MatiRdm Opublikowano 28 Lipca Udostępnij Opublikowano 28 Lipca Dzień dobry. Przytrafił mi się wystrzał tylniej dętki na postoju. Wcześniej podczas jazdy opona w ogóle nie chciała się ułożyć w obręczy. Nawet smarowanie płynem do naczyń nie pomagało. Teraz zauważyłem że z opony wystaje ostry drut. Może to głupie pytanie, ale czy to oznacza że opona nadaje się już tylko do wyrzucenia? Dodam że opony kupiłem nowe półtora roku temu. Antyprzebiciowe marki Kenda. Nie wiem czy uciąć ten drucik i zeszlifować i jeździć dalej, czy kupić od razu nowe opony? Mogę prosić o polecenie opon anty przebiciowych do roweru miejskiego 28" 🙂 Z góry dziękuję za odpowiedź Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 28 Lipca Udostępnij Opublikowano 28 Lipca Ten drucik utrzymuje kształt opony i pomaga przytrzymać na rancie obręczy. Osobiście wywaliłbym taką oponę i kupił nową. Dodatkowo zastanowiłbym się dlaczego dętka wystrzeliła i dlaczego opona nie chciała się ułożyć na obręczy. Nie napisałeś też czy się w końcu ułożyła, czy jeździłeś na jajku przez cały czas. Może opona była wadliwa i trzeba było ją od razu reklamować. Po założeniu opony najlepiej napompować ją pompką stacjonarną do maksymalnego ciśnienia (czasem trzeba dać nawet ciut więcej, ale z czuciem), tak aby dobrze wskoczyła na obręcz. Na każdej oponie z boku powinien być cienki pasek, który biegnie równolegle do obręczy. To po nim widać, czy opona dobrze ułożyła się na obręczy. Odnośnik do komentarza
MatiRdm Opublikowano 28 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 40 minut temu, lukasz.przechodzen napisał(a): Ten drucik utrzymuje kształt opony i pomaga przytrzymać na rancie obręczy. Osobiście wywaliłbym taką oponę i kupił nową. Dodatkowo zastanowiłbym się dlaczego dętka wystrzeliła i dlaczego opona nie chciała się ułożyć na obręczy. Nie napisałeś też czy się w końcu ułożyła, czy jeździłeś na jajku przez cały czas. Może opona była wadliwa i trzeba było ją od razu reklamować. Po założeniu opony najlepiej napompować ją pompką stacjonarną do maksymalnego ciśnienia (czasem trzeba dać nawet ciut więcej, ale z czuciem), tak aby dobrze wskoczyła na obręcz. Na każdej oponie z boku powinien być cienki pasek, który biegnie równolegle do obręczy. To po nim widać, czy opona dobrze ułożyła się na obręczy. Jeździłem na źle ułożonej oponie. Miałem nadzieję że się dobrze ułoży podczas jazdy. Później rower stał przez noc przy stojaku, z rana usłyszałem huk i okazało się że dętka wybuchła. Mam osłonę dętki na obręczy, opona od wewnątrz nie ma ciał obcych. Myślisz że ten drut był przyczyną wystrzału, czy wyszedł z opony po wystrzale? Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 29 Lipca Udostępnij Opublikowano 29 Lipca W dniu 28.07.2024 o 14:38, MatiRdm napisał(a): Myślisz że ten drut był przyczyną wystrzału, czy wyszedł z opony po wystrzale? Nie chciałbym się bawić we wróżbitę, ale dętka sama z siebie raczej nie "wybuchła". Raczej to drut ją przetarł. O układaniu opony na obręczy pisałem tutaj: https://roweroweporady.pl/co-zrobic-gdy-opona-chowa-sie-w-obreczy/ Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się