Skocz do zawartości

Nowa szosa - raczej używana


Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim!

Po wielu latach przygód z mtb oraz ostatnio ostrym kołem przyszedł czas na zakup pierwszej szosy. Będzie mi ona służyła głównie na dojazdy do pracy - codziennie 10km w jedną stronę oraz weekendowe wycieczki - tutaj celuję w dystans 100-200km łącznie. Chciałbym kupić coś przyszłościowego - Ew wymiana osprzętu/kół za jakiś czas etc. W związku z czym, po wielu ofertach, wpadł mi w oko ten scott:

https://m.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-szosa-scott-cr1-rozmiar-54-CID767-IDTVAhp.html
 

Prosiłbym o opinie nt przedstawionego roweru. Będę go oglądał na dniach, natomiast wolę zasięgnąć języka. Dodam, że w innym ogłoszeniu ten rower stoi na kołach dura ace, co może świadczyć pozytywnie o właścicielu.

Jeżeli chodzi o budżet na używkę to do 3k chciałbym się zmieścić.
 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza

Ten Scott ok. Natomiast do jazdy po mieście przydałyby się szersze opony. Wiadomo że za 3k nie ma za dużego wyboru ale dobrze byłoby żeby brał opony 28 mm. A w starszych ramach często jest to niemożliwe.

Warunki brzegowe używki za 3k:
Rama alu, najchętniej typu endurance, osprzęt minimum Shimano Tiagra 4700 lub 105 5700 lub 5800, widelec karbon.
Karbonowa rama na 105 za 3k to bardzo dobry deal. Jak nie podejdzie to na pewno nie stracisz a może jeszcze zarobisz.

To chyba model 2015:
https://www.scott.pl/produkt/181/553/rower-cr1-20

Odnośnik do komentarza

Umówiłem się jutro na oglądanie oraz jazdę testową! Dojechać ma do mnie człowiek, który posiada większą wiedzę rowerową ode mnie natomiast może nie dotrzeć na miejsce. Czy mógłbyś @jajacek podrzucić kilka wskazówek na co szczególnie zwrócić uwagę przy używanej szosie? Jakie pytania zadać sprzedającemu etc. Będę niesamowicie wdzięczny!

Odnośnik do komentarza

Przejedź się i zobacz czy nie ma podejrzanych stuków. Ponieważ nie jest to szosa na hydraulice, obowiązuje zasada "jaki koń jest każdy widzi". Stań na pedał całym ciężarem ciała i zobacz czy łańcuch nie przeskakuje. Jeśli tak to może czekać wymiana pojedynczych zębatek kasety i łańcucha albo całej kasety i łańcucha. Łańcuch należy zrzucić do środka i pokręcić korbą bez łańcucha żeby zobaczyć czy gładko pracują łożyska suportu. Sterów i łożysk piast zapewne nie sprawdzisz. Kolega który się zna być może to zrobi. Zawsze trzeba się liczyć z tym kupując taką szosę że trzeba będzie niedługo włożyć 500 zł w serwis. Jak człowiek dbał i to jego rower, to wszystko powinno być ok. Jeśli to handlarz to zrobił "z grubsza".

Odnośnik do komentarza

W paru miejscach trzeba zmierzyć. Absolutnie minimalna dopuszczalna przestrzeń to ok. 3 mm. Standardowo powinno być 4 mm. Z przodu może wejdzie. Musisz zrobić zdjęcie tylnych widełek do góry nogami. Weź klucz imbusowy 5 mm. Jak wszędzie wchodzi to 28 powinno się zmieścić. Jak nie to może opona taka jak Specialized Roubaix która jest wysoka na 25 a szeroka na 28.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...