STIR Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Nie znalazłem odpowiedniejszego tematu, więc zapytam tutaj. Chcę zakupić rower, ale moja wiedza na temat rowerów zatrzymała się kilkanaście lat temu, a wtedy dla mnie rower to był rower. Wstępnie, po przeczytaniu trochę nt. rowerów, uznaję, że najlepszy byłby dla mnie rower crossowy lub hybrydowy z ewentualną możliwością przeróbki przed zakupem lub pozostawienia jej możliwości po zakupie. Moje wymagania/cele: - wycieczki krótkie, takie popołudniowe aby pojeździć sobie po okolicy, - wycieczki długie, co oznaczałoby dla mnie np. wyjazd do Zakopanego (mam ok. 200 km), - możliwość pojeżdżenia sobie po drogach w lesie, - wygodna pozycja podczas jazdy, - możliwość szybkiej jazdy na takiej długiej szosowej wycieczce, - możliwość "wspinania się" po asfalcie w górach (Beskidy np. Kubalonka itp.), - możliwość zmiany kół/opon na leśne dróżki i na szosę Rower zakupię prawdopodobnie dopiero na przyszły sezon, więc mam trochę czasu na przemyślenie i zaoszczędzenie pieniędzy. Moje pytania: 1 Jaką kwotę trzeba wydać aby zakupić dobry rower? 1, 2, 5 tys? Czego można się spodziewać po rowerach w takich cenach? Zaznaczam, że nie chcę przepłacać jeśli nie jest to konieczne. Nie potrzebuję "zbyt dobrego" roweru, bo nie mam zamiaru zostawać profesjonalistą, ale jednocześnie wolę wydać więcej jeśli trzeba i być zadowolony (powiedzmy 3-5 tys. to mój przedział) 2 Mając czas mogę sobie poszukać informacji na temat różnych części w rowerze. Z jakich "części" składa się rower, na jakie powinienem zwrócić uwagę. Bo np. obecnie dla mnie jest to na zasadzie koło to koło, przerzutki to przerzutki, hamulce to hamulce ( a dowiedziałem się, że w rowerze są zarówno tarczowe jak i "jakieś tam" :) ). 3 Czy zna ktoś w okolicy Jastrzębia Zdroju/Rybnika jakiś dobry sklep rowerowy? Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Z rowerami jest tak, że im droższy (do pewnego momentu), tym podzespoły wytrzymalsze, pewniej działające, a rower często lżejszy. Oczywiście od pewnego pułapu cena idzie ostro w górę, waga spada już wolniej, a części paradoksalnie bywają dużo mniej wytrzymałe niż te tańsze. Ale coś za coś. W każdym razie jeżeli chcesz jeździć dużo, lubisz wspinać się na podjazdy przyjemnym wagowo rowerem, to na jesienno-zimowej wyprzedaży kupisz naprawdę świetny rower za 3-4 tysiące złotych. Pierwszy trop jaki mogę Ci podrzucić to taki Radon: http://www.radon-bikes.de/en/bikes/urban/fitness/skill-fitness/skill-90/Co prawda jest sprzedawany jedynie wysyłkowo, ale stąd wynika też jego atrakcyjna cena w stosunku do wyposażenia. Mega rower i sam bym go kupił, gdybym nie trafił na Cube SL Road przecenionego zimą o 25% :) Oczywiście możesz też zmniejszyć budżet, za 2,5 tysiąca złotych też można kupić naprawdę solidny sprzęt. Trochę cięższy, trochę mniej ergonomiczny, ale też fajny. A zostanie kasa na drugie opony, bagażnik, sakwy (jeśli się przydadzą). Odnośnik do komentarza
STIR Opublikowano 19 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 1 A jaki wpływ na komfort jazdy ma rama, a konkretnie te różne kąty oraz długości rurek, i czy opłaca się do takiego roweru hybrydowego o sportowej "sylwetce" założyć kierownicę z różnego rodzaju rogami, umożliwiającą podniesieni komfortu, czyli "upionowienie" mojej sylwetki? 2 Takie hybrydy mają koła/opony bardziej zbliżone do szosowych czy do crossowych i czy jest możliwość założenia, jeśli kiedyś będę potrzebował, kół typowo szosowych? Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 21 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 1. Ma wpływ, ale ciężko mi będzie teraz się rozpisywać nad tym jaki wpływ ma poszczególny wymiar na jazdę. Najlepiej sprawdzić osobiście :) Rogi nie służą do jazdy w wyprostowanej pozycji non-stop, a do tego by móc od czasu do czasu tę pozycję zmienić na inną. Jeżeli chcesz zmienić pozycję za kierownicą (w pewnym zakresie), można dobrać odpowiedni wspornik kierownicy oraz założyć giętą kierownicę. 2. Wszystko zależy od konkretnego roweru. Trzeba sprawdzić wewnętrzną szerokość obręczy i porównać z tabelką: https://roweroweporady.pl/rozmiary-opon-rowerowych/W niektórych są koła typowo szosowe z szerokością 15C (lub mniej), do których ciężko potem założyć szersze opony niż 32-35C. A są takie rowery gdzie obręcz ma szerokość wewnętrzną 17/19C i śmiało można włożyć sporo szersze opony. Koła możesz zakładać jakie tylko chcesz. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się