strzala28 Opublikowano 14 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia Pytania odnośnie montażu wkładu suportu: - czy montujecie wkład suportu na kleju loctite (suport na kwadrat lub hollowtech) -czy używacie smaru np. ŁT43 do zabezpieczenia gwintu Skoro użyć loctite (w celu nieodkręcania się suportu) i smar (w celu zabezpieczenia gwintu), to jak się ma jedno do drugiego. Mam nałożyć smar na mufę suportu w rowerze i loctite na suport. Czy loctite spełni swoją funkcję?? Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 14 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia Powinno się stosować pastę zapobiegająca zapiekaniu gwintów ew. każdy smar stały będzie.lepszy niż loctite. Sprawne suporty poprawnie dokręcone nie odkręcają się samoczynnie. Śruby korb czy tarcz jak najbardziej można potraktować odrobiną niebieskiego loctite (zamienniki np. liquimolly czy mannol są równie dobre i znacznie tańsze). Suporty wciskane (pressfit) gdzie miski są wykoananr z tworzywa zawsze wciskamy na sucho! Odnośnik do komentarza
strzala28 Opublikowano 14 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia Co ty piszesz, przecież w suportach shimano np. Bb-un300 jest oryginalnie nałożony loctite (lecz już wyschnięty), zapobiegający odkręceniu. Montuję dużo suportów w rowerach na torpedo.... Stosuję antisize do suportów i odpowiednią siłą dokręcenia lecz w niektórych suportach loctaitu nie ma a ja chcę zapobiegawczo nałożyć Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 15 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia Również montuję sporo suportów. Z takimi na kwadrat miałem kontakt ostatnio 15 lat temu. Niemniej specjalnie poszedłem na magazym, pół godziny szukałem bb-un300 i toto białe co ma na gwintach to nie klej do gwintów tylko pasta zapobiegająca zapiekaniu. Za mało jej jednak żeby spełniała swoje zadanie. Klej, nawet niebieski na gwincie m24 to droga w jedną stronę 😉 Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 20 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia Choć nie montowałem w swoim życiu aż tylu suportów, to potwierdzam, że warto posmarować gwint cienką warstewką zwykłego smaru stałego czy smaru do łożysk. Zapobiegnie to ewentualnemu skrzypieniu i trzeszczeniu podczas jazdy, co się zdarza po skręceniu na sucho. Zresztą ten sam zabieg polecam w przypadku gwintów od pedałów. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się