Skocz do zawartości

Rower uniwersalny [Trekking vs Cross]


Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, Kefir001 napisał(a):

a mógłbyś mi pokazać jakiegoś treka lub meride z takim osprzętem jak ten https://romet.pl/rower-trekkingowy-romet-wagant-9-2024-2 za 3700? czyli droższe o 500 zł od rometu? bardzo byłbym wdzięczny bo kurde nie umiem znaleźć nic sensownego z tych 2 marek

poniżej znajdziesz rowery Treka i Meridy z podobnym osprzętem jak w Romet Wagant 9 za około 3700 zł:

  1. Trek FX 3 Disc

    • Cena: około 4000 zł
    • Specyfikacja: aluminiowa rama, hamulce tarczowe hydrauliczne, napęd Shimano Alivio, widelec karbonowy.
  2. Merida Crossway 300

    • Cena: około 3800 zł
    • Specyfikacja: aluminiowa rama, hamulce tarczowe hydrauliczne, napęd Shimano Deore, widelec amortyzowany.                       
    • Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania to śmiało pisz.
Odnośnik do komentarza
7 minut temu, ProstaDroga napisał(a):

poniżej znajdziesz rowery Treka i Meridy z podobnym osprzętem jak w Romet Wagant 9 za około 3700 zł:

  1. Trek FX 3 Disc

    • Cena: około 4000 zł
    • Specyfikacja: aluminiowa rama, hamulce tarczowe hydrauliczne, napęd Shimano Alivio, widelec karbonowy.
  2. Merida Crossway 300

    • Cena: około 3800 zł
    • Specyfikacja: aluminiowa rama, hamulce tarczowe hydrauliczne, napęd Shimano Deore, widelec amortyzowany.                       
    • Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania to śmiało pisz.

ciekawe rowery lecz musiałbym raczej zmienić kierownicę bo po wczorajszej jeździe na crossie od rometa nie przekonało to mnie zbyt bardzo do crossa a wręcz przeciwnie, ciężej mi się z niego schodziło i mimo blokowania amortyzatora przy kierownicy to jednak całokształt do mnie nie przemówił. Kupując rower chciałbym mieć już cały i gotowy bo oprócz 3800 musze dokupić błotniki, oświetlenie, stopkę np do Meridy no i pewnie kierownicy oraz mostek więc myślę ze koszt roweru na pewno nie wyszedłby tylko 500 zł drożej ale bardzo dziękuję za radę. Sprawdzałem i w autoryzowanym sklepie w Katowicach nie ma dostępności tego modelu.

Odnośnik do komentarza

Trek w tej cenie ma gorszy osprzęt, ma 1x10 zamiast 3x10, brak amortyzatora, brak dodatków trekkingowych. 

Najbliżej waganta jest trek verve 3, ale ten ma dalej gorszy amortyzator I napęd 1x9 zamiast 3x10. Ale ten trek kosztuje już 5200! 

Merida podobnie wyposażona to model freeway 9500, kosztuje koło 4k, ale dalej ma gorszy osprzęt- mamy tu gorszy amortyzator I gorszą korbę.

W rowerach serwisuje się osprzęt, nie ramę. To jak czesto musisz coś naprawić głównie zależy od osprzętu. Im lepszy osprzęt, tym rzadsze naprawy. Niektórzy producenci utrudniają serwis i mają głupie rozwiązania. Te głupie rozwiązania zwykle dotyczą droższych rowerów i są to np. Wcisnake suporty, dziwne prowadzenie linek itp. W tej kategorii cenowej takich dziwnych rozwiązań nie ma. 

Najważniejsze w tej cenie jest osprzęt I pierwsze ustawienie roweru. Nawet jak mamy najlepszą przerzutkę, jeśli będzie źle ustawiona, będzie źle zmieniała biegi, więc albo się znamy i sami to w razie w ogarniamy, albo zaprzyjaźniony serwis albo szukamy roweru z zaufanego sklepu, gdzie jest dobry kontakt ze sprzedawcą/serwisantem. 

