Kochan Opublikowano 15 Stycznia Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia Na wstępie, tak znam minusy integracji i kłopotów ze zmianą chociażby mostka/ sterów i rozpinaniem hydrauliki (przerobione w gravelu) 😉 Do sedna, obecna szosa Romet Huragan Disc 2, służy dzielnie po wielu zmianach - koła carbon, elektryka, płaska kiera etc ale chęć czegoś nowego zwycięża 😄 Przeznaczenie to głównie lokalne "ogórki" dla amatorów, treningi i czasami jakaś "setka krajoznawcza". Głównie zależy mi na integracji i trochę mniej na elektronice (jak będzie to fajnie). Obecny huragan w rozmiarze 57 przy 187 wzrostu + 110 mostek - daje mocno agresywną pozycje, trochę to dokucza, ale 2 sezony oblatałem. I tak przeglądając internet napotkałem kilka ciekawych ofert, które rozważam - Romet Jaguar 2 - https://romet.pl/rower-szosowy-romet-jaguar-2-1 - Sensa Gulia GF - https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-giulia-gf-ltd-105-di2-pd43207/ - Sensa Gulia Evo - https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-giulia-evo-integrale-dark-brush-105-di2-pd33687/ -Superior - https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-9-3-gf-pd42351/ Najbliżej mi do Sensy, później superior. Romet wydaje się być fajnym rowerem, ale obawiam się jak w przypadku obecnego rometa, że dostęp do części będzie "taki sobie" i samo Geo wydaje się być dość mocno agresywne, nie wiem czy obecnie takiego potrzebuje. Superior wydaje się być bardzo rozsądnym rozwiązaniem pod względem ceny i wykonania, ale pytanie czy szeroki rozstaw pod opony 40 nie sprawi, że rower tak sobie będzie radził sobie na wyścigu? Sensa Gulia GF - mimo, że rower niby aero to znalazłem niemieckie testy roweru w tunelu aero i wskazywał on raczej, że rama i jej geometria jest bardziej w stylu rowerów allroad (podobnie jak superior) - i tak przeglądaj kilka sklepów mam już mętlik i poważny problem z cyklu "w którą stronę iść" Dzięki za wszelkie rady Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Stycznia Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia Ile masz lat, ile wzrostu, ile ważysz, jaką średnią jesteś w stanie wyciągnąć samotnie na 70 km, jaką na 100 km, jakiej długości są wyścigi w jakich uczestniczysz, jakie są średnie w tych wyścigach, czy masz pomiar mocy? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Stycznia Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia Co do samych rowerów. 1. Karbonowe ramy Romet to były zwykle ramy z małej chińskiej manufaktury Flyxii. Średnia jakość, tunelu aero nie widziały na oczy bo Chińczycy nie mają zasobów żeby takie rzeczy testować. Z wyglądu jest to rama aero z bardzo grubymi tylnymi dolnymi widełkami. To oznacza że nic się nie ugnie. Na podstawie wyglądu wątpie żeby była komfortowa jeśli szukasz komfortu. 2. Sensa Giulia GF LTD. Poteżnie zbudowana rama aero. Potężne dolne tylne widełki. Podobne uwagi. 3. Sensa Giula. Evo. Z grubsza to samo. może inna geo. Mam w domu teraz tę ramę ale w wersji obręczowej. Jest ładnie wykonana. Pod suportem ma naklejkę Handbuilt in Holland. Nie wiem czy to oznacza produkcję tych ram w Holandii czy tylko sam montaż. Ramy Fuji i BMC montowane w Kutnie też mają naklejkę Made in Poland ale oczywiście w Polsce nie są robione. Tylko montaż. 4. Superior. Rower mający w miarę normalne dolne widełki i bardzo cienkie górne. To oznacza że będą się one uginać i dawać jakiś komfort. Mój kolega, topowy mechanik, ma bardzo dobrą opinię o jakości Superiorów. No i jest fajne że możesz założyć oponę jak do gravela i mieć zimówkę. Mój syn ścigał się w 2024 roku na ramach aero. Owszem były szybkie. Ale są tego konsekwencje. A są one takie że nawet jemu 20-letniemu wyczynowemu kolarzowi, po profesjonalnych bikefitingach, regularnie chodzącemu do fizjo, na siłownię i na basen, doskwierał kręgosłup. Więc na trening zakładał koła z jak najszerszą oponą i upuszczał maksymalnie ciśnienie. Więc moim zdaniem takie rowery nie są dla amatora. Odnośnik do komentarza
