Skocz do zawartości

jaki rower kupić


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Chciałbym kupić pierwszy rower do poruszania się po mieście głównie po asfalcie i żeby można było okazjonalnie wystartować w triatlonie i w miarę przyzwoicie go przejechać.W związku z czym zdecydowałem się na rower fitnessowy i teraz proszę o poradę jaki kupić czy wybrać hamulce tarczowe czy wybrać opony szersze 35 czy wybrać z przodu trzy tarcze które podobno będą lepszym rozwiązaniem dla amatora jeżeli chodzi o kwotę to ma być rower do 4000 zł.Wstępnie wybrałem sobie Kross Pulso 2 , Giant Fastroad SLR 2. Oczywiście jestem otwarty na inne propozycje.Za porady z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza

Do triathlonu najlepszy jest jak najbardziej aerodynamiczny rower z lemondką i oponami szosowymi. Do miasta hybrid/fitness nie jest złym rozwiązaniem. Z tym że gdyby przyszło Ci do głowy kupić lub pożyczyć kiedyś koła czasowe to jest duża szansa że nie będą pasować do fitnessa/hybrida gdyż są to zwykle rowery z piastą MTB o szerokości 135mm. Podczas gdy koła szosowe/czasowe mają piastę zgodną z rowerami szosowymi o szerokości 130mm. Nie spotkałem kół czasowych na tarczówkach ale może takie występują. Mało interesuję się tym tematem. Jeśli chodzi o napęd trzyrzędowy to był on dobry w góry kiedy nie było szerokiego zakresu przełożeń w napędach dwurzędowych. Obecnie nie ma on specjalnego uzasadnienia na szosie gdyż Shimano oferuje obecnie kombinację 34x32 która daje niemal to samo co oferowały kiedyś napędy trzyrzędowe.

Kross Pulso 2 uważam za kiepski rower jak ze cenę ok. 3000. Aluminiowy sztywny widelec nie amortyzuje nierówności drogi a osprzęt Shimano Sora jest kiepski i przestarzały. Za dużo mniejszą kwotę można kupić w Decathlonie Tribana 540 FB z karbonowym widelcem, na 10-rzędowym osprzęcie Shimano Tiagra. Co prawda nie włożymy do niego opon szerszych niż ok. 32 ale między 35 z Pulso a 30-32 z Tribana nie jest duża różnica w komforcie jazdy. Poza tym Triban ma standardowe piasty szosowe więc można do niego założyć koła do jazdy na czas z piastą 130mm.

Koncepcja Giant FastRoad SLR 2 mi się ogólnie podoba. Fitness/hybrid na ramie alu ale z karbonowym widelcem, na mechanicznych tarczówkach gdzie możemy zapewne (do sprawdzenia) założyć szerokie opony niemal jak w MTB jak i wąskie jak w szosie jest fajnym pomysłem. Niestety napęd Sora 3x9 nie jest dobrym napędem. Tiagra 3x10 lub jeszcze lepiej 2x10 byłaby znacznie lepszym pomysłem.

Nie wiem czy nie wolałbym poszukać roweru przełajowego który mógłby spełniać rolę roweru do jazdy po mieście a jednocześnie być rowerem do treningów szosowych, triathlonowych  i okazjonalnej jazdy po szutrach i leśnych ścieżkach. Geometria przełajówki jest zbliżona do szosówki i oferuje ona znacznie lepszą aerodynamikę niż fitness/hybrid, potrzebną przy jeździe na czas.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...