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, Kefir001 napisał(a):

ciekawe rowery lecz musiałbym raczej zmienić kierownicę bo po wczorajszej jeździe na crossie od rometa nie przekonało to mnie zbyt bardzo do crossa a wręcz przeciwnie, ciężej mi się z niego schodziło i mimo blokowania amortyzatora przy kierownicy to jednak całokształt do mnie nie przemówił. Kupując rower chciałbym mieć już cały i gotowy bo oprócz 3800 musze dokupić błotniki, oświetlenie, stopkę np do Meridy no i pewnie kierownicy oraz mostek więc myślę ze koszt roweru na pewno nie wyszedłby tylko 500 zł drożej ale bardzo dziękuję za radę. Sprawdzałem i w autoryzowanym sklepie w Katowicach nie ma dostępności tego modelu.

Rozumiem, że rowery crossowe nie spełniają Twoich oczekiwań. W takim przypadku warto rozważyć inne modele rowerów marki Merida lub Trek, które mogą lepiej pasować do Twoich potrzeb, a jednocześnie mieścić się w budżecie. Oto kilka propozycji:

 

Trek

Trek Dual Sport 2

 

Cena: około 3600 zł

Specyfikacja: aluminiowa rama, hamulce tarczowe hydrauliczne, napęd Shimano Altus, widelec amortyzowany.

Uwagi: bardziej uniwersalny, nadaje się zarówno do jazdy po asfalcie, jak i lekkim terenie.

Trek FX 2 Disc

 

Cena: około 3500 zł

Specyfikacja: aluminiowa rama, hamulce tarczowe hydrauliczne, napęd Shimano Altus, widelec sztywny.

Uwagi: lżejszy i bardziej zwinny niż FX 3 Disc, może być bardziej komfortowy dla Ciebie.

Merida

Merida Crossway 100

 

Cena: około 3400 zł

Specyfikacja: aluminiowa rama, hamulce tarczowe hydrauliczne, napęd Shimano Altus, widelec amortyzowany.

Uwagi: dobry stosunek jakości do ceny, uniwersalny rower.

Merida Speeder 100

 

Cena: około 3500 zł

Specyfikacja: aluminiowa rama, hamulce tarczowe hydrauliczne, napęd Shimano Claris, widelec sztywny.

Uwagi: bardziej sportowy charakter, lżejszy i szybszy na asfaltowych trasach.

Jeśli nadal preferujesz rower crossowy, ale chcesz zmienić kierownicę i mostek, to w przypadku tych modeli również można dokonać takich modyfikacji. Warto skonsultować się z mechanikiem w sklepie rowerowym, który pomoże dobrać odpowiednie części i przeprowadzi montaż.

 

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Oskarr napisał(a):

Trek w tej cenie ma gorszy osprzęt, ma 1x10 zamiast 3x10, brak amortyzatora, brak dodatków trekkingowych. 

Najbliżej waganta jest trek verve 3, ale ten ma dalej gorszy amortyzator I napęd 1x9 zamiast 3x10. Ale ten trek kosztuje już 5200! 

Merida podobnie wyposażona to model freeway 9500, kosztuje koło 4k, ale dalej ma gorszy osprzęt- mamy tu gorszy amortyzator I gorszą korbę.

W rowerach serwisuje się osprzęt, nie ramę. To jak czesto musisz coś naprawić głównie zależy od osprzętu. Im lepszy osprzęt, tym rzadsze naprawy. Niektórzy producenci utrudniają serwis i mają głupie rozwiązania. Te głupie rozwiązania zwykle dotyczą droższych rowerów i są to np. Wcisnake suporty, dziwne prowadzenie linek itp. W tej kategorii cenowej takich dziwnych rozwiązań nie ma. 

