. Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 7 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 heheh ja niestety juznnir bede jezdził na szosie, a na obecnych kołach + waga sprzetu sporo tracę. chodzi o rekreacyjną jazde turystyczna na trasach 100-200km. i od czasu do czasu sam mam zajawkę jak wstanę rano zeby sobie pojeździć, a mni interesuje tylko asfalt. nie mam roweru typu przełaj z prostą kierownicą, bo tez czesto jezdze z żoną i znajomymi, a wtedy potrzebuje amorka z przodu i opon nadających sie choc trochę do lasu. Oczywiscie mozna miec 2 rowery tak jak miałem wczesniej (szosa +mtb) ale uwazam ze 1 uniwersalny cross z drugimi kołami mi wystarczy. Nie chce wydawac duzo kasy na koła (przykład obrecze w miare lekkie accent rockrider, opony Conti ultra sport 2 700-28c 260gr szt. i mam masę rotacyjną (bez dętek) 710gr, gdzie kumpel ma 780gr w swojej szosie na jednym kole. 2 obrecze 130zl, szprychy 64zl piasty np. deore komplet 150zl + pare zl. nyple to za jakies 360zl mam dosc lekkie koła. Ewentualnie opcja na obreczach kinlin xc200 + opony 25c to juz będzie super lekkie koła za 500zl, do ceny oczywiscie musze doliczyc jeszcze 100zl kaseta + tarcze 2x 26zlczyli w najtanszej opcji kompletne koła mnie wyjdą 360zl + tarcze 52 zl, + kaseta 100zl + opony 140zl. razem 650zl + przesyłki. mavicki 2x drozsze. moze lepsze, ale na Moje potrzeby to wystarczy. Jednak zanim się zdecyduje to chciałbym poszerzyc Swoją wiedzę na temat piast. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 Piasta Deore ok. 380 gram. obręcz nawet najlżejsza, jakieś 400 gram, 32 szprychy stalowe 2mm, jakieś 150 gram, tarcza SM-rt54 160 mm, ok 170 gram .Plus taśma i nyple. Ciekawe jak wychodzisz na te 710 gram. Nie znam się zbyt dobrze na składaniu kół ale chyba nie bardzo się daje obręcz pod hamulce obręczowe do piasty pod tarcze. No i z mojego skromnego doświadczenia koła nie może składać każdy. Musi je złożyć ktoś kto się na tym nieźle zna co też coś kosztuje bo inaczej szprychy będą lecieć co chwila. Nie żebym był fanem MAvica bo sam nie mam takich kół ale kolega jeździ na przełajówce z prostą kierownicą na tych Aksiumach tysiące km i zero problemów. Kosztują za komplet ok. 150 Euro więc nie dwa razy tyle tylko raczej taniej niż koła które sam zamierzasz złożyć. No i Mavic ma opinie kół bardzo odpornych i praktycznie bezserwisowych. Piasty Deore na asfalcie pewnie są ok. W terenie sa kiepskie. Mój młody je zajechał w dwa sezony trenując MTB. Pamiętaj że nie możesz założyć tarczy o innej wielkości niż obecnie masz bo za każdym razem musiałbyś zmieniać adapter. https://www.bike-discount.de/en/buy/mavic-aksium-one-disc-intl-m11-wheelset-252307 Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 8 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 obrecze accent rockrider to sa tarcze 29er pod tarcze, ale przeciez co to za różnica czy by byly obrecze pod klocki, czy tarcze do tarcz, jak hamuje sie na tarczach. Jabjuż składałem sobie koło, na którym zobiłem zresztą trochę km. i szczerze jak dla mnie sama przyjemność, a satyfakcja, po zlożeniu, nieoceniona ; ) Ja mowie o masie rotacyjnej, bo tylko ją porównuje w zestawieniu kół szosowych, o ktorych Mowa. Moi znajomi mają przecietne koła fabryczne w swoich rowerach. przciez jak mi wiadomo to liczy się waga rotacyjna, czyli na oponie, obręczy, nyplami i dentce. obecnie na jednym kole mam samej masy rotacyjnej 1112gr na samej oponie i obręczy (bez nypli, opaski, szprych, tarcz, piast) a w kole szosowym kolegi 780gr.(tez bez nypli, idt). i tak Moje koła nie są az takie ciezkie jak na crossa, bo oopona stosunkowo lekka, ale i tak obrecz ciezsza o 130gr na szt. w stosunku do tanich accentow i prawie 200gr. w stosunku do kinlinów. W każfym razie dyskusja idzie w złym kierunku. Juz składałem koło, mam do tego narzędzia, najtaniej na centraldisc znalazlem za 180euro te mavici, a nawet za 150 to i tak tyle co wydam na koła z oponami, tarczami i kasetą. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się