luk22 Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Witam. Od roku posiadam rower Apollo Phaze. Ostatnio hamulce zawiodły, zamówiłem więc odpowiednie klocki. Okazało się jednak że hamulce są w tak złym stanie (pęknięte w połowie śruby dociskające klocki, wyrobione gwinty, brak jednej zaślepki) że postanowiłem zamówić całe zaciski. I teraz moje pytanie - nie jestem obeznany w temacie a nie chcę wydać pieniędzy na coś czego później i tak nie zamontuję. Fabryczne hamulce są firmy Clarks w standardzie CMD-7, dokładnie ten model:http://www.clarkscycles.com/index.php/html/product/pagetype/aftermarket/id/cmd-7-mechanical-brake Jednak takich nie mają już w sklepie w okolicy ani na ebay-u (mieszkam w UK). Jakie inne zaciski będą pasowały do mojego roweru ? Czym kierować się przy wyborze? Odnośnik do komentarza
CRUISERMAN Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Jak dalej mają być mechaniczne to wybór masz prosty - Avid BB7 Mechaniczne tarczówki lepsze od połowy hydraulików. Wpisz nazwę w wyszukiwarkę i dodaj słowo opinie. Odnośnik do komentarza
pawel3373 Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Jak dalej mają być mechaniczne to wybór masz prosty - Avid BB7 Mechaniczne tarczówki lepsze od połowy hydraulików. Wpisz nazwę w wyszukiwarkę i dodaj słowo opinie. Kolega dobrze prawi! A jak chcesz przyoszczędzić parę zł (choć podobno nie warto ze wzgl na trudniejszą regulację?) to wcześniejszy model BB5 też hamuje pięknie. Odnośnik do komentarza
CRUISERMAN Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 BB5 też jest mega hamulcem. Różnica polega na tym, że w BB5 regulujesz ustawienie jednego klocka, a w BB7 regulujesz oba. Ale łatwo można obejść to utrudnienie w BB5 i regulować klocek ruchomy przez odpowiednie napięcie linki. Wychodzi prawie na to samo. Druga różnica polega na tym, że w BB7 klocki są dwa razy większe niż w BB5. Jeżeli bardzo zależy na obniżenoiu wagi to można kupić wersję BB7 dedykowaną do rowerów szosowych z tarczą 160 mm. Jest ciut delikatniejsza i lżejsza od normalnej. Niezależnie od tego, który model wybierzesz będziesz zadowolony lub nawet wniebowzięty :wub: Odnośnik do komentarza
CRUISERMAN Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 W uzupełnieniu i dopełnieniu obrazu to BB7 z tarczą 160 mm hamuje mniej więcej z taką siłą jak BB5 z tarczą 180 mm. Czyli jednym palcem stawiasz rower na kole. Jak mało, to masz jeszcze wersję 203 mm. Zmiana tarczy na większą wymusza wymianę adaptera na przystosowany do współpracy z taką tarczą. Odnośnik do komentarza
luk22 Opublikowano 5 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Raczej skuszę się na BB5. Znalazłem w cenie 21 funtów lub 27 funtów razem z tarczą. Czy powinieniem kupić go razem z tarczą, czy stara od Clarks-a też da podobny efekt ?Dzięki wszystkim za pomoc :) Odnośnik do komentarza
CRUISERMAN Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Ja bym kupił razem z tarczą. Stara tarcza może być zwichrowana. Ale tutaj też uwaga. Avid stosuje dwa rodzaje tarcz. Jedne z nich lubią po pewnym czasie dzwonić ale nie pamiętam nazwy tarczy, która lubi robić takie cuda. W necie znajdziesz informację na ten temat. Dodatkowo powinieneś dokupić klamkę hamulca dedykowaną właśnie do mechanicznego Avid'a. Zastanów się też nad średnicą tarczy, która jest tobie potrzebna. Im większa tarcza tym lepszy hamulec ale też sama tarcza jest bardziej podatna na zwichrowanie. Poczekaj jeszcze z decyzjami na wypowiedzi inny forumowiczów, bardziej niż ja obytych w temacie hamulców tarczowych. Odnośnik do komentarza
luk22 Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Jeśli będę brał też tarczę, to raczej taką która jest dołączana do zestawu, gdyż wyjdzie nieco taniej.Oj i klamkę też ? ;D Kurcze, trochę mnie przeraża cena. Problem w tym że im dłużej się wstrzymuję z kupnem hamulca, tym dłużej muszę jeździć autobusem do pracy.Nie byłoby czegoś jeszcze w miarę dobrego, a jeszcze tańszego od BB5 ? Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Z mechanicznych nic godnego polecenia taniej nie ma. Odnośnik do komentarza
CRUISERMAN Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Klamka Avid'a FR 5 kosztuje 34 pln. Zważywszy, że w UK jest trochę taniej niż z tutaj to nie wiem dlaczego tak się martwisz. Ale jak zwykle proponuję poczytać opinie w necie. Może wybierzesz coś innego. Odnośnik do komentarza
luk22 Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Dzięki za pomoc :) Macie może jakies wskazówki/porady dotyczące samego montażu i ustawienia hamulców ? Odnośnik do komentarza
pawel3373 Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Adapter przykręcić do ramy, hebel przykręcić do adaptera, wyregulujesz na 100% bo to na czuja się robi ;) Odnośnik do komentarza
CRUISERMAN Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Hamulec przykręcony do adaptera. Adapter przykręcony w taki sposób do widła aby można go było przesówać. Zaciskasz klamkę hamulca i w tej pozycji przykręcasz raz jedną, raz drugą śrubę mocującą adapter do widła. Po wszystkim musisz doregulować ostateczne ustawienie klocków. Osobiście ustawiłbym tak aby lekko szurały po tarczy. Skraca to skok klamki i ucisza ementualne dzwonienie tarczy. Odnośnik do komentarza
CRUISERMAN Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Z uwagi na to, iż nie posiadam w swoim rowerze hamulca tarczowego powinieneś mnie sprawdzić wpisując odpowiednie zaklęcie w wyszukiwarce you tube. Tam na bank znajdziesz jak to prawidłowo zrobić. Odnośnik do komentarza
luk22 Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Dzięki wszystkim :) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się