Kochan Opublikowano 15 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia Taki jeszcze ew. wpadł mi w oko https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-9-5-gf-pd42256/ + stożki z mojego obecnego 50tki Wiek:33 Wzrost 187cm waga: 83kg Średnie w wyścigach ok 40-44km/h długość od 50-80km Średnia solo 100km: 33km/h Średnia 70km: 35km/h FTP:314W pomiar posiadam Co do ram rometa to nie jest Flyxii 😉 zweryfikowane u źródła, rama np. huragana disc 2 to to samo co massi arrow 2 idąc dalej tym tropem producentem może być kilka fabryk dostepnych na alibabie ale na pewno nie flyxii. Co do superriora i wymiany opony pod zimówkę - mam gravela i szukam czegoś tylko stricte na szosę więc ta opcja opony +40 to dla mnie akurat w tym wypadku ani + ani - 🙂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Stycznia Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia Czyli jesteś młody chłop nieotłuszczony. Moc masz, średnie znosisz jak w wyścigach Mastersów. Więc akurat Tobie rower aero może się przydać. Różnica pomiędzy ramą aero a ramą o okrągłych rurkach to ok. 20W przy 45 km/h. Różnice między samymi ramami aero nie są duże. Cała czołówka ram testowana w Tour Magazine mieści się na przestrzeni kilku wat. Różnice wynikają głównie z zastosowanych kół i kokpitów. Czasem są publikowane dane ze zestandaryzowanymi kołami Zipp 404 Firecrest. Wtedy widać wyraźniej różnice. Na czym możesz zyskać technicznie? Dobre koła z wysokim stożkiem. Najlepiej nowoczesnego typu na podstawie badań aero. Czyli niższe szersze przednie, wyższe, węższe sztywniejsze tylne. Testowałem Swiss Side Hadron Ultimate przód 62, tył 80. Były super. Przy moich samotnych średnich 27-28 dawały tak na oko jakieś 0,3 km/h w stosunku do Roval 50/64. Kokpit aero. Zintegrowany daje do 8W przy 45 km/h. Ale np. kiera mojego młodego Enve SES Aero (on ma akurat 35/40) testowana 37/42 wyszła świetnie w tunelu aero. Sam się na nią czaję. Kostium aero. W innych zawodnicy wyczynowi już się nie ścigają. Kostium ma największy potencjał. W testach na rowerze czasowym przy 50 km/h mojemu młodemu wychodziło 0.010 CdA różnicy. Jeśli dobrze pamiętam to jest gdzieś 17W. Pomiędzy kostiumem aero ze zwykłej lajkry a nowoczesnym w prążki, firmy Velotec. Pamiętaj o poniższych rysunkach. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Stycznia Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia W kwestii Romet i Massi sugeruję ten wątek: New frame: Longteng RD301-D Odnośnik do komentarza
Kochan Opublikowano 15 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia Super, dzięki za wszystkie cenne info z infografik, info z chinertown prześledziłem 🙂 No nic chyba padnie na https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-giulia-gf-ltd-105-di2-pd43207/ albo https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-giulia-evo-integrale-dark-brush-105-di2-pd33687/ - tu bardziej skłania mnie cena a różnica spokojnie do przeznaczenia na kokpit No nic muszę się na spokojnie z tym przespać, przemyśleć i pomierzyć się i ew. na wrenchscience.com spróbować wstrzelić się w jakiś zakres rozmiarów Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Stycznia Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia No tak bliżej XL jesteś. W XL będziesz miał wyżej kokpit ale krótszy mostek. Coś za coś. Nie jestem na bieżąco z tymi zintegrowanymi kokpitami. Jeśli chodzi o kiery aero to polecane model oprócz Enve to Zipp SL 70 Aero i Easton. Easton to chyba Centrum Rowerowe miało po 850. Vision też za jakieś rozsądne pieniedze widziałem. Zipp i Easton skośni podrabiają więc trzeba uważać. No i raczej zalecam iść w wąskie kierownice. Latami jeździłem na 44 mając 116 w klacie. A teraz będę szukał maks 40. Enve daje gwarancję na połamanie kierownicy 5 lat bez względu na okoliczności. Raz wymienialiśmy połamaną w wyścigu. Wysłałem maila ze zdjęciem do producenta i za 2 tygodnie przyszła nowa. Być może Bontrager też ale nie mam pewności. Odnośnik do komentarza
Kochan Opublikowano 15 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia u mnie 40 max, przerabiałem temat 🙂 Zawsze mam ten problem, ze przeważnie na granicy rozmiaru jestem, przy Romecie wziąłem mniejszy bo wkoło zawsze "lepiej za mały niż za duży. Za mały można wydłużyć" 🙂 Odnośnik do komentarza
Kochan Opublikowano 15 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia Jescze jedno pytanie, widział może ktoś na żywo i ma jakąś opinie o superior x-road 9.5? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się