Skocz do zawartości

Jakie hamulce do Apollo Phaze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od roku posiadam rower Apollo Phaze. Ostatnio hamulce zawiodły, zamówiłem więc odpowiednie klocki. Okazało się jednak że hamulce są w tak złym stanie (pęknięte w połowie śruby dociskające klocki, wyrobione gwinty, brak jednej zaślepki) że postanowiłem zamówić całe zaciski. I teraz moje pytanie - nie jestem obeznany w temacie a nie chcę wydać pieniędzy na coś czego później i tak nie zamontuję. Fabryczne hamulce są firmy Clarks w standardzie CMD-7, dokładnie ten model:
http://www.clarkscycles.com/index.php/html/product/pagetype/aftermarket/id/cmd-7-mechanical-brake

 

Jednak takich nie mają już w sklepie w okolicy ani na ebay-u (mieszkam w UK). Jakie inne zaciski będą pasowały do mojego roweru ? Czym kierować się przy wyborze?

Odnośnik do komentarza

Jak dalej mają być mechaniczne to wybór masz prosty - Avid BB7

Mechaniczne tarczówki lepsze od połowy hydraulików. Wpisz nazwę w wyszukiwarkę i dodaj słowo opinie.

Kolega dobrze prawi! A jak chcesz przyoszczędzić parę zł (choć podobno nie warto ze wzgl na trudniejszą regulację?) to wcześniejszy model BB5 też hamuje pięknie.

Odnośnik do komentarza

BB5 też jest mega hamulcem. Różnica polega na tym, że w BB5 regulujesz ustawienie jednego klocka, a w BB7 regulujesz oba. Ale łatwo można obejść to utrudnienie w BB5 i regulować klocek ruchomy przez odpowiednie napięcie linki. Wychodzi prawie na to samo. Druga różnica polega na tym, że w BB7 klocki są dwa razy większe niż w BB5. Jeżeli bardzo zależy na obniżenoiu wagi to można kupić wersję BB7 dedykowaną do rowerów szosowych z tarczą 160 mm. Jest ciut delikatniejsza i lżejsza od normalnej. Niezależnie od tego, który model wybierzesz będziesz zadowolony lub nawet wniebowzięty :wub:

Odnośnik do komentarza

W uzupełnieniu i dopełnieniu obrazu to BB7 z tarczą 160 mm hamuje mniej więcej z taką siłą jak BB5 z tarczą 180 mm. Czyli jednym palcem stawiasz rower na kole. Jak mało, to masz jeszcze wersję 203 mm. Zmiana tarczy na większą wymusza wymianę adaptera na przystosowany do współpracy z taką tarczą.

Odnośnik do komentarza

Ja bym kupił razem z tarczą. Stara tarcza może być zwichrowana. Ale tutaj też uwaga. Avid stosuje dwa rodzaje tarcz. Jedne z nich lubią po pewnym czasie dzwonić ale nie pamiętam nazwy tarczy, która lubi robić takie cuda. W necie znajdziesz informację na ten temat. Dodatkowo powinieneś dokupić klamkę hamulca dedykowaną właśnie do mechanicznego Avid'a. Zastanów się też nad średnicą tarczy, która jest tobie potrzebna. Im większa tarcza tym lepszy hamulec ale też sama tarcza jest bardziej podatna na zwichrowanie.

Poczekaj jeszcze z decyzjami na wypowiedzi inny forumowiczów, bardziej niż ja obytych w temacie hamulców tarczowych.

Odnośnik do komentarza

Jeśli będę brał też tarczę, to raczej taką która jest dołączana do zestawu, gdyż wyjdzie nieco taniej.
Oj i klamkę też ? ;D Kurcze, trochę mnie przeraża cena. Problem w tym że im dłużej się wstrzymuję z kupnem hamulca, tym dłużej muszę jeździć autobusem do pracy.

Nie byłoby czegoś jeszcze w miarę dobrego, a jeszcze tańszego od BB5 ?

Odnośnik do komentarza

Hamulec przykręcony do adaptera. Adapter przykręcony w taki sposób do widła aby można go było przesówać. Zaciskasz klamkę hamulca i w tej pozycji przykręcasz raz jedną, raz drugą śrubę mocującą adapter do widła. Po wszystkim musisz doregulować ostateczne ustawienie klocków. Osobiście ustawiłbym tak aby lekko szurały po tarczy. Skraca to skok klamki i ucisza ementualne dzwonienie tarczy.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...