Skocz do zawartości

Vihrru

Użytkownicy
  • Ilość treści

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O Vihrru

  • Ranga
    Nowicjusz

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

93 wyświetleń profilu
  • pepe

  1. Generalnie to mój pierwszy gravel i nie wiem ile zębów będę potrzebował na poszczególnych zębatkach w kasecie oraz ile przełożeń będzie dla mnie optymalne. Możliwe, że Claris okaże się wystarczający to nie zmienię w nim nic. Jeżeli będzie mnie mocno ograniczał i jednak będe potrzebował te 10s-11s to wtedy zmienię na jakiś inny, siłą rzeczy lepszy napęd. Rzuciłem GRX, bo jest on robiony ścliśle pod gravele, ale może lepiej będzie np. Tiagrę. Wiem, że konsekwencją będzie zmiana całego kompletu, ale jeżeli rama będzie dla mnie dobra to nie widzę powodu by tego nie robić.
  2. Dzięki, wczoraj byłem poprzymierzać rowery i w rezultacie na żaden z półki 4000-4500 się nie zdecydowałem. Każdy był przyjemny, ale jednak, biorąc pod uwagę to co napisałeś, cena niewspółmierna do jakości komponentów. Niestety Scoot 50 był w wersji 2020, więc nie kosztował 4800, tylko 5600, tak więc od razu go odpuściłem. Jakbym miał możliwosć kupna wersji 2019 z 15% rabatem to bym go pewnie wybrał. Najlepiej jeździło mi się na Romecie Aspre i w sumie się z tego cieszę, bo nie jest za drogi. Jego też w tym tygodniu zakupie, już czeka zaklepany ? Jakbym kiedyś zajechał napęd/ potrzebował lepszego to wymienię na GRX, ale w pierwszej kolejności to zamienię opony na bezdętki i zobaczę jak sobie daje radę.
  3. @thalcave zaktualizowałem pierwszy post o linki @pepe całkowicie się zgadzam, dlatego jutro jadę się przymierzyć do każdego z tych rowerów. Nie mniej jednak, jeżeli okazałoby się, że każda z geometrii mi pasuje (wiem, że to wątpliwe, no ale załóżmy, że tak by było) to chciałbym wiedzieć, który z tych rowerów jest lepszy na papierze ?
  4. Witam, Ostatnio założyłem temat, w którym zastanawiałem się jaki rower może być odpowiedni do jazdy po mieście i lasach i padło na gravela. Teraz zrobiłem przegląd dostepnych dla mnie modeli, które mogę przymierzyć i wyszły mi 2 półki cenowe, z których warto coś wybierać. Moja wiedza na temat komponentów jest dość ograniczona i bardzo bym prosił o pomoc we wskazaniu roweru, który obiektywnie jest lepszy - właśnie pod względem komponentów. Pierwszy zestaw do ok. 3500 zł Romet Aspre vs Scoot 30 Drugi zestaw do ok. 4500 zł Merida Silex 200 vs Marin Gestalt 2 vs Kellys Scoot 50 vs Aura XR4 vs CTM KOYUK 1.0 vs Cube Nuroad Pro Z pierwszego wychodzi mi, że mimo różnicy cenowej na korzyść Aspre jest to właśnie Aspre - ale nie wiem czy mam rację. W drugim zestawie to chyba jest to Scoot 50. Nie patrzcie proszę tak bardzo na różnicę cenową pomiędzy rowerami w obrębie każdego zestawu, bo teraz prawie wszędzie można dostać rabat i ta granica się zaciera. Ogółem to zamierzam albo kupić coś z pierwszej półki, albo dopłacić i kupić z drugiej - po przymierzