Skocz do zawartości

Cube cross CLS czy Trek x-caliber8?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

 

Wyjaśniam dlaczego takie dziwne porównanie :) Może powinienem nazwać ten post Cross czy MTB29' ale wyjaśniam o co chodzi.

 

Dotąd byłem posiadaczem Krossa level A2. Jeździłem po terenie leśnym bardzo wymagającym roweru górskiego. Lata lecą i postanowiłem, że odpuszczę sobie trudny teren i będę jeździł trasami mniej wymagającymi - asfalt, szuter. Robię trasy po ok 50 km i postanowiłem zmienić rower. Pomyślałem o rowerze crossowym zamiast szosowego, by nie zamykać sobie możliwości jazdy po piachu i szutrze. Znalazłem nawet fajny model Cube cross za 3100 zł nowy lub 2500 używka http://www.olx.pl/oferta/cube-cross-cls-28-CID767-IDhfGFf.html#65597767dc

 

ale w sklepie zaczęli mnie namawiać na górala 29cali. Nawet mi się spodobał Trek x-caliber8 (nowy) w cenie 3100zł.

 

Nie mam możliwości porównania jazdy na tych rowerach, bo Cube musiałbym zamówić w necie.

 

Zależy mi na SZYBKIEJ i wygodnej jeździe po terenie utwardzonym ale z możliwością wjechania na mniej wymagający teren piaszczysty. Nie ukrywam, że przydałoby się dobre tłumienie na bruku :)

 

Mówią, że na tym Treku można pojechać równie szybko jak na crossowym Cubie ale trzeba kręcić z większą kadencją – nie wiem czy mi to odpowiada , raczej wolę twardą jazdę i nie wiem czy się przyzwyczaję. Z drugiej strony jazda na tym Treku jest podobno bardziej komfortowa?

 

 

 

Potrzebuję porady ludzi z doświadczeniem w jeździe na podobnych rowerach. Z góry dziękuję za pomoc. Który z tych modeli byłby dla mnie najodpowiedniejszy?

 

Odnośnik do komentarza

https://roweroweporady.pl/f/topic/1305-cross-vs-mtb/

Doradzam cross. Niższe koszty utrzymania, większy zakres przełożeń. Komfort i trakcję sugeruję dopasować za pomocą odpowiedniej szerokości opon i ciśnienia w nich. Ja jako opony do wszystkiego polecam 1,75-1,8 cala. Tłumienie na bruku? Nie ma takiego roweru ze sztywnym zawieszeniem. Tylko na fullu. Chyba że przyjmiesz strategię kolarzy wyczynowych: im szybciej jedziesz tym mniej trzęsie :)

Zaczynam ostatnio dochodzić do wniosku że do takich zastosowań jak Twoje to rower ze sztywnym, karbonowym widelcem typu fitness/hybrid, który przyjmie szersze opony też mógłby być.

Odnośnik do komentarza

Zdecydowanie nowy Cube. Prawie nikt nie sprzedaje używanego roweru w idealnym stanie więc w szybkim tempie będziesz musiał dołożyć 500 zł na wymianę napędu. A co jeszcze do tego nie wiadomo. A tu masz nówkę z gwarancją na ramę. A może jeszcze fakturę w koszty wrzucisz jak możesz :) Jako środek transportu niezbędny do pracy.

 

W rowerze typu cross nie potrzebujesz super osprzętu. Deore/SLX są w pełni wystarczające. To nie jest rower wyścigowy gdzie liczą się gramy wagi. Ten Cube ma prawie wszystko co potrzeba. Jak zajedziesz hamulce to zmieniłbym je na Deore bo te są kiepskie.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Kross Evado 7 bardzo fajny. Mi się podoba. Styl minimalistyczny ala Vokswagen :)

Do Twojego zastosowania trochę powyżej potrzeb. Ale.. Kupując rower na lepszym osprzęcie, lżejszy, z lepszym amorem. będziesz miał większą frajdę z jazdy i rower na lata. Jeśli zdecydujesz się szybciej i i/lub więcej jeździć to masz maszynę jak znalazł. Rowery za ok. 2000 to jest składanka różnych części znacznie niższej jakości. Więc jeśli stać Cię na zakup tego roweru to namawiam bo jest to świetny rower. Możesz oszczędzić ok. 800 zł kupując jakiś niższy model. Będzie pewnie 1-2 kg cięższy na trochę gorszym osprzęcie i znacznie gorszych hamulcach. Jeśli zdarzy Ci się jechać z grupą ostro napierających znajomych będzie się jechało ciężej i będziesz na nim szybciej zmęczony bo będziesz musiał włożyć więcej energii w napędzanie go.

Odnośnik do komentarza

Kross bije go na głowę.

Manetki SLX vs Deore

Hamulce Deore vs najtańsze klasy Altus (3 grupy różnicy)

Korba LX vs pozagrupowa klasy Alivio

Piasty Deore vs Alivio

 

Jedyną niewiadomą dla mnie jest jak się sprawuje ten amor powietrzny Suntoura. Bo nie miałem do czynienia z tym modelem. Ale przez lata Suntour wydaje się że się w końcu nauczył robił niezłe i niezawodne amory.

Odnośnik do komentarza

Pod względem osprzętu zdecydowanie wygrywa Kross Evado 7, a mi osobiście podoba się akurat ten model jeżeli chodzi o stylistykę wykonania, ładnie się prezentuje. Co prawda nie jest to wyznacznik nr 1 podczas wyboru, ale zawsze pewien dodatkowy smaczek. Sam amortyzator z tego co czytam nie stwarza żadnych problemów i nie należy do awaryjnych.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...