GranatowoBordowy Opublikowano Sobota o 07:40 Udostępnij Opublikowano Sobota o 07:40 Witam, szukam używanego MtB albo crossowego Sprawdziłem oferty i większość z listy ma taperowana główkę ramy i sztywne osie. Chciałem zapytać czy lepszy będzie napęd 1x11 , 1x12 czy może 2x11 bądź standardowe 2x9? Oraz czy atutem jest blokada skoku z manetki? Z tych aukccji najlepiej według mnie wyglądają : Pytanie czy warto ? Cube https://m.olx.pl/d/oferta/mtb-cube-limited-pro-deore-xt-2x11-recon-magura-kola-29-CID767-ID11Z5Vl.html?reason=observed_ad Radon https://m.olx.pl/d/oferta/rower-radon-team-zr-8-0-black-CID767-ID15sNrl.html?reason=observed_ad Scott https://m.olx.pl/d/oferta/scott-aspect-920-rozm-m-29-2x10-shimano-deore-CID767-ID15brkC.html?reason=observed_ad Trek superfly https://m.olx.pl/d/oferta/trek-superfly-5-rock-shox-xt-29-race-face-CID767-ID12D7tI.html?reason=observed_ad Morrison https://m.olx.pl/d/oferta/rower-gorski-morrison-kiowa-deore-1x12-r-l-suntour-raidon-fv23-CID767-ID15kPL1.html?reason=observed_ad Oraz te 2 krossy evado crossowe https://m.olx.pl/d/oferta/rower-kross-evado-7-0-rozm-m-2018r-full-deore-nowy-naped-stan-dobry-CID767-ID15bFnb.html?reason=observed_ad https://m.olx.pl/d/oferta/rower-kross-global-crossowy-trekkingowy-na-shimano-xt-deore-rama-m-CID767-ID13d9cX.html?reason=observed_ad Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano Sobota o 13:49 Udostępnij Opublikowano Sobota o 13:49 W dużym skrócie, przy 2x masz więcej ruchomych części, minimalnie mniej wrażliwą przerzutkę na skrzywienie/rozregulowanie czegokolwiek. Nie możesz mieć mocowań prowadnicy łańcucha / osłony w standardzie ICSG-05 (przy twoim użytkowaniu kompletnie bez różnicy). Masz 1 manetkę więcej na kierownicy (przy szerszej kierownicy da się spokojnie upchnąć wszystko, nawet 2x, dropper i blokadę amortyzatora w osobnych manetkach i wciąż mieć miejsce na lampki, komputerek czy bagaż). Trochę lepsze warunki pracy łańcucha z racji mniejszych przekosów. Przy kasecie 11s 11-42 uzyskujesz w efektywnie 13 różnych przełożeń przy zakresie porównywalnym z napędem 1x12 i dużej kasecie 10-51. Co do blokady - zależy jak jeździsz. Przy jeździe rekreacyjnej, to można by mieć i amortyzator bez blokady, jeśli jest dobrze wyregulowany, to bujanie jest minimalne (a odchodzi problem uważania na to, żeby na zablokowanym nie przywalić o coś i nie rozwalić blokady), a i zawsze podczas jazdy można przed dłuższym odcinkiem asfaltowym sięgnąć do goleni i machnąć pokrętło w pozycję najtwardszą. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się