Skocz do zawartości

jak odłączyć linkę biegów /7 biegów w piaście Nexus/


henn

Rekomendowane odpowiedzi

Mocowanie linki (od strony piasty -- Nexus 7/8) jest realizowane na dwa sposoby:

1. Popularniejszy: na lince jest przykręcona śruba, którą zaczepia się od strony piasty: potrzebny będzie jakiś mały (1,5mm) imbus, w ostateczności jakaś bardzo gruba igła, szydełko, drut. Tutaj masz pokazane co i jak:



Uwagi ode mnie:
1. wrzuć pierwszy bieg zanim zaczniesz dobierać się do koła (jak opisano to w filmie), ułatwia potem posługiwanie się imbusem przy wypinaniu linki.
2. Nie zdejmuj śruby z linki -- zwykle po zmontowaniu nie będzie trzeba regulować linki, choć warto upewnić się po założeniu, że jest ok:




2. Linka jest przykręcona bezpośrednio do piasty za pomocą imbusa 3mm -- popularne w serii premium.

Nie mam filmiku, ale procedura jest prosta:
1. Wrzucasz 1 bieg
2. odkręcasz imbus mocujący linkę (zdejmij końcówkę z linki, tą która chroni linkę przed rozwarstwieniem się -- warto kupić sobie zawczasu nową: 5 groszy)
3. zdejmujesz koło itp. itd.
4. zakładasz linkę (ciągle masz 1 bieg)
5. przykręcasz ją imbusem, lekko ją naciągając (aby nie było luzów na lince)
6. dla pewności sprawdzasz czy jest dobrze wyregulowana (link powyżej).

 
Odnośnik do komentarza

Dziękuję za dotychczasową pomoc. Pojawił się następny problem: musiałem zdjąć śrubę z linki /biegi zawsze w miarę płynnie chodziły do 4, reszta bardzo sztywno - pomimo regulacji na 4 biegu przy manetce/. Jak ustawić tę śrubę? Poluzowałem około 1 cm, biegi chodzą dużo lepiej, ale regulacja przy manetce może odbyć się tylko na 5 biegu? Ustawianie na wyczucie, metodą prób? Czy wynika, że linka jeszcze musi być wydłużona?

Odnośnik do komentarza

"Jak ustawić tę śrubę?"

 

http://www.sheldonbrown.com/nexus-mech.html-> "Cable Instalation"

 

Te 101mm jest na 1 biegu gdy śruba baryłkowa przy kierownicy jest całkowicie wkręcona (niektóre źródła mówią, żeby ją wykręcić na 3mm).

 

"zawsze w miarę płynnie chodziły do 4, reszta bardzo sztywno - pomimo regulacji na 4 biegu przy manetce/"

 

A linka w ogóle lekko chodzi w pancerzu?

 

"Poluzowałem około 1 cm, biegi chodzą dużo lepiej, ale regulacja przy manetce może odbyć się tylko na 5 biegu?"

 

1cm to dosyć dużo. Bieg ma być 4:

http://www.sheldonbrown.com/nexus-mech.html-> "Gear Adjustment-all Nexus and Alfine 4-, 7- 8- and 11-speeds"

 

 

 

Film, pokazujący w sposób łopatologiczny regulację:

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Suwmiarka w ręku, wykorzystując ciepłą pogodę - zrobiłem. "Te 101mm jest na 1 biegu gdy śruba baryłkowa przy kierownicy jest całkowicie wkręcona (niektóre źródła mówią, żeby ją wykręcić na 3mm)". Jeżeli śruba baryłkowa jest max wkręcona /u mnie/ nie ma możliwości regulacji na 4 biegu /ani w prawo, ani w lewo/. Wykręcając 3 mm łatwo można wyregulować. Wydaje się, że 2 mm chyba wystarczą. Bardzo dziękuję za profesjonalną pomoc.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...