JankoMuzykant Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Witajcie moi drodzy. Dzisiaj nadszedł dzień na który długo czekałem, bowiem dotarł mój długo wyczekiwany rower. Jako, że nie miałem większej styczności ze składaniem roweru to dla świętego spokoju postanowiłem poprosić o pomoc brata mojego kolegi, który trudni się kolarstwem. Rzekomo złożył ileś tam rowerów, serwisuje swój własny, to pomyślałem, że to idealny kandydat. Rower przyszedł jedynie z odkręconą kierownicą i wymontowanym przednim kołem. No i zabrał się do roboty, najpierw kierownica, poszło całkiem bez problemu, no nie licząc zrobionego wyżłobienia od imbusa, no trudno, zacisnąłem zęby. Nadeszła pora montowania koła, wyciągnięta była ośka, zamontował tak, że zacisk był po przeciwnej stronie. (Pytanie pierwsze, czy to mogłoby przyczyną tego, że hamulec szorował?) Po tym zabiegu okazało się, że tarcza strasznie trze. Rzucił się momentalnie na swój podręczny zestaw imbusów i zaczął coś tam przekręcać w mechanizmie hamulca tarczowego, bezskutecznie. Przy każdej próbie, montował koło, dociskając zacisk chwytając się o tarczę hamulca. I tak około 20 razy. Od czasu do czasu chwytając za szprychy. Nie reagowałem, bo byłem przekonany o tym, że jego wiedza jest większa od mojej i po prostu wie co robi. Pytanie drugie, czy mógł w ten sposób wygiąć tarczę? Bo widać, że ewidentnie faluje. Jutro idę z NOWYM rowerem do serwisu, dowiedzieć się co z tym fantem zrobić i ile będzie kosztować naprawa. Żałuję w tym momencie, że od samego początku tego nie zrobiłem, przynajmniej mógłbym spać spokojnie. Czy w takim przypadku szanownego brata kolegi powinienem obciążyć kosztami, pomimo tego, że zaoferował swoją pomoc za darmo? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Marek Opublikowano 25 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2016 nowe hamulce dość często trą, ale po kilku hamowaniach powinno się to samo wyregulować. Jeśli tarcie jest większe, odkręca się śruby mocujące zacisk do widelca/ramy i naciska dźwignię hamulca. W ten sposób hamulec sam układa się na tarczy. Potem wystarczy dokręcić śruby i gotowe. Tarczę jest moim zdaniem dość trudno wygiąć w czasie montażu koła, więc być może dostałeś już krzywą. Odnośnik do komentarza
JankoMuzykant Opublikowano 25 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2016 Powtarzam pytanie, czy jest techniczna możliwość wygięcia tarczy w momencie kiedy dociągamy zacisk koła chwytając za tarczę i dociągając do niej/ Odnośnik do komentarza
RainbowHunterPL Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Jest niestety napisz jaka to tarcza Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się