Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mogę potwierdzić, że fitness to fajny rodzaj rowerów. Sam jeżdżę od 3 lat budżetowym rowerem Gaint Escape 3. Opony 700x32. Osprzęt słaby, bo tylko Tourney, ale i tak jeździ się tym dobrze. Nie zmieniam przełożeń zbyt często, to się nie muszę denerwować, tym jak działają te przerzutki.

 

Dziś wiem, że pewnie dla mnie wygodniejszy byłby rower bez przerzutki z przodu, ale to jak na razie drogo wychodzi. Dziś również zastanawiałbym się na gravelem. Może nie z powodu baranka, ale chyba gravele częściej można spotkać ze stalowymi ramami. Aluminiowy widelec potrafi dać w kość - bruk omijam szerokim łukiem :D

Odnośnik do komentarza

Przejście na 1x nie musi być aż tak drogie, jeżeli wymieni się jedynie korbę. Ale jeżeli z tyłu masz wolnobieg z największą zębatką 34, to nie tak łatwo będzie dobrać liczbę zębów na przód, aby dało się tym rowerem pojechać względnie szybko po prostej drodze i jednocześnie mieć względnie lekkie przełożenia. Tak więc albo kompromis, albo zmiana na 11 z tyłu :)

Odnośnik do komentarza

Demonem prędkości nie jestem i nie będę. Utrzymanie tempa na 25 km/h to dla mnie wyczyn. Najczęściej jeżdżę ok 20 km/h na dużej kadencji, ale na dłuższe trasy to wyciągam średnią 15 może trochę więcej km/h. Tak to już jest nie jestem typem sportowca. Jeździć na rowerze lubię nawet te 50 km. Jednakże wszystko to w wolnym rekreacyjnym tempie.

 

Także problem braku szybkich przełożeń mnie nie martwi. Tych ultra lekkich też nie bo mieszkam na Warmii. I choć to teren pagórkowaty, to wielkich gór nie ma.

 

Z resztą jakbym miał wymieniać coś w osprzęcie, to już raczej wszystko. Ciekawi mnie tylko czy da się złożyć napęd bez przedniej przerzutki taniej niż kupowanie specjalnych zestawów typu 1x11? I czy taki składak przerzutowy działałby w miarę sprawnie.

Odnośnik do komentarza

Nie bardzo rozumiem co to jest "specjalny zestaw". Chodzi Ci o to, że niektóre sklepy oferują od razu zakup wszystkich potrzebnych podzespołów w pakiecie?

Jeżeli tak i chcesz to porównać do kupowania wszystkiego osobno, gdzie taniej, to trzeba usiąść z kalkulatorem i policzyć. Być może uda się coś taniej złożyć.

 

A jeżeli nie potrzebujesz superlekkich przełożeń, to śmiało możesz przerobić napęd na 1x7 :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...