Skocz do zawartości

Który wybrać rower


Rekomendowane odpowiedzi

Poza miasto wystarczy Ci cross. Trekking jest rowerem wyprawowym, którego zadaniem jest wożenie sakw, śpiworów, namiotu i innego sprzętu. Jeżeli robisz wycieczki do 100 km, po których wracasz do domu tego samego dnia, to trekking nie jest Ci potrzebny. Po co Ci dźwigać jeszcze bagażnik, błotniki, oświetlenie w piaście ? Nie podajesz rocznika, więc pewnie 2016. Jeżeli już to wybrałbym Ghosta.

Odnośnik do komentarza

Poza miasto wystarczy Ci cross. Trekking jest rowerem wyprawowym, którego zadaniem jest wożenie sakw, śpiworów, namiotu i innego sprzętu. Jeżeli robisz wycieczki do 100 km, po których wracasz do domu tego samego dnia, to trekking nie jest Ci potrzebny. Po co Ci dźwigać jeszcze bagażnik, błotniki, oświetlenie w piaście ? Nie podajesz rocznika, więc pewnie 2016. Jeżeli już to wybrałbym Ghosta.

Bardzo dziękuję pomoc.

Odnośnik do komentarza

Trekking to generalnie cross z błotnikami i oświetleniem. Nie każdemu jest potrzebne oświetlenie zintegrowane w przedniej piaście. Ja na przykład unikam jeżdżenia po ciemku. Dlatego mam crossa do którego dokupiłem błotniki i bagażnik ale oświetlenie mam akumulatorowe (zresztą świetne a kosztujące 100 zł, świeci jak motocykl), na czarną godzinę, jakbym nie zdążył przed zmrokiem. Mam wrażenie że decydując się na trekkingi z błotnikami, bagażnikiem i oświetleniem masz węższy wybór. Ja bym poszukał raczej dobrego crossa i dokupił resztę. Skoro masz budżet w okolicach 3k zł to powinieneś szukać roweru na osprzęcie minimum Shimano Deore, z amortyzatorem z blokadą skoku, np Suntour NCX DRL. Ten Scott jest po prostu kiepski jak za tę cenę. Ghost znacznie lepszy ale bym go nie kupił. Manetki Alivio i brak blokady skoku. Proponuję przeszukać wątki gdzie ludzie szukali crossa do 3k. A jeśli koniecznie potrzebujesz zintegrowane oświetlenie spojrzeć na rowery typu Specialized Crossover Comp Disc lub podobne. Ten akurat może być za drogi ale z grubsza to powinna być ta klasa osprzętu. Jeśli ma to być rower typowo wyprawowy pod sakwy to dużo info można znaleźć na forum sakwiarzy podrozerowerowe.info.

Odnośnik do komentarza

Trekking to generalnie cross z błotnikami i oświetleniem. Nie każdemu jest potrzebne oświetlenie zintegrowane w przedniej piaście. Ja na przykład unikam jeżdżenia po ciemku. Dlatego mam crossa do którego dokupiłem błotniki i bagażnik ale oświetlenie mam akumulatorowe (zresztą świetne a kosztujące 100 zł, świeci jak motocykl), na czarną godzinę, jakbym nie zdążył przed zmrokiem. Mam wrażenie że decydując się na trekkingi z błotnikami, bagażnikiem i oświetleniem masz węższy wybór. Ja bym poszukał raczej dobrego crossa i dokupił resztę. Skoro masz budżet w okolicach 3k zł to powinieneś szukać roweru na osprzęcie minimum Shimano Deore, z amortyzatorem z blokadą skoku, np Suntour NCX DRL. Ten Scott jest po prostu kiepski jak za tę cenę. Ghost znacznie lepszy ale bym go nie kupił. Manetki Alivio i brak blokady skoku. Proponuję przeszukać wątki gdzie ludzie szukali crossa do 3k. A jeśli koniecznie potrzebujesz zintegrowane oświetlenie spojrzeć na rowery typu Specialized Crossover Comp Disc lub podobne. Ten akurat może być za drogi ale z grubsza to powinna być ta klasa osprzętu. Jeśli ma to być rower typowo wyprawowy pod sakwy to dużo info można znaleźć na forum sakwiarzy podrozerowerowe.info.

 O rany to zupełnie zmienia wszystko, ale dziękuję  na pewno poszukam coś innego.

