RadekR Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Witajcie, rok temu stałem się szczęśliwym posiadaczem ZZR Huragan ’68. Koła, korba z suportem na klin, przerzutka tylna były nieoryginalne, przedniej przerzutki nie było wcale. Wziąłem się za remont – odczyściłem co się da, odmalowałem ramę, kupiłem nowe koła wraz z nową kasetą i jeździłem cały sezon. Teraz przyszła pora na wymianę korby i tutaj potrzebuję pomocy przy dobraniu właściwej. Przedniej przerzutki nie mam i nie będę montował, ponieważ cały sezon jeździłem bez niej i nie była mi potrzebna, poza tym Huragan nie ma miejsca na ramie na manetkę i linki (przerzutka była „z wajchą”, a takiej nie chcę). Dlatego potrzebuję korby 1-rz. Mam do Was 2 pytania: 1. Jaką wybrać korbę? Dotychczas była korba 1-rz. 52T i to była za duża. Kaseta jest HG-50 8-rz. 12-28. Suport standardowo jak na Huragana 68mm. Łańcuch HG71. Czy dobrze liczę, że 46T lub 48T? I gdzie można w miarę porządną dostać? 2. Jaką wybrać tylną przerzutkę? Tutaj nie musi być szału, ponieważ manetkę zostawiam oryginalną nieindeksowaną. Pamiętający lata 90. noname już jest krzywy. Z góry dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Cześć, jeżeli chodzi o dobór wielkości tarczy, to polecam Ci ten kalkulator: http://www.bikecalc.com/speed_at_cadencektóry powie Ci, z jaką prędkością będziesz jechał, na dany przełożeniu, przy danej kadencji. Odnośnik do komentarza
RadekR Opublikowano 4 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Dzięki za odpowiedź! A jeśli chodzi o 1-rz korby, to jaką firmę możecie polecić? Odnośnik do komentarza
sailans Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 witam , podłącze się do tematu gdyż jestem w podobnej sytuacji :) Jestem posiadaczem Rometa z lat 80 , rok temu zacząłem go remontować kupiłem nowe koło i hamulce itp . Największy problem mam z przednią korbą . Jest to korba dwu rzędowa na klin , miała bicie na boki więc postanowiłem kupić inną korbę i oś ( używaną bo nowej nie znalazłem ) ale niestety jest ten sam problem , jeździć się da ale jest to dla mnie irytujące :( Zastanawiam się nad kupnem nowego mechanizmu na kwadrat ,ale nie wiem czy bedzie to pasowało do przerzutki . Jest to bardzo stary mechanizm z manetką na ramie . Jest ktoś kto mógłby napisać czy to dobre rozwiązanie ,ewentualnie coś zaproponować ? pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się