Skocz do zawartości

Rower MTB x2 2-5/5,5K


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

razem z żoną planujemy zakup rowerów z przeznaczeniem do miasta, parków, lasów, ewentualnie sporadycznie góry, wybór padł na MTB. Jednak tutaj pojawia sie dylemat jaki konkretnie wybrać, naczytałem sie postów na forum i bardzo dużo osób tutaj poleca rowery Rockrider z Decathlona. Problem z tymi rowerami to jednak kolorystyka na którą żona zwraca dosyć sporą uwagę i nie ukrywam ale tez czerwony XC120 też mnie trochę razi. W związku z tym zacząłem szukać jeszcze innych rozwiązań jak na przykład Cube (Attention i Acid), który również został polecany tutaj przez forumowiczów. Czy te Rockridery są wydajnościowo dużo lepsze od tych Cubów? Rozumiem, że rowery KROSS, SCOTT, KELLYS, INDIANA na chwilę obecną nie oferują nic szczególnego? Z tego co zrozumiałem to amortyzator powietrzny robi robotę i tutaj warto do niego dopłacić. Zależy mi na dobrej proporcji jakość/cena i nie planuje rowerów upgradować w przyszłości. Budżet jak w temacie do 5K jednak gdyby jakościowo było cos naprawdę mega do 5,5K jestem w stanie zapłacić, koła obowiązkowo 29". Proszę o poradę czy faktycznie iść w EXPL 540/XC100 czy może cos od konkurencji również jest warte uwagi. Żona 65kg/170, ja 80kg/185cm. Serdeczne dzięki za wszystkie komentarze. 

 

Rowery znalezione na necie, wydaje mi sie nie warte uwagi ale proszę o potwierdzenie

https://skiteam.pl/rowery-damskie/446-125863-rower-cube-525200-access-ws-eaz-4054571375117.html#/3295-maincolor-bialy/3460-rama-uniwersalna/4028-sex-kobieta/10056-kolor-violetwht_pnk/34008-rozmiar-18_29_m

https://rojax.pl/rower-damski-mtb-giant-liv-tempt-3-29-purple-ash,3,72880,111193

 

Polecane na forum. 

Rockrider

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29/_/R-p-329414

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore-1x11/_/R-p-330066

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-120-nx-eagle-aluminiowa-rama/_/R-p-330101

 

Cube

https://archiv.cube.eu/en/2022/503150

https://archiv.cube.eu/en/2022/504100

Odnośnik do komentarza

W większości tych rowerów oszczędzono na hamulcach i włożono do tych rowerów trekkingowe badziewia które nigdy nie powinny się były znaleźć w rowerze MTB. W niektórych nie ma tragedii i najwyżej trzeba wymienić tarcze. Zależy też na ile agresywnie się jeździ i czego się od roweru oczekuje i jaki się miało rower poprzednio. Jak taki bez hamulców to te mogą się nawet wydawać lepsze. 

Wskazywany Cube Access to tragedia a nie rower MTB. Po bułki i do parku się nadaje. W góry w żadnym wypadku. Rower bez amortyzatora bo ma jego atrapę i waży tonę. To samo dotyczy tego Liv.

Rockrider XC 120 ma jako takie hamulce i jako takie koła. Co do kół to większość pozostałych ma koła badziewia. Może nie mieć to dla Ciebie znaczenia dopóki nie zaczną padać.

Indiana ma bardzo przyzwoity model Storm X8. Kellys ma bardzo przyzwoity Gate 30. Kross i Scott nic wartego uwagi moim zdaniem.



 

Odnośnik do komentarza

To już jest jakiś trop, patrzyłem na te rowery i naprawdę świetnie wyglądają. W porównaniu do rockriderow bardzo odstają osprzętowo? Patrzyłem jeszcze na rowery używane w Krakowie jest na przykład kilka gate30 z tym że z wcześniejszych lat. Czy mam się obawiać że te wcześniejsze modele nie są tak wydajne bo są złożone z gorszych części? To pytanie ogólne i do Gate 30 i storm x8

 

https://bikepark24.pl/Rower-Kellys-Gate-30-Dark-model-2021.html

https://www.electro.pl/rowery/rowery-gorskie-mtb/rower-gorski-mtb-torpado-storm-x8-m19-29-cali-meski-czarno-czerwony?utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_content=498199&utm_campaign=2023-04&utm_term=Rowery-MTB-gorskie&ceneo_spo=false&ceneo_cid=91bd2db8-844b-5628-b859-05e48f99f95c

 

OLX

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-mtb-kellys-gate-30-super-osprzet-kola-29-idealny-stan-CID767-IDTGBxU.html

Odnośnik do komentarza

Można kupić używkę. Natomiast z rowerem na hydraulice jest tak że jak się nie znasz to może Cię to trochę kosztować. Pełny serwis amora obecnie poszedł do góry i trzeba liczyć 400. Jeśli będzie do wymiany łańcuch to i zwykle kaseta. Koszt 300. Serwis kół powiedzmy 200 bo zwykle jakieś łożyska będą do wymiany. Stery i suport, coś z tego zwykle będzie do serwisowania, powiedzmy stówkę. Wymiana płynu hamulcowego, odpowietrzenie, wymiana klocków hamulcowych 200. Więc w używanym rowerze na tarczówkach i hydraulice trzeba się przygotować na koszty rzędu 1000 zł.  Chyba że trafisz taki co ktoś jeździł po bułki. 

Kellys Gate 30 to lepszy zakup niż Torpado. Ten używany Kellys wygląda bardzo dobrze. Nigdy nie kupujemy po zawodniku i nie kupujemy rowerów z wytartą korbą i poharataną tylną przerzutką co świadczy o intensywnej eksploatacji. A w tym oba te elementy wyglądają prawie jak nowe. Można zaryzykować.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie, poszperałem jeszcze po Internecie, podzwoniłem i pojeździłem po sklepach, w najbliższych dniach chciałbym już kupić rowery z tym, że teraz doszło jeszcze do wyboru kilka nowych modeli jak na przykład RR AM100, czy rowery Meridy tutaj kolorystycznie bardzo nam sie podobają i podobno technicznie tez bardzo dobrze. Mam jeszcze pytanie czy musze sie obawiać, ze podczas zakupu konkretnego modelu na przykład Big Nine 500 będą w nich zastosowane inne komponenty aby zmylić kupującego, czy raczej taka praktyka sie nie zdarza? Kolejne pytanie to czy jest prawdą ze amortyzatory Manitou Markhor po jakimś czasie dostają luzów i trzeba je serwisować. 

Co myślicie o cenach i osprzęcie modeli poniżej, jak już wspomniałem najbardziej nam odpowiada Merida Big Nine 500 Lite jednak 5800 to dosyć dużo, czy jest w ogóle sens wydawać tyle kasy jeśli na przykład Waszym zdaniem XC100 po ostatniej promocji to jest petarda. 

 

Kellys 

Gate 30 5100zl 

https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-kellys-gate-30-2023-l-white-13523611978?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_pmax_sc&ev_campaign_id=17566159677&gclid=Cj0KCQjw9deiBhC1ARIsAHLjR2DsesiLvDScv-kB4dK1uTmXYG66yafGrvQf4mXhYB_-JR1ZeT0QySkaAsE1EALw_wcB

Rockrider 

Rockrder AM 100 5000

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-all-mountain-rockrder-am-100-hardtail/_/R-p-331946?mc=8641876&c=Bia%C5%82y

Rockrider 120 NX 5200

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-120-nx-eagle-aluminiowa-rama/_/R-p-330101

Rockrider XC 100 4200

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore-1x11/_/R-p-330066?mc=8616937&&cd=1625039213&ad=57336423530&kd=&gclid=Cj0KCQjw9deiBhC1ARIsAHLjR2BGS1EbUXY3_09k7IXOrePyOEPQr8MAyg3225kaf-NcQURRx5YE3oQaAgAaEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Merida

Big nine 300 lite 4800

https://allegro.pl/oferta/merida-big-nine-300-lite-2022-13291202100?offerId=13291202100&inventoryUnitId=yjqhdlz0E3Qg5q_wjWKyGg&adGroupId=MTZiMDlkOWMtZTBlMC00NGQ3LTk0YjMtOWE4MjJjYjlhNDgxAA&campaignId=ZjE2YTJmYjctMzI0Mi00NTJiLWE5MjktYjgxY2EwZjk2YjE4AA&sig=f9891e20868dfef263550862f2993504&utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=ads&gclid=Cj0KCQjw9deiBhC1ARIsAHLjR2COGcjSymH48lzFI0-uA0pSjgsIyimDqLdDy5kfLLP8xKUB2beTG_4aAsydEALw_wcB

Big nine 500 lite 5800

https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-merida-big-nine-500-lite-r-l-19-blk-12830358772

Big nine limited 5600

https://ambike.pl/rower-merida-big-nine-limited.html

Odnośnik do komentarza

Nie wiem jaki jest wasz poziom zaawansowania rowerowego. Do jazdy po mieście czy po parku co jakiś czas w weekend wystarczy rower za 1500 zł.
Wskazane rowery to rowery przeznaczone do intensywnego użytku terenowego. Mają dobre komponenty, który wymagają regularnego serwisowania. Amortyzator powietrzny powinno się serwisować co 200h  i kosztuje to ok. 400 zł.

Taka Merida Big Nine 300 Lite ma tę samą ramę co Big Nine 500 Lite, Limited i Pro. Ma kiepskie hamulce i kiepski amortyzator ale bardzo tani w serwisie. Raz na jakiś czas może ogarnąć go padaczka i zmienia się tłumik na nowy. Ale może to w ogóle nie nastąpić.  To jest powiedzmy taka Skoda Fabia rowerów MTB. Big Nine 500 Lite, Limited, Kelly Gate 30 i Rockrider XC 100/120 to bardziej taka Skoda Octavia. Jedzie szybciej i wygodniej ale jej utrzymanie kosztuje więcej. Są to też rowery Bardziej usportowione co oznacza bardziej pochyloną, trochę agresywną pozycję.

Do rekreacji lepszym wyborem mogą być takie rowery jak Rockrider 540 EXPL albo Cube Attention czy kobiecy Cube Access WS Race.

Odnośnik do komentarza

Poziom zaawansowania jest taki że żona już kilka lat nie jeździła, a ja w tym roku sprzedałem rower crossowy (noname), który użytkowałem kilka lat na przerzutkach Alivio i osprzęcie Acera. Będziemy używać rowery bardziej rekreacyjnie jazda głównie po mieście, ale czasami też jakiś las - bardziej sporadycznie.  Nie nazwałbym przeznaczenia rowerów jako do  intensywnego użytkowania terenowego. Przymierzaliśmy się do RR w sklepie ale tam faktycznie jak wspomniałeś pozycja jest bardziej pochylona, na dłużą metę powiedzmy 20/30 km po ścieżce rowerowej/mieście pewnie nic przyjemnego. W Meridzie dzisiaj gość polecał też zwykle big nine 300 jak na nasze potrzeby, pozycja była według nas w porządku. Myślałem że metodą eliminacji będę pomniejszał listę, a Ty mi jeszcze podrzucasz kolejne ?

Żonie ten Cube Access WS Race się spodobał ?

 

Odnośnik do komentarza

Prawdę mówiąc to każdy rower crossowy czy MTB wydaje się spełniać wasze wymagania. Różnica tylko taka że mając amortyzator powietrzny będzie wam bardziej komfortowo jeździć po terenach leśnych czy gruntówkach ale taki rower będzie też droższy w utrzymaniu. Przy sporadycznej jeździe to serwisować go częściej niż raz na kilka lat nie będzie trzeba. Nie wiem czy cross nie byłby jednak lepszym wyborem jak nie zamierzacie jeździć po lasach. Przejeździłem na crossach wiele lat i na asfalt są to dobre rowery. Posprzedawałem i mam MTB bo jeżdżę dużo w terenie. Aczkolwiek po mieście też mi się dobrze nim jeździ bo komfort na szerszej oponie jest większy ale kosztem prędkości. Raczej w Waszym przypadku celowałbym w rowery mające kierownicę co najmniej tak wysoko jak siodełko.

Jest jeszcze taka Merida Big Nine 300 (bez Lite) z rekreacyjną pozycją, na innej, cięższej i mniej sportowej ramie:
https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3039-4035/bignine-300

Big Nine 300 Lite ma bardziej sportową ale dużo lepszą ramę:
https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3204/bignine-300-lite

Te dwa rowery różnią się chyba tylko ramami, bo reszta wydaje się identyczna.

Odnośnik do komentarza

Big nine 300 bez lite za 3800 jestem w stanie dorwać. Jacku crossa już u siebie przerabiałem, wjechałem kilka razy do lasu zjechać miedzy kamieniami i korzeniami, koło sie zblokowało w szczelinie i zaliczona gleba. Poszedłbym już definitywnie w MTB, z tym że ciągle sie bije z myślami czy za jakiś czas zona nie przekona sie do typowo górskich zjazdów i wtedy lepiej by było mieć cos lepszego.

Nie wiem czy sie tak obawiać tego serwisu i kosztów z nim związanych, nie planujemy skakać, a jedynie zjeżdżać po mniej lub bardziej nierównych ścieżkach. Chociaż jak oglądałem szajbajka to wspominał on ze Manitou Markhor lubił dostawać luzy (przynajmniej w starszych modelach). Jak zapytałem w serwisie Meridy to mi odpowiedzieli, ze na kilkaset sztuk sprzedanych faktycznie w jednym przypadku pojawiła sie reklamacja tego typu. 

Czy jesteś sie w stanie ze mną zgodzić ze 20km w pozycji bardziej pochylonej (big nine 500 lite/300 lite/xc100/gate30) będzie dla dla bardzo meczące? Czy może jednak nie jest to aż tak bardzo pozycja przeszkadzająca w takiej jeździe i kwestia przyzwyczajenia?

Ten XC100 teraz wychodzi naprawdę nieźle cenowo, jak on wypada Twoim zdaniem na tle big nine 500 lite i gate 30?

 

Odnośnik do komentarza

Bardzo dużo można dopasować samym kokpitem. Przecież możesz wymienić mostek na krótszy, wyższy, regulowany czy jakikolwiek chcesz. To są groszowe koszty. Tak jak napisałeś MTB zwiększa możliwości jazdy terenowej. Kiedyś crossem jeździłem wyłącznie po asfalcie i okazjonalnie po szutrach/gruntówkach. Na MTB jeżdżę głównie po lesie gdzie nie mam hałasu samochodów, jest czystsze powietrze, nie ma niebezpiecznych sytuacji na drodze a dobry rower MTB wygładza wszelkie nierówności. Tworzy się w Polsce i Europie coraz większa infrastruktura tras turystycznych pod MTB. Więc przyszłościowo MTB jest na pewno dobrym wyborem.

XC 100 to jest rower na mocno wydłużonej ramie. W stosunku do mojego wyścigowego Specialied Epic ta rama jest dłuższa o 9 mm. Niby niedużo ale może to nie być komfortowe. Rama Merida Big Nine Limited stosowana w rowerach Big Nine 300 Lite, Big Nine 500 Limited i Big Nine Pro jest bardzo zbliżona geometrycznie do mojej. Kellys Gate jest wydłużony podobnie jak XC 100. Rama Meridy jest trochę lepsza niż Decathlonu. Kellys znacząco gorsza ale w rekreacji nie przywiązywałbym do tego znaczenia. 20 km to jest trochę ponad godzinę jazdy. Każdy z tych rowerów będzie dobry. Całkiem dobrze wypada też Indiana Strom X8 z Media Expert. Ma znacząco lepszy amortyzator, RockShox Recon niż jakikolwiek Suntour. O łapaniu luzów w RockShox nic mi nie wiadomo. Suntour jest tańszy w serwisie bo nie mam w środku oleju. RockShox droższy, Manitou jeszcze bardziej.  Ale jak będziecie jeździć po 20-30 km w weekendy to trzeba paru lat żeby zaszła potrzeba serwisowania go. Serwis powinno się wykonać co 200 godzin czyli co jakieś 3000 km.

Merida Big Nine 300 jest dużo krótsza o jakieś 3,5 cm w rozmiarze L i ma dużo wyżej położony kokpit. Czyli jest podobna do roweru Cube który podobał się żonie. I sądzę że to może być dla Ciebie dobry wybór. Alternatywnie Cube Attention lub Attention SL który jest znany z bardzo rekreacyjnej, wyprostowanej pozycji.

Odnośnik do komentarza

ok, nie jestem w stanie znaleźć w Krakowie sklepu gdzie są dostępne od razu te rowery żeby sie przymierzyć. Znalazłem na necie dwa źródła, jedno z PL (wtedy za rower wychodzi 4600) ale sklep z kiepskimi opiniami, drugie DE (wtedy z przesyłką koło 4000) z tym ze nigdy nie kupowałem na odległość, co myślicie o takim zakupie? Spotkałem sie gdzieś na forum że polecacie czasami niemieckie sklepy. Te modele z 2022 są o kilkaset złotych tańsze, przepatrzyłem specyfikacje i oferują to samo co te z 2023. 

Access WS Race

PL https://www.bikester.pl/cube-access-ws-race-kobiety-M1254514.html

DE https://www.bike-discount.de/en/cube-access-ws-race-smokeylilac-n-black?number=

Attention 

PL https://www.bikester.pl/cube-attention-M1254601.html?vgid=G1847920

DE https://www.bike-discount.de/en/cube-attention-indigoblack-n-black

Odnośnik do komentarza

jesteś w stanie powiedzieć jeszcze czy duża jest różnica miedzy Attention SL, a zwykłym Attention, różnica tylko 200 zl miedzy nimi, oplaca sie doplacic?. 

https://salonrowerowy.eu/cube/988-213-attention-sl.html#/26-rozmiar_ramy_roweru_cube-20_29_l/70-wariant_kolorystyczny_roweru_cube-grey_n_lime

https://salonrowerowy.eu/cube/987-200-attention.html#/21-rozmiar_ramy_roweru_cube-18_29_m/68-wariant_kolorystyczny_roweru_cube-indigoblack_n_black

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...