Odnośnik do komentarza

Ja się jeszcze dołożę :D Myślałem, że masz tylko wybór między tymi dwoma, ale skoro nie, to bierz crossa. Dołożysz błotniki czy bagażnik jak będą Ci potrzebne, a jak nie, to zdejmujesz i rower jest lżejszy. Trekkingi trochę się różnią od crossów geometrią - masz bardziej wyprostowaną sylwetkę i wagą - na ogół ważą swoje jakieś 17 kg. Producenci oczywiście podają wagę 16,5 kg czy 16, ale to są bajki :) Waga ma znaczenie przy podjazdach. Jak masz 3 tys. to fajnie wyglądają te rowerki :

 

http://www.unibike.pl/zethosgts.html

 

https://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.1.disc/24505/89299/#specifications

 

http://www.kross.pl/pl/2016/cross/evado-6-0

Odnośnik do komentarza

Ja się jeszcze dołożę :D Myślałem, że masz tylko wybór między tymi dwoma, ale skoro nie, to bierz crossa. Dołożysz błotniki czy bagażnik jak będą Ci potrzebne, a jak nie, to zdejmujesz i rower jest lżejszy. Trekkingi trochę się różnią od crossów geometrią - masz bardziej wyprostowaną sylwetkę i wagą - na ogół ważą swoje jakieś 17 kg. Producenci oczywiście podają wagę 16,5 kg czy 16, ale to są bajki :) Waga ma znaczenie przy podjazdach. Jak masz 3 tys. to fajnie wyglądają te rowerki :

 

http://www.unibike.pl/zethosgts.html

 

https://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.1.disc/24505/89299/#specifications

 

http://www.kross.pl/pl/2016/cross/evado-6-0

 

Dzięki, chyba to będzie Unibike ale muszę go jeszcze zobaczyć.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Wszystkie wskazane rowery mają przyzwoity osprzęt ale amortyzatory które nie mają zdalnej blokady skoku. Blokada skoku jest przydatna przede wszystkim przy jeździe pod górę ale także przy jeździe po asfalcie po to żeby jechać szybciej. Jeśli nie ma to znaczenia to wskazane rowery są dobrym wyborem. Mają blokadę skoku na goleni. Przełączenie jej w czasie jazdy nie jest zbyt wygodne.

 

Spór na temat tego co jest trekkingiem a co crossem nie ma sensu. 10 lat temu pojecie cross raczkowało i oznaczało zupełnie inny rower niż teraz. Dotyczyło roweru na kołach 28 cali ze sztywnym widelcem i osprzętem nieszosowym (dziś to się nazywa hybrid/fitness. Trekkingiem było wszystko na 28 cali z amortyzacją i osprzętem nieszosowym. Obecnie generalnie z każdego crossa mozna zrobić trekkinga. Nie z każdego trekkinga (ale z większości) można zrobić crossa. Geometrią różnią się niewiele jeśli w ogóle bo geometria to nie jest pozycja na rowerze tylko geometria ramy i widelca. Bardziej wyprostowaną lub bardziej sportową pozycję można zawsze uzyskać przez wymianę mostka. Jak się nie miało wiele do czynienia z rowerami to najlepiej jest kupić rower najbardziej uniwersalny a cross czy trekking na bazie crossa takim jest. Jak się napompuje mocno opony i/lub założy cienkie opony to będzie szybkim rowerem na asfalt. Jak się napompuje bardzo mało i/lub założy grube opony to będzie lajtowym MTB. średniej szerokości opony i ciśnienie i będzie dobry do miasta.

 

To nie są rowery do ścigania więc 1kg w te czy wewte nie ma dużego znaczenia.

 

Z ciekawości zważyłem przed chwilą mojego crossa/trekkinga. Z pedałami, pełnymi błotnikami, dwoma koszyczkami, nóżką, pomką i u-lockiem ważącym 900 gram, waży 13,90 kg. Rozumiem że nie jest to zła waga? :)

Model Specialized Crosstrail Expert Disc 2015.

Odnośnik do komentarza

Jajacek zgadza się. Spierać nie ma się o co. Chodziło mi głównie o długość górnej rury, która wymusza jednak jak jest dłuższa, bardziej sportową pozycję. Można kombinować np. siodełkiem jak mówisz. Na swojego speca nie założyłeś najtańszych akcesoriów, bo waga jest bardzo przyzwoita. Co do blokady amora, to mam na goleni i powiem Ci, że na asfalcie z blokadą nie ma problemu - trochę wprawy. W kamienistym terenie nie blokuję, bo nie ma po co.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...