Skocz do zawartości

2x uniwersalny MTB dla niej i dla niego ~3k zł każdy (początkujacy, single, nieco asfalt)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Po przewerotwaniu kilku tematów na forum oraz wątków na pepperku, ostatecznie będę musiał Was prosić o pomoc w wyborze roweru. Szukam dla siebie i partnerki, coś tam umiemy (Szczyrk i Dolni Morava proste trasy zaliczone + sporo singli zrobione po lesie).

Zastosowanie: Trochę jazdy po mieście, dojazd do pracy, ale też ma śmigać po lesie i po singlach typu Międzygórze, czy Stronie Śląskie. Fajnieżeby ten dojazd asfaltem do lasu nie męczył 😉

Wymagania techniczne: amortyzator prawdziwy 😉 fajnie jakby stopka błotnik się dało, może bagażnik ale to nie jakieś istotne. przerzutki więcej niż 1x11 najlepiej, co by na asfalcie nie muliło. Fajnie żeby podjazd spoko był i ew dropper, plus też za blokade amortyzatora na sztycy (chociaż czytałem na forum tutaj że to nie aż takie ważne no nie?).

 

Co roważam z męskich:

1. Cannondale Trail SL 3 29za 3,5k zł z pepperka  (powietrzny RockShox 100mm, DEORE 1x12, Hamulce tarczowe hydrauliczne). ChatGPT mówi że to najlepszy dla mnie, cenowo w miarę, ma odpowiednie biegi, nie wiem jak z błotnikami itd. Nie ma droppera, ale jest 1x12

2. Kona Honzo za 3,3k zł z pepperka (RockShox Recon RL Solo Air 130 mm, Deore 1x11, dropper, hamulce MT41). Tu mi się mega podoba że dropper w cenie, jednak chat mówi że ciężki, mało biegów i z podjazdem średnio będzie. Dodatkowo 1x11 deore chyba w mieście będzie nieco przeszkadzać?

3. MTB 29 Superior XC 889 jeśli uda się dorwać za 2,5k zł jak na tej promce (Deore 2x11, amortyator powietrzny, hamulce tarczowe hydrauliczne). Ma 2x11, jest w miarę lekki, 1k zł taniej niż Cannondale i w tej cenie sobie mogę dokupić dropper. Wady?

4. Polecany tutaj Rower MTB Rockrider EXPL 540, jeśli znów za 3k zł będzie. Niemniej dla mnie ma mało biegów chyba.

5. Romet Mustang M8 2024 za 3k zł.  Sztywne osie, air 1x12, wady...?

6. Jakbym poszalał to Kross Level 6.0 za 4k zł. Ten ma wszystko chyba czego mi trzeba, ale ta cena.. Już spory przeskok

 

Z damskich natomiast:

1. Liv Tempt 1-GE S Milky Way za 2,8k zł. Amorek powietrzny, wygodny dla kobiety, deore 2x11 super dla niej też na asfalt. 

2. Superior XC 889 W - idealny odpowiednik do męskiego, ale ciężko znaleźć i raczej koło 3,7k zł oferty wiec chyba za wiele

 

Obecnie najbliżej mi do zakupu tego Cannondale Trail SL 3 dla mnie + Liv Tempt 1-GE S dla niej. Ewnetualnie czekać na promo i dla mnie i dal niej po prostu Superior XC 889 w wersji "męskije" kupić.
W tym XC podoba mi się że dośc tani, i trochę mniej szkoda jeśli ukradną (pozdrowienia z Łodzi). 

 

Robię jakąś głupotę/błędną decyzję? Jakieś modele przegapiłem?

 

Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza

Ile ważysz? Ja przy 85kg nie byłem w stanie dojść do ładu z Reconem 100mm (a np. Judy z SL3 ma jeszcze drobniejszą goleń) i nawet nabijając za wysokie ciśnienie, wciąż dobijałem go na większych kamerdolcach, uskokach - jak dla mnie to zdecydowanie grubsza goleń 34-35mm się przyda, zwłaszcza że z Międzygórza na Śnieżnik tylko rzut beretem. Z tej listy jak już, to ta Kona. 1x11, ale o dużej rozpiętości biegów. Będą dziury między przełożeniami, ale zakresu nie braknie. Hamulce potencjalnie do upgrade'u (większe tarcze w pierwszej kolejności, potem ewentualnie hamulce z servo wave).

Z drugiej strony, w tym budżecie ciężko o coś lepszego. Canyon Stoic 4 wjechał na przeceny po 5.5k, więc jak dorzucisz kod zniżkowy na 100 EUR i doliczą ci karton to i tak budżet o ponad 2/3 przekroczysz. Rose się pozbył wszystkich Bonero z 2022/2023 i na nowsze już nie ma takich przecen. Podobnie ma się sprawa z Orbeą Laufey.

Opory na asfalcie to w głównej mierze kwestia doboru opon. Tu musisz znaleźć sobie złoty środek pod swój styl jazdy, żeby było jak najlżej, ale wciąż wystarczająco przyczepnie.

Odnośnik do komentarza

Znajomy podobnych gabarytów na starym Grand Canyonie z Rebą 110mm i zestawem hamulców jak w tej Konie swobodnie daje radę. Coraz modniejsze ostatnio rowery z pogranicza XC i trail powinny zatem spokojnie wystarczyć. Wtedy Kona wygląda bezkonkurencyjnie i najwyżej z czasem, w miarę zużycia części, wymieniasz na lżejsze zamienniki.

Jeśli wątpisz w Konę, to możesz sobie porównać ceny i specyfikacje nowych Grand Canyonów 6/7, nowego Kross Levela 6.0 czy właśnie linkowanych przez siebie EXPL 540 albo Trail SL. Radon Craggery też poza budżet wyjeżdżają konkretnie.

Przy napędzie ważne jest to jakiego rozmiaru zębatki masz zestawione - tu masz kalkulator z opcją rozrysowania zakresu: https://mike-sherman.github.io/shift/. Te 1x11 w Konie minimalnie tylko się różni względem najpopularniejszych 1x12 - masz najmniejszą zębatkę 11 zębów, a nie 10 zębów, czyli maksymalna prędkość będzie o 10% niższa. To wciąż jest powyżej 30km/h przy kadencji 80.

Odnośnik do komentarza

Przewertuj listę części i posprawdzaj różnice. Na samym amortyzatorze masz jakieś 400g różnicy (Recon Silver 130 w Konie, Raidon w nowym Levelu). Koła masz z grubsza takie same i opony o porównywalnej wadze. Nie wiem jaki dropper siedzi w Krossie. Deore 11s chyba ze 100g cięższe niż NX 12s będzie. Reszta to rama/kierownica. Różnice w hamulcach pewnie pomijalne (Kross ma z przodu 4-tłoczkowy zacisk i obie tarcze 180).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...