Skocz do zawartości

jaki rower wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkich 
jeżdżę rowerem MTB (BTWIN Rockraider 500  26") jak tylko mam czas średnio po 50km do 80km z czego 90% to asfalt (nie góry) a także sporo szutru przez las. Lubię jeździć szybko, obecnie średnia przy odcinku 52km to 28,5km/h teraz chcę rozpocząć przygodę z 29er i mam możliwość kupienia:

 

1) Specialized Crave roz.S (nowy) 3000pln

2) Scott scale 970 roz.M używany 2800pln

3) Cube Acid 17" używany 2950pln.

Mam 170cm wzrostu i poważny dylemat. Pomożecie mi w wyborze? a także 3 rzędy czy 2 rzędy będą dla mnie wskazane. 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam Marioo

Odnośnik do komentarza

Crave to wyśmienita rama. Sam mam takową. Crave Pro 2015. Ale Crave, nowy za 3000 nie występuje. Więc rozumiem że rzekomo nowy ale nie ze sklepu. Dobrze mieć dowód pochodzenia. Jak się domyślam jest to najtańszy Crave w wersji ze SRAM X5 i amorem Manitou. Tak czy siak jest to świetny rower. Jeśli chodzi o wielkość to nie wiem czy S nie za mały. Mój M jest na styk przy 175 wzrostu. Lepiej czuję się na L. Tak przynajmniej było jak ostatnio testowałem fulle i hardtaile Specowe.

 

Scale 970 dla mnie odpada. Ma rekreacyjny, taniutki amor Suntour XCM i kiepskie hamulce. Waży rzekomo 13,2kg. Mój Crave waży 11,5.

 

Cube Acid to bardzo przyzwoity rower. Ale z mojego doświadczenia do używanego roweru MTB tej klasy trzeba w szybko dołożyć 500-1000 zł żeby go doprowadzić do optymalnego stanu więc dla mnie decyzja jest prosta. Crave. W przedziale 3200-3500 możesz mieć inne, bardzo porządne. nowe rowery z gwarancją ze sklepu. Wystarczy przeszukać parę wątków. Jeśli rower ma być głównie do jazdy w terenie to namawiam na 2 rzędy. Ja mam 38x24 z przodu i 11-36 z tyłu. Rzadko zdarza mi się zrzucać na mały blat ale się zdarza na cięższych podjazdach.

Odnośnik do komentarza

Rok nie ma tu znaczenia. Rama się od paru lat nie zmieniła. Będziesz miał świetną bazę. Jak potrzeba to zmienisz trochę części na lepsze. Ale rama i amor są dobre i będziesz z nich zadowolony. Spec daje tu niestety kiepską korbę. Najlepiej byłoby ją od razu zdjąć i sprzedać wraz z podłym supportem który dają i kupić SLX. Ale jak nie chcesz wpadać w koszty to możesz ją jeździć do zajeżdżenia. Co potrwa ok. 2 lata. Nie wiem też jak te hamulce Tektro Gemini. Ale jak będziesz zmieniać cokolwiek to polecam tylko na Shimano. Hamulce albo Deore albo SLX jeśli będzie Cię stać. Przerzutki i manetki mogą zostać. Mój młody się ściga na Specu Stumpjumperze na SRAM X7+X9 i chwali. Ja się jakoś nigdy nie przekonałem do SRAMa.

Odnośnik do komentarza

Tutaj jest cała specyfikacja:

OPIS Crave z nową, lżejszą ramą oraz napędem Shimano i hydraulicznymi hamulcami tarczowymi - optymalny pierwszy rower wyścigowy. TECHNOLOGIE hardtail aluminium (Scandium, seria 6000, seria 7000) cieniowanie koła 29" napęd 2x10 środek suportu GXPstery taperowane mocowanie przedniej przerzutki obejma - 34.9 mm RAMA DOSTĘPNE ROZMIARY 15,5-17.5-19-21-23 RAMA New Specialized M4 Premium Aluminum, XC 29er Geometry, fully butted w/ smooth welds WIDELEC RockShox XC32 TK 29, TurnKey hydraulic damping w/ lockout, Solo Air spring, 1-1/8" tapered alloy steerer, 32mm alloy stanchion, external rebound adj., S: 80mm travel, Others: 100mm travel NAPĘD PRZERZUTKA PRZEDNIA SRAM X5, 34.9mm clamp PRZERZUTKA TYLNA Shimano Deore Shadow Plus, 10-speed, SGS cage MECHANIZM KORBOWY Custom SRAM S-1255, 2pc., 36/22 zęby SUPORT SRAM GXP BB for 2pc., 73mm shell KASETA SRAM PG 1030, 10 biegów, 11-36 zębów ŁAŃCUCH KMC X10 PEDAŁY Alloy, 1pc. body and cage, w/ reflectors, 9/16" KOŁA PIASTA PRZEDNIA Specialized disc, alloy, Hi Lo flange, RCC ball bearing system, steel axle, QR, 28 otworów PIASTA TYLNA Specialized disc, alloy, Hi Lo flange, RCC ball bearing system, steel axle, steel cassette body, QR, 32 otwory OBRĘCZE Crave SL Disc 29", alloy double-wall, sleeve joint, 26mm OPONA PRZEDNIA Specialized Ground Control, 29x2.1", aramid bead, 60TPI OPONA TYLNA Specialized Fast Trak Control, 29x2.0", aramid bead, 60TPI SZPRYCHY Stainless, 14g (2.0mm) KONTROLA MANETKI Shimano Deore, Rapidfire Plus DŹWIGNIE HAMULCA Tektro Gemini, hydraulic lever HAMULEC PRZEDNI Tektro Gemini, hydraulic disc, dual piston, 180mm rotor HAMULEC TYLNY Tektro Gemini, hydraulic disc, dual piston, 160mm rotor KIEROWNICA Specialized mini riser, double-butted 6061 alloy, 700mm wide, 10-degree backsweep, 6-degree upsweep, 31.8mm CHWYTY Specialized Body Geometry XC Contour, Kraton w/ gel, closed end, 132mm, lock-on MOSTEK Specialized 3D forged 6061 alloy, 4-bolt clamp, 6-degree rise, 31.8mm STERY 1-1/8" upper and 1-1/2" lower threadless, Campy style, integrated full cartridge bearings SIODEŁKO Specialized Body Geometry Henge, steel rails, 143mm WSPORNIK SIODEŁKA Specialized alloy, 2-bolt, micro-adjust, 12.5mm offset, 27.2mm, size-specific 350mm/400mm
Odnośnik do komentarza

To ten sam co ja zalinkowałem. Sądzę że w przyszłości hamulce i korba do zmiany. Cała reszta bardzo przyzwoita. Będziesz bardzo zadowolony. No i jeszcze kwestia siodełka ale to indywidualna sprawa. To co było w komplecie mi nie podeszło.

 

Napisz jak się jeździ jak dostaniesz. Spec chyba musi mi zrobić jakiś gratisy bo już kupę ludzi na Spece namówiłem :)

 

A w domu mamy:

Hardrock

Crave

Stumpjumper

Crosstrail

Roubaix

Tarmac

 a jeszcze miałem Sirrius ale puściłem :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...