Najważniejsze w tej cenie jest osprzęt I pierwsze ustawienie roweru. Nawet jak mamy najlepszą przerzutkę, jeśli będzie źle ustawiona, będzie źle zmieniała biegi, więc albo się znamy i sami to w razie w ogarniamy, albo zaprzyjaźniony serwis albo szukamy roweru z zaufanego sklepu, gdzie jest dobry kontakt ze sprzedawcą/serwisantem. 

widząc jaki mają tam ruch oraz jak cały czas ustawiają rowery w tym sklepie myślę ze robią to dobrze ponieważ ustawiają jeżdżą na nim i jak cos nie gra dalej ustawiają.
Nic pojadę i kupie tego Waganta 9 

Odnośnik do komentarza
18 minut temu, ProstaDroga napisał(a):

poniżej znajdziesz rowery Treka i Meridy z podobnym osprzętem jak w Romet Wagant 9 za około 3700 zł:

  1. Trek FX 3 Disc

    • Cena: około 4000 zł
    • Specyfikacja: aluminiowa rama, hamulce tarczowe hydrauliczne, napęd Shimano Alivio, widelec karbonowy.
  2. Merida Crossway 300

    • Cena: około 3800 zł
    • Specyfikacja: aluminiowa rama, hamulce tarczowe hydrauliczne, napęd Shimano Deore, widelec amortyzowany.                       
    • Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania to śmiało pisz.

Aktualnie posiadam Specialized Sirrus 3.0 EQ. 

https://www.greenbike.pl/rower-trekkingowy-specialized-sirrus-30-eq-licznik-gratis-p-7182.html

Rower z całym osprzętem. 

Każdy ma swoją opinię, więc najlepiej samemu przetestować dany egzemplarz i wyrobić własne zdanie. 

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Oskarr napisał(a):

Trek w tej cenie ma gorszy osprzęt, ma 1x10 zamiast 3x10, brak amortyzatora, brak dodatków trekkingowych. 

Najbliżej waganta jest trek verve 3, ale ten ma dalej gorszy amortyzator I napęd 1x9 zamiast 3x10. Ale ten trek kosztuje już 5200! 

Merida podobnie wyposażona to model freeway 9500, kosztuje koło 4k, ale dalej ma gorszy osprzęt- mamy tu gorszy amortyzator I gorszą korbę.

W rowerach serwisuje się osprzęt, nie ramę. To jak czesto musisz coś naprawić głównie zależy od osprzętu. Im lepszy osprzęt, tym rzadsze naprawy. Niektórzy producenci utrudniają serwis i mają głupie rozwiązania. Te głupie rozwiązania zwykle dotyczą droższych rowerów i są to np. Wcisnake suporty, dziwne prowadzenie linek itp. W tej kategorii cenowej takich dziwnych rozwiązań nie ma. 

Najważniejsze w tej cenie jest osprzęt I pierwsze ustawienie roweru. Nawet jak mamy najlepszą przerzutkę, jeśli będzie źle ustawiona, będzie źle zmieniała biegi, więc albo się znamy i sami to w razie w ogarniamy, albo zaprzyjaźniony serwis albo szukamy roweru z zaufanego sklepu, gdzie jest dobry kontakt ze sprzedawcą/serwisantem. 

Nie zgadzam się z opinią, że osprzęt Treka jest gorszy. Przeglądając różne zagraniczne fora oraz testy przeprowadzane przez specjalistów, można zauważyć, że osprzęt wcale nie odstaje jakością.

 

Przykładowo, napęd 1x10 w Trekach jest często chwalony za swoją prostotę i niezawodność w porównaniu do bardziej skomplikowanych systemów 3x10. Brak amortyzatora w niektórych modelach Treka jest wynikiem świadomego wyboru, który zmniejsza wagę i zwiększa efektywność na asfaltowych trasach, co jest doceniane przez wielu użytkowników. Dodatki trekkingowe, które nie są standardem w podstawowych modelach, również można łatwo dokupić i dostosować do swoich potrzeb.

 

Warto też zwrócić uwagę na fakt, że Trek Verve 3, mimo iż kosztuje więcej, oferuje jakość i trwałość, które często przewyższają tańsze modele innych marek. Co do Meridy Freeway 9500, osprzęt również nie odbiega jakością, a różnice mogą być niewielkie i subiektywne w ocenie.

 

W kontekście serwisowania rowerów, zgadzam się, że jakość osprzętu ma znaczenie, ale nie zawsze przekłada się to na częstotliwość napraw. Marki takie jak Trek czy Merida inwestują w trwałe i niezawodne komponenty, co potwierdzają liczne pozytywne opinie użytkowników oraz testy specjalistów.

 

Ostatecznie, wybór roweru powinien być dobrze przemyślany, biorąc pod uwagę zarówno osprzęt, jak i ogólne doświadczenie użytkownika. Warto zwrócić uwagę na opinie z różnych źródeł oraz na własne preferencje i potrzeby.

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Kefir001 napisał(a):

widząc jaki mają tam ruch oraz jak cały czas ustawiają rowery w tym sklepie myślę ze robią to dobrze ponieważ ustawiają jeżdżą na nim i jak cos nie gra dalej ustawiają.
Nic pojadę i kupie tego Waganta 9 

Decyzja o zakupie roweru powinna być dobrze przemyślana. Rekomenduję sprawdzenie kilku modeli różnych marek, w tym Merida i Trek, aby mieć pewność, że dokonujesz najlepszego wyboru.

Warto również zwrócić uwagę na opinie i recenzje innych użytkowników a w tych czasach o to łatwo.

Sklep, który często przestawia i testuje rowery, może świadczyć o profesjonalizmie i dbałości o jakość oferowanego sprzętu. Niemniej jednak, warto poświęcić trochę czasu na porównanie dostępnych opcji przed podjęciem końcowej decyzji.

Byłem kiedyś w podobnej sytuacji i wiem,że szybkie kupowanie często kończy się potem dodatkowym zdenerwowaniem.

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, Gonzo3 napisał(a):

Aktualnie posiadam Specialized Sirrus 3.0 EQ. 

https://www.greenbike.pl/rower-trekkingowy-specialized-sirrus-30-eq-licznik-gratis-p-7182.html

Rower z całym osprzętem. 

Każdy ma swoją opinię, więc najlepiej samemu przetestować dany egzemplarz i wyrobić własne zdanie. 

Osobiście ten rower również mógłbym polecić patrząc na cenę, zniżkę i osprzęt.

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, Kefir001 napisał(a):

widząc jaki mają tam ruch oraz jak cały czas ustawiają rowery w tym sklepie myślę ze robią to dobrze ponieważ ustawiają jeżdżą na nim i jak cos nie gra dalej ustawiają.
Nic pojadę i kupie tego Waganta 9 

Na twoim miejscu nie kupowałbym roweru już bo "potrzebujesz na za tydzień", tylko przejrzałbym wszystkie wymienione w tej dyskusji modele rowerów i przetestowałbym. Z twoich wypowiedzi wynika że dokładnie testowałeś tylko rometa. Szkoda pieniędzy na kupno roweru z którego nie będziesz zadowolony w dłuższym okresie czasowym bo potrzebowałeś kupić już na jeden wyjazd.

Odnośnik do komentarza

Osprzęt deore jest lepszy niż alivio, altus, acera czy tourney, deore 1x10 jest wyżej niż cześć 1x9. Korba na octalink shimano jest lepsza niż korba na kwadrat fsa. Amortyzator nvc sr suntour jest lepszy niż amortyzator nex. Jeśli autor pisze, że potrzebuję wygodnego roweru bo ma problemy zdrowotne, to nie polecamy sztywnego widelca. 

Mając do wyboru napęd 3x10 deore a 1x10 deore wolę 3x10 - mamy większą rozpiętość i jest to lepszy napęd do turystyki. Cenowo producenta też taki napęd więcej kosztował niż napęd 1x10. 

 

Wszyscy producenci inwestują w te trwałe i niezawodne komponenty, mamy obecnie 2 liczące się marki w osprzęcie do takich rowerów- shimano i sram, dzięki czemu później łatwo porównać jakość komponentów. Nie porównuje np. Kół albo ram, bo to są wyrobami własnymi, których się nie porówna w prosty sposób, ale shimano do shimano porównać mogę. 

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Oskarr napisał(a):

Osprzęt deore jest lepszy niż alivio, altus, acera czy tourney, deore 1x10 jest wyżej niż cześć 1x9. Korba na octalink shimano jest lepsza niż korba na kwadrat fsa. Amortyzator nvc sr suntour jest lepszy niż amortyzator nex. Jeśli autor pisze, że potrzebuję wygodnego roweru bo ma problemy zdrowotne, to nie polecamy sztywnego widelca. 

Mając do wyboru napęd 3x10 deore a 1x10 deore wolę 3x10 - mamy większą rozpiętość i jest to lepszy napęd do turystyki. Cenowo producenta też taki napęd więcej kosztował niż napęd 1x10. 

 

Wszyscy producenci inwestują w te trwałe i niezawodne komponenty, mamy obecnie 2 liczące się marki w osprzęcie do takich rowerów- shimano i sram, dzięki czemu później łatwo porównać jakość komponentów. Nie porównuje np. Kół albo ram, bo to są wyrobami własnymi, których się nie porówna w prosty sposób, ale shimano do shimano porównać mogę. 

Zgadzam się z tą opinią na temat komponentów rowerowych. Rzeczywiście, osprzęt Deore jest lepszy od Alivio, Altus, Acera czy Tourney, a korba na Octalink Shimano przewyższa korbę na kwadrat FSA. Amortyzator NVC SR Suntour również jest lepszy od amortyzatora NEX. Jeśli chodzi o wygodę, szczególnie przy problemach zdrowotnych, sztywny widelec nie jest najlepszym wyborem.

Co do napędu, również wolę 3x10 Deore ze względu na większą rozpiętość, co sprawia, że jest to lepszy wybór do turystyki. Producenci rzeczywiście inwestują w trwałe i niezawodne komponenty, a możliwość porównania osprzętu Shimano z Shimano ułatwia ocenę jakości.

Przyznając szczerze, gdybym miał wybierać między rowerami marek Romet, Merida i Trek, osobiście wybrałbym Trek. Trek jest znany z wysokiej jakości swoich wyrobów i dbałości o szczegóły, co jest dla mnie istotne przy wyborze roweru.

A ty coś byś wybrał gdybyś stanął przed tą decyzją?

Odnośnik do komentarza
27 minut temu, Gonzo3 napisał(a):

Aktualnie posiadam Specialized Sirrus 3.0 EQ. 

https://www.greenbike.pl/rower-trekkingowy-specialized-sirrus-30-eq-licznik-gratis-p-7182.html

Rower z całym osprzętem. 

Każdy ma swoją opinię, więc najlepiej samemu przetestować dany egzemplarz i wyrobić własne zdanie. 

Świetny model, już z całym oprzyrządowaniem i dobrymi przerzutkami. Polecam przejechać się osobiście takim rowerkiem. A reszta uczestników co sądzi o tym rowerze?

Odnośnik do komentarza

W tej cenie rozważałbym wybór między Indianą x road 5, krossem transem 8 i omawianym rometem. 

Ewentualnie rozważyłbym opcje taniego, lekkiego roweru crossowego z samodzielnym dołożeniem błotników i bagażnika. Wtedy bym rozważał lazaro aero v3. 

Na wycieczki super jest expl 540, jest to wygodny rower, ale ma dość sportową geometrię w porównaniu do omawianych rowerów trekkingowych, więc dla autora średnio by się nadawał. 

Ja jednak nie patrze na obsługę serwisową ani ja trudność montażu dodatków bo mam dość dużą wiedzę z zakresu mechaniki rowerowej. 

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Szprycha997 napisał(a):

Świetny model, już z całym oprzyrządowaniem i dobrymi przerzutkami. Polecam przejechać się osobiście takim rowerkiem. A reszta uczestników co sądzi o tym rowerze?

Dla mnie wygląd rewelacyjny. Bardzo lekki na czym mi zależało. Siodełko super, przy dużym obciążeniu przez większą część jazdy stwierdziłem, że jest bardzo wygodne. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...