Skocz do zawartości

Romet Huragan Disc 2023


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, przesiadam się z gravela na szosę. Jestem w trakcie wyboru nowej maszyny. Dostępność szosówek w moim budżecie (10k) jest przeciętna wiec rzeźbie w tym co mam. Jestem wstępnie zdecydowany na Trek Emonda SL5 Disc, jednakże jeszcze jeden rower przykuł moją uwagę. A mianowicie Romet Huragan Disc 2023. 
Przed zakupem roweru postawiłem sobie kilka warunków jakie miałby on spełniać i było to:

- rama aero,

- full carbon,

- 105+,

- hydrauliczne, tarczowe hamulce;

tak się składa ze wyżej wymieniony przezemnie romet spełnia wszystkie wymagania. Do tego, ma jeszcze bardzo atrakcyjną cenę. Czy ktoś z forumowiczów może mi doradzić? Różnica między moimi dwoma propozycjami to prawie 4 000 zł, czy warto dopłacać taką sumę w sumie za to samo wyposażenie tylko inne logo? Co jeszcze kryje się za tymi dwoma wyborami?

Będę wdzięczny za podpowiedz.

Odnośnik do komentarza

Emonda z aero przez wiele lat nie miała nic wspólnego. Była z karbonu znanego z łamliwości i niskiej sztywności. Pochodzi z chińskiej fabryki Quest Composite Technology w której również produkują Canyony znane z problemów z jakością ram. Na pewno Emonda będzie mieć dużo lepszą wartość odpsrzedażną niż Romet. Co do jej aerodynamiki to nie znam danych dotyczących nowego modelu. Być może dokonano istotnych poprawek. Znam wyczynowych zawodników, którzy jeździli na Emondzie 2 lata temu i strasznie się skarżyli na niską sztywność.

Huragan jest to rama z małej chińskiej manufaktury Flyxii. Na moje oko nie ma nic wspólnego z aero. Standardowa szosa typu race na okrągłych rurkach. Flyxii to nie jest firma co ma dostęp do drugiego tunelu aero. Sprzedają od lat na Ali Express.

Jeśli zamierzasz jeździć z prędkościami zbliżonymi do 40 km/h to lepszym wyborem może być prawdziwa szosa aero typu Giant Propel czy Merida Reacto. Zapewne używane. Takie ramy są szybsze o ok. 20W od ram z okrągłymi rurkami przy 45 km/h.

Przypuszczam że Trek próbował skopiować koncepcję Speca, którego szosa race, Tarmac SL7 łączy aero z niską wagą i jest to bardzo szybka rama, podobnie szybka jak Trek Madone. Sądzę że należy przyjąć że Emonda plasuje się pomiędzy szosami race a aero i jest pewnie z 10W wolniejsza od typowych ram aero a 10W szybsza od ram na okrągłych rurkach. Emonda ma geometrię H1.5 Race co oznacza taką między race a endurance. Natomiast trochę chyba zatraciła charakter super lekkiego roweru do jazdy po górach w kierunku większej uniwersalności i po prostu wygląda jak tańsza wersja Madone.

Ponieważ Trek produkuje też koła karbonowe to może da radę ugrać jakąś transakcję wiązaną bo do szybkiej jazdy potrzebujesz wysokich stożków.
Jak ktoś chce żeby mu rower przeżył gleby lub drobne kraksy na ustawce to rama nie może ważyć mniej niż ok. 1200 gramów. Więc nie należy celować w zbyt wychudzone konstrukcje. Mieliśmy już dwie pęknięte ramy ważące po 900 gramów po kraksach w peletonie. Najlepsze jakościowo ramy to Spec, Scott, Cannondale, Merida, Giant, Cervelo, Felt, Factor i francuskie.

Jak ktoś wpieprza do ramy pancerze przez stery to spowoduje to problemy w eksploatacji.  Full internal routing i mechanika nie idą ze sobą w parze. A widzę że tak jest w tej Emondzie. Ale za to ładnie wygląda i jest o wata a w porywach dwa szybsze :)

Odnośnik do komentarza

Kilku kolegów ma Propela i są bardzo zadowoleni. Podobnie jak Merida Reacto łączy aero z komfortem. Na Propelu nie jeździłem. Na Reacto i Emondzie tak. Oba była bardzo komfortowe jak na rowery szosowe. Tylko karbonowych kół Gianta nie należy kupować bo to shit. Najbardziej wytrzymałe koła karbonowe to Zipp. Natomiast obecnie chyba tylko Enve i Bontrager dają w Polsce gwarancję 100% crash protection na karbonowe koła. Bontrager 2 lata, Enve 5 lat. Jak się będziesz ścigał to będzie miał połamane koła karbonowe. Jest to nieuchronne. Mamy chyba z 6 połamanych.

Odnośnik do komentarza

Na ten moment mam za sobą kilka startów w wyścigach gravelowych chociaż wyścigami ciężko je nazwać, raczej przejażdżki/przygody. Także do pierwszych startów szosowych jeszcze daleka droga.

Czy mogę rozumieć ze Emonda to trochę takie coś pomiędzy aero a race, które niezle sprawdzi się i tu i tu? Nie znam się za bardzo na geometrii wiec ciężko mi powiedzieć. 
 

musze przyznać ze ten trek zwyczajnie mi się podoba jednakże nie chciałbym przepłacać za coś co nie będzie tego warte. Trek raczej ma dobrą opinie ale może wynika to z dobrego marketingu. Generalnie trenować będę w tygodniu 50/50 solo/ustawki z kolegami. W przyszłości jakieś starty planuje No i chciałbym mieć dobrą bazę pod upgrade roweru (nowe koła o których wspomniałeś, Di2 itd)

Odnośnik do komentarza

Ta Emonda jeśli jest do wzięcia za ok. 12k wygląda na dobry deal. W Di2 wszystko działa perfekcyjne ale niewiele to nasz przyspieszy. Najtańsze przyspieszacze to pozycja, ogolone kopyta, obcisłe ciuchy, szybkie opony na mleku lub lateksach, wywoskowany łańcuch, kask szosowy w kierunku aero i karbonowa kierownica aero. A potem koła.

Screen-Shot-2017-12-16-at-9.48.06-PM-102
 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...