Piwpaw
Użytkownicy-
Postów
558 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia Piwpaw
Stały bywalec (3/4)
-
Dzięki. To chyba się skuszę. Poza tym po prostu ładne są.
-
Pytam, bo jest fajna promocja na koła Soniq Al w Wertykalu. Tylko, że to są bardziej szosowe, z dość wysokim stożkiem, ale dość szerokie jak na szosowe.
-
Piwpaw obserwuje zawartość Koła gravelowe Fulcrum Rapid Al , Piasty w kołach Fulcrum , Koła DT Swiss GR 1600 i 1 inny
-
Cześć. Mam pytanie do użytkownikòw kòł Fulcrum. Chodzi mi o piasty w kołach klasy Racing 5, Rapid 5, Rapid Al, Soniq Al. Czytałem parę wpisòw na forach, że co prawda fajnie się kręcą, ale nie są dobrze uszczelnione przez co szybko padają, łapią luzy itd. Poza tym gdzieś czytałem, że Fulcrum zaleca serwis piasty co 2 tys. km. U mnie byłoby to co 3-4 miesiące, co jest dla mnie nie do przyjęcia. Na ile km bezproblemowej jazdy gravelem można liczyć przy założeniu, że nie będę jeździł w deszczu, jeżdżąc w proporcji 70 % po asfalcie, reszta po szutrach itd? Jak te piasty mają się do piasty DT Swiss? I jak to jest z serwisowaniem kòł Fulcrum? Czy rzeczywiście mają one tak niestandardowe rozwiązania, że typowy serwis może tego nie ogarnąć?
-
Do karbonu mi się nie pali. Biorę, bo się gościu rozmyśli:)
-
Na portalu bikeworld.pl piszą "...podobnie jak w przypadku piast naklejki, które po pewnym czasie wyglądały po prostu źle ustąpiły miejsca trwałemu lakierowi ..." Co prawda opis ten dotyczy modelu ER1600, ale w GR jest na pewno tak samo.
-
Czyli brać czy nie, bo jak mówią lepsze jest wrogiem dobrego. GR 1600 są ponad 200 g lżejsze. Czytałem też że obręcze GR 531 (bo na tych są robione GR 1600) mimo że lżejsze są wytrzymalsze i mniej podatne na uszkodzenia. Pomijam już ogólnie ładniejsze wykonanie, np napisy malowane zamiast naklejek, które szybko się łuszczą. Gość dał mi czas do dziś, bo ma już kolejkę chętnych.
-
W tych co mam są nyple mosiężne, w GR 1600 aluminiowe, więc plus dla moich. No ale z kolei obręcze w GR 1600 są spawane, w G540 nie. Piasty w moich raczej nie są na Ratchecie, już po dźwięku można poznać. Te z Ratchetem brzmią specyficznie. Ale cykają ładnie. No i kręcą się długo, czego ponoć nie można powiedzieć o piastach z Ratchetem. Ale już był o tym wątek.
-
Cześć. Mam możliwość kupienia tych kół za 1400 zł nówki prosto z fabryki od gościa, który wygrał je na zawodach i pozbywa się ich. Normalna cena to ok 2300 zł. https://www.dtswiss.com/pl/kola/kola-szosowe/gravel/gr-1600-spline W tej chwili jeżdżę na obtęczach Dt Swiss G540 na piastach firmowanych przez Speca. Spec wkłada je do trochę wyższych modeli Divergów, a także do niższych Cruxa i Roubaix. Chwalę je sobie. Ciężkie (ok 2 kg), ale pancerne, 10 tys km przejechanych, zero problemów. Piasty też wydają się być dobrej jakości. Jak sądzicie, warto iść w te GR 1600 i zamienić te co mam na te?
-
Opony Specialized Pathfinder TLR
Piwpaw odpowiedział(a) na Piwpaw temat w Części i akcesoria rowerowe
A jak z przebijalnością, bo czytałem że to typowo wyścigowe gumy, bardzo delikatne. -
Opony Specialized Pathfinder TLR
Piwpaw odpowiedział(a) na Piwpaw temat w Części i akcesoria rowerowe
Mimo wszystko trochę mnie kusi wersja 40 mm (tylko ta występuje w czarnym kolorze, jasnych boków nie trawię). Niektórzy twierdzą, że pod względem szybkości wręcz miażdży starą wersję Pro, które i tak były dość szybkie, choć BRR tego nie potwierdza. Może je kupię jak będą dostępne czarne, to podzielę się wrażeniami. Wygląda na to, że jeśli chodzi o szerokość to nowa 45 = stara 42, 40=stara 38, a 35=stara 32. -
Czy jeździ ktoś może na nowych oponach Speca Pathfinder TLR? Ciekaw jestem jak wypadają w porównaniu do starych Pro. Ja jeździłem na wersji Pro w rozmiarach 38 i 42 i je sobie chwaliłem za szybkość, trwałość i pancerność. Na zagranicznych forach przeważa pogląd, że są trochę szybsze od starych, ale dużo delikatniejsze. Na BRR wypadły blado.
-
Koła gravelowe Fulcrum Rapid Al
Piwpaw odpowiedział(a) na Piwpaw temat w Części i akcesoria rowerowe
Dzięki za odpowiedź. Brałem pod uwagę te koła, które polecasz, tylko że one mają wysokość stożka aż 33 mm, co w przypadku aluminium jest dużo. Czytałem, że w gravelach nie jest to wskazane, bo takie koła będą za sztywne, co poza asfaltem nie jest pożądane. Co o tym sądzisz? Co prawda ja jeżdżę w 70% po asfalcie. Też sądzę, że tak szeroka obręcz 25 mm nie jest mi potrzebna, bo nie preferuję zbyt szerokiego ogumienia. Jeżdżę na 38kach i taka szerokość jest dla mnie optymalna. Jeszcze jedno pytanko. W Fulcrumach jest standard montowania tarczy ASF. Czy to jest zwykły centerlock czy coś szczególnego? -
Cześć. Fulcrum wypuściło nowy model, jak w tytule. Co sądzicie o tych kołach? Ma ktoś może? Wcześniej nastawiałem się na Dt Swiss GR 1600, ale niedawno miałem okazję porównać te koła z Fulcrum Rapid Red 5 i Fulcrumy na sucho kręciły się 2x dłużej, że aż byłem w szoku. https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-fulcrum-rapid-red-al-pd49274/?v_Id=264431&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=16059005709&gclid=Cj0KCQjw0NPGBhCDARIsAGAzpp2S2gSSv9Bj_Fl-wD9k9lijerkSyuzzS30gWL6_r_4wrPlk6WUjjsAaAkp6EALw_wcB
-
Cześć. Czy praktykujecie sypanie dętki i wnętrza opony talkiem? Pytam, bo serwisowe poradniki tak radzą, ale nie znam nikogo wśród kumpli który by to praktykował.
-
Ok, dzięki
