ozzmozz Opublikowano 1 Września Udostępnij Opublikowano 1 Września Witajcie, mam sporą zagwozdkę. Wyciągnąłem amortyzator (wymieniam na inny). Po wyjęciu go, na rurze sterowej od spodu była bieżnia. Luźno zeszła z rury rękami - foto 1e. Jednak na amorze jest druga, wg. mnie identyczna bieżnia, ładnie nabita i siedzi bardzo ciasno - foto 2e. O co tu chodzi? Jedynka na dwójkę nie wejdzie idealnie, z resztą to chyba bez sensu. Źle fabryka poskładała czy co? Proszę o poradę co zrobić. Dodam jeszcze foto dołu i góry - 3e i 4e. Dzięki. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września Ta na zdjęciu trzymane na dłoni wygląda jakby nigdy nie pracowała. Co innego ta na amortyzatorze - ta już jeździła ze 2 sezony. Zostaw jedną z nich. Rower kupiłeś jako nowy? Odnośnik do komentarza
ozzmozz Opublikowano 2 Września Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września @mike21 Rower to RR EXPL 540, nówka z Deca, kupiony w kwietniu 2023r., około 2100-2200 km przejechane. Jeszcze mnie naszła taka myśl, że może to jest "zatyczka" łożyska, ale wtedy był by jeszcze ten plastikowy uszczelniacz, który by to trzymał w całości i po demontażu nie powinno być tego luzem na widelcu. Odnośnik do komentarza
ozzmozz Opublikowano 2 Września Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września Takie cos znalazłem na YT - to nie będzie faktycznie ta "zatyczka"? Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września Czyli rozlazło ci się łożysko typu (semi-)cartridge (coś pomiędzy gołymi wiankami z kulkami a "maszynowymi" -odlazła bieżnia wewnętrzna i uszczelniający pierścień. Poskładaj zapodając świeżego smaru. Odnośnik do komentarza
ozzmozz Opublikowano 2 Września Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września @mike21 dzięki za pomoc. Jak tylko znajdę tam gdzieś ten pierścień - oby gdzieś był. Dodatkowo zapytam Cię jeszcze - można taki "system" wymienić na pełne łożyska maszynowe? Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września Bez większego problemu. Musisz wybić miski z ramy i wprasować te pod łożyska maszynowe. Prawdopodobnie standard ZS44/ZS56. Ten pierścień uszczelniający nie zawsze występuje. Np. stery neco h156 go nie mają - widać kulki przez szparagi pomiędzy bieżniami. Odnośnik do komentarza
ozzmozz Opublikowano 4 Września Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września @mike21 A więc tak: wyczyściłem, odtłuściłem, nasmarowałem i złożyłem. Wydaje mi się jednak, że jest za duża szpara/przerwa pomiędzy główką a widelcem (foto). Próbowałem różne kombinacje i za cholerę wideł nie chce wejść głębiej. Jedno mnie tylko zastanawia - ten pierścień uszczelniający jest przecięty fabrycznie, nie tak jak w górnym łożysku bo tam jest on cały - może powinien być w innym miejscu np. bezpośrednio na bieżni widelca? Porady mile widziane. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 4 Września Udostępnij Opublikowano 4 Września Być może bieżnia nabita na widelec nie pasuje do tych sterów. Podeślij wyraźniejsze zdjęcia tej bieżni tak z profilu najlepiej. Odnośnik do komentarza
ozzmozz Opublikowano 4 Września Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września Bieżnia oryginał, ściągnięta ze starego widelca i ponownie nabita na nowy. Stery też oryginał. Zmieniłem tylko amor z wykorzystaniem wszystkiego co było w rowerze fabrycznie. Lepszego zdjęcia nie mam, bo widelec już zamontowany. Odnośnik do komentarza
ozzmozz Opublikowano 5 Września Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września @mike21 podsyłam zdjęcie profilu bieżni. Foto tu Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się