Skocz do zawartości

Fulcrum Rapid Red 500


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki. Warte są te 9 stów? Czy może lepiej za tą samą kasę Dt Swiss G 540 z piastami od Speca? Tylko gdzieś widziałem zdjęcia wygiętych tych obręczy plastikową łyżką podczas zakładania opon. Wygląda na to że te tanie obręcze Dt są raczej liche. Choć z drugiej strony to te G 540 są zakładane przez różnych producentów do dość wysokich modeli (np Spec Diverge Carbon Comp albo Crux Dsw)

Odnośnik do komentarza

900 trzyma się kupy. Nie istnieje coś takiego jak piasty Speca. Spec żadnych piast nie produkuje. trzeba dokonać ich identyfikacji. Czasem są to Formula, czasem inne. To że Spec używa jakieś obręcze to nic nie znaczy. Mimo całej mojej sympatii do Speca i posiadania, Roubaix, Tarmac, Shiv TT, Epic, Crux i Diverge to nie zawsze jakość idzie w parze z ceną. Szczególnie jeśli chodzi o koła.

Potwierdzam że moje doświadczenia z obręczami budżetowymi DT Swiss były raczej kiepskie. Posiadałem koła składane dla Speca przez DT Swiss w paru rowerach i były kiepskie. Nawet systemowe DT X1700 nie nazwałbym dobrymi. 

Miałem i mam natomiast wiele kół Campagnolo bo firma ta również cieszy się moją sympatią. A Fulcrum to tylko nazwa handlowa firmy Campagnolo. I muszę powiedzieć że generalnie wszystkie ich obręcze aluminiowe, które miałem były dobrej jakości. A niektóre były wręcz zajebiste. Np. Campagnolo Zonda na których przejeździłem z 50 tys km nie centrowałem nigdy. Te Red Metal 5 co mam to bardzo mało na nich jeździłem. Campagnolo/Fulcrum ma zaletę w postaci dobrych obręczy i dobrych szprych. Ale szprychy są niestandardowe i trzeba mieć na zapas jakby co, bo na każdym rogu nie kupisz. Łożyska we wszystkich kołach budżetowych i ze średniej półki są kiepskie. Nawet w DT 350. 

Łożyska Nachi 6903 2RS, które kumpel kupował do w swoich Fulcrum Racing 5, które są zapewne odpowiednikiem tych Rapid Red 5, widzę w necie po ok. 35 zł. Kolega zrobił na nich bezproblemowo jakieś 50 tys km. A poprzednio miał dwa razy obręcze Mavic dobrej klasy i w każdej to samo. Pęknięta obręcz i wyrwane nyple po 50k km. To znak firmowy obręczy aluminiowych Mavic niestety.

Koła aluminiowe DT Swiss w Specu Roubaix kolega zajechał po 15 czy 20k km. Dogadał się że dopłacił i wymienili mu na carbon. Ale byli skłonni uznać reklamację.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...