Skocz do zawartości

29 cali - jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Ja też nie jestem expertem co do osprzętu dlatego pisałem na forum z jajacek który ma ogromną wiedzę Trek x-caliber 8 ma  dobre opinie ale odradzam używanego bo możesz ponieść dodatkowe koszty na starcie.Oglądałem Trek x-9 i amortyzator stukał przy powrocie do górnej pozycji a to już nie był wydatek 100zł. Napisz do jajacek dopytaj o porównanie SRAM vs Shimano. Dużo osób chwali sobie jedną firmę inni drugą w mojej opinii komponenty sram x5 to poziom shimano deore, x7 można porównać z shimano xls natomiast x9 do shimano deore xt ale to w mojej opinii i dobrze radzę dopytać jajacek to dobry fachowiec. Uwierz mi na słowo że sklepy rowerowe dają duże upusty na modele z 2015 roku z 2016 jeszcze trzymają ceny ale w styczniu lutym z pewnością i dla modeli 2016 zaczną się duże rabaty.

Odnośnik do komentarza

SRAM X4 = Alivio, X5 = Deore, X7 = SLX, X9 - XT, X0 - XTR

 

Co do użytkowania to nie każdy lubi sposób działania manetek SRAM, bo jest inny niż w Shimano, co nie znaczy że jest zły. Mój syn jeździ na X7+X9 i chwali. Natomiast ja wolę SLX/XT. Natomiast faktem jest że trudniej wyregulować SRAMa i jak złapie trochę luzu to znacznie częściej niż w Shimano spada łancuch. No i do rowerów MTB nie polecam napędów trzyrzędowych. Dwurzędowy czy 1x pracują znacznie lepiej.

 

Hamulce SRAM/Avid są niestety sprawiające problemy. Pracują na innym płynie hydraulicznym niż Shimano, dużo bardziej żrącym DOT. Konsekwencją jest przeżeranie elementów i stopniowa ich degradacja. Producenci rowerów mają zwykle umowy OEM z producentami osprzętu więc jak rower jest na osprzęcie SRAM to i hamulce są zwykle SRAM/Avid.

 

Co do amorów to najlepszy stosunek jakości do ceny daje powietrzny RockShox ze sprężyną SoloAir. Trzeba tylko pamiętać że jego pełny serwis będzie kosztował jednorazowo 200-300 zł. Powinno się go robić raz na rok. Amory olejowo-sprężynowe dają mniejsze możliwości dostosowania ale do niezbyt intensywnej pracy są całkiem ok i są dużo tańsze w serwisie. To samo dotyczy ekonomicznego powietrza czyli tanich amorów powietrznych Suntoura, Epicona i Raidona.

 

Co do producentów to większość markowych w niskiej półce cenowej, a dla nich jest to do ok. 5000 zł, proponuje w miarę standardowe ramy aluminiowe, głównie rekreacyjne. Marioo złapał mega deal bo za 3 tys. łyknął Speca z wyścigową ramą alu.

 

Kupując rower dobrze też zwrócić uwagę na długość gwarancji na ramę i sposób obsługi reklamacji. Niestety dochodzą mnie głosy że jeśli chodzi o naszych rodzimych producentów, słabo to wygląda. Wielu porządnych, zachodnich, szanujacych się producentów, daje 5-6 letnią gwarancję na ramę, a niektórzy jak Specialied, dożywotnią.

 

Co do zakupów zimą. Zalecam kupować w październiku/listopadzie. Owszem w styczniu może można urwać parę złotych ale oferta jest tak przetrzebiona że zostają głównie najmniejsze ramy S i największe XL i XXL.

Odnośnik do komentarza
W dniu 23.10.2016 o 11:35, Adam11000 napisał:

Znalazłem ma olx https://www.olx.pl/i2/oferta/specialized-crave-29-CID767-IDd45S1.html#:e683a5ff37

Myślę, mozna by jeszcze coś utargować.

 

Ten rower wisi na OLX od ponad pół roku. Wiem, bo cały czas kontroluję jakie Spece się tam pojawiają bo są takie na które sam poluję. Należy założyć że kupując trzyletni, używany rower, jak ten, będziesz miał takie dodatkowe koszty. W tym konkretnie:

- serwis amora 200-300 zł

- wymiana korby. Spec daje do Crave'ów podłą korbę SRAM z podłym suportem GXP. Po roku jest do wymiany suport, po 2-3 latach blaty korby. Koszt wychodzi jak połowy korby SLX więc albo należy wymienić na SLX, jak ja za 400 zł (korba plus suport) albo na Deore za 300 (korba plus suport) i zapomnieć o problemach.

- serwis piast z wymianą łożysk. Spec dał kiepskie piasty z kiepskimi łożyskami. Jak ktoś nie jeździł maratonów to po 3 latach trzeba je przeserwisować i być może wymienić łożyska. Ok. 100 zł. Jak jeżdżony w maratonach to to samo po roku.

- wymiana łańcucha i kasety, ok. 200 zł

- wymiana linek 50-100 zł

Jeszcze jest pytanie w jakim stanie są opony i czy hamulce nie przeciekają.

 

Za ten konkretny model nie dałbym więcej niż 2300-2500 ale ja jak kupuję używane to tanio, okazyjnie. Za swojego Crave Pro zapłaciłem 3000 i włożyłem ponad 1000 w doprowadzenie go do ładu. Ale nowy kosztował 7000. Crave jest dobrym wyborem dla kogoś kto chce szybko jeździć, ścigać się lub ostro napierać i zależy mu na niskiej wadze i agresywnej geometrii. Natomiast za ok. 3200-3500 można jednak dostac dobry nowy rower z gwarancją. Tylko nie Spec. Więc trzeba rozważyć za i przeciw.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...