Raleigh Opublikowano 18 Września Udostępnij Opublikowano 18 Września Po zaliczonej glebie uszkodził mi się plastikowy dystans w stopiątkowej klamce. Myślicie, że dostane gdzieś taki element? 105 z lat 80 (Model BL-1050). Odnośnik do komentarza
HSM Opublikowano 18 Września Udostępnij Opublikowano 18 Września Myślę, że prędzej kupisz całą klamkę niż ten konkretny element. Allegro, olx, albo raczej ebay Twoim przyjacielem: https://www.ebay.com/itm/275605498237 albo coś pod białą owijkę: https://www.ebay.com/itm/156373732569 Jak Ci nie zależy na oryginalnych Shimano, to takie klamki w klasycznym kształcie ma w ofercie Dia Compe (współcześnie produkowane i dostępne w sklepach) - np. modele 202, 204...i pewnie inne (to tak na szybko). Odnośnik do komentarza
Raleigh Opublikowano 19 Września Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września Dzięki, poszperam i przemyślę. 🙂 Odnośnik do komentarza
tomasz90 Opublikowano 19 Września Udostępnij Opublikowano 19 Września Też jestem zdania że już chyba lepiej wymienić całą rączkę niż tylko element.Jednak świat w rowerach poszedł dużo do przodu:)Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
HSM Opublikowano 19 Września Udostępnij Opublikowano 19 Września 47 minut temu, tomasz90 napisał(a): Też jestem zdania że już chyba lepiej wymienić całą rączkę niż tylko element.Jednak świat w rowerach poszedł dużo do przodu:)Pozdrawiam Ale tu są trzy podejścia i tylko jedno uwzględnia fakt, że "świat poszedł dużo do przodu": 1. Masz stary rower na grupie z końca lat 80. i może chciałbyś zachować jego pierwotny wygląd (tak jak to jest możliwe). Wówczas niewiele cię obchodzi "ile świat poszedł do przodu", bo po prostu chcesz takie szimanochy z wąsami wystających pancerzy... Możesz być kolekcjonerem, i wówczas dasz naprawdę grube pieniądze za rzeczy w tzw. new old stock, albo po prostu chcesz mieć lekko zużyte ale wciąż działające klamki i kupujesz jakieś zalegające komuś w szafie klamki za te 20 dolców... 2. Nie zależy Ci na utrzymaniu oryginału, albo po prostu chcesz mieć komponenty nowe, ze sklepu, chociażby po to, żeby ,móc dokupić do nich elementy eksploatacyjne, zużywające się - jak na przykładzie klamek mówimy chociażby o gumowych osłonach (no bo spróbuj znaleźć nowe, czyste, nieprzepocone, niesparciałe gumy do tych BL-1050). A mimo wszystko chciałbyś zachować klimat roweru (klamki z wąsami) albo twoja kierownica ma nieco archaiczne gięcie i najlepiej do niej pasują takie klamki w starym stylu. Wówczas szukasz takich rzeczy jak przywołane przeze mnie Dia Compe i kupujesz np.: 3. Masz gdzieś spójność stylistyczną roweru, nie dbasz o niedostosowanie współczesnych klamek do archaicznie giętej kierownicy, albo wymieniasz ją od razu na współczesną ergonomiczną, kompaktową, więc możesz rzeczywiście "pójść dużo do przodu" i kupić coś naprawdę współczesnego (choć z nutką retro klimatu): albo wypasione karbony o profilowanym chwycie: Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się