konrad Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Witam szukam roweru do jazdy po polnch i lesnych sciezkach i czsem po miescie tak procentowo 35% 35% 30% Zastanawiam sie nad MERIDA CROSSWAY 40-MD CZARNY 2016 unibike viper gts kross evado 5.0 z 2015r szczerze mowiac nie wiem czym sie rozni miedzy modelem tego rocznym Kwota ktora moge przeznaczyc to 2000 - 2500 zl maxxxxx mam 175cm 70kg i takie pytanie czy lepiej bedzie poczekac do konca sezonu i wowczas kupic rower czy nie ma to znaczenia kiedy dodam ze nie spieszy mi sie z kupnem roweru wiec moze poczekac do konca roku i kupic cos z 2017 jak sadzicie Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Jaki rower kupić? Dobry i dostosowany do swoich potrzeb. Ja bym do zastosowania 70% off-road 30% asfalt nie kupił roweru typu cross tylko kupił mtb. Możesz kupić mtb z przełożeniami jak cross i będziesz mógł jeździć i po off-roadzie i po asfalcie. Napompujesz więcej ciśnienia na asfalt, mniej na mtb. Jak cię nie stać na dwa rodzaje kół to kupujesz jedne uniwersalne, niezbyt grube opony typu 2.0 z mało agresywnym bieżnikiem z tyłu (napędowym) i bardziej agresywnym z przodu (przyczepność) A czy poczekać? Jesienią i zimą będzie taniej jakieś 10-20%. Ale nie na modele 2017 tylko na 2016. Cross nadaje się na asfalt, bruk, ścieżki rowerowe z kostki, szutry, gruntówki i żwirówki czyli w miarę gładką nawierzchnię. Nie nadaje się do lasu do jazdy po korzeniach i piachach. Zawsze ma kiepski amortyzator o bardzo małym skoku nienadający się do leśnego off-roadu. Odnośnik do komentarza
konrad Opublikowano 15 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Tylko jest kwestja tego ze osprzet w mtb bedzie z nizszej polki za te pieniadze. A jaki model polecasz Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 W tym budżecie nie polecam żadnego nowego bo za te pieniądze nie da się kupić nic dobrego. Więc albo można kupić coś rekreacyjnego na osprzęcie powiedzmy Alivio, może jak dobrze pójdzie Deore lub SRAM X5 (to ta sama półka) i amorem olejowo-sprężynowym albo może nawet na najtańszym powietrzu Suntoura. Do niezbyt agresywnej rekreacyjnej lub lajtowo treningowej/fitnessowej jazdy wystarczy. Nie interesuję się rowerami z niższych półek cenowych więc nic tu konkretnego nie doradzę. Albo wypasiona używka bo za te pieniądze. Mnóstwo takowych na Allegro i OLX. Za te pieniądze dostaniesz rower na SLX/XT lub SRAM X7/X9 z amorem powietrznym Rockshoxa lub Foxa. I to jest to co się nazywa porządnym sprzętem. Odnośnik do komentarza
rock85 Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 a moim zdaniem Crossway to bardzo dobry wybór. Tego typu rowerem możesz pojechać w teren i po asfalcie też pośmigasz. Sam mam jednego crossway-a i mam jeden MTB i jest różnica asfalt czy szuter. Jeśli zamierzasz jeździć po "wszystkim" to crossway jest dobrą inwestycją. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Pytanie brzmi ile dyskomfortu jest się w stanie znieść. W zeszłym roku wybraliśmy się z kolegą na crossach w okolice Puszczy Piskiej. Ponieważ był to okres że łapaliśmy formę więc jazdy były rzędu 80-100km. Oczywiście na szosie było miodzio ale zdarzyło nam się wjechać w lasy i ostro piłować drogami pożarowymi tłuczniowymi oraz gruntówkami z nawierzchnią taką jak tarka. No i nabawiłem się od takiej jazdy przepukliny pachwinowej z którą walczyłem potem pół roku. Dlatego twierdzę że rower typu cross jeśli jest na oponach jakie najczęściej są stosowane czyli 700x35 - 700x42 nie nadaje się do lasu. Po założeniu opon mtb typu 1.9-2.0 cala owszem, można jechać. Ale amortyzator w crossie jest w lepszych rowerach sprężynowo-olejowy i zakresie ugięcia rzędu 50-65 mm i ma tak fatalne parametry bez kontroli odbicia że niewiele w rzeczywistości amortyzuje. Ja mam bardzo wypasionego crossa i zrobiłem próbę jazdy nim po lesie. Na każdej większej muldzie czy hopce dobijałem amor do końca. Dało się jechać, bądź co bądź kiedyś były rowery mtb bez amortyzacji na których jeździłem ale komfort w porównaniu do roweru mtb był znikomy. Na godzinę jazdy ok ale 60km bym na nim off-roadem nie chciał robić. Natomiast zgadzam się że cross jest rowerem do jeżdżenia po wszystkim. Ale kolega napisał że będzie w 70% jeździł po off-roadzie. Dlatego mtb będzie IMHO lepszym wyborem. Odnośnik do komentarza
konrad Opublikowano 16 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 Niby tak ale moje trazy nie beda dluze niz 30 km a trasy nie beda jakos bardzo wymagajace przewaznie ubite sciezki wiec bardziej sklanial bym sie do roweru crossowego.Dziekuje jajacek za odp i rady, mialbym jeszcze jedno pytanko do cb gdzie znajde w Warszawie dobry sklep rowerowy ?. Wiec pytanie pozostaje nadal aktualne ktory z modeli powyzej bedzie lepszy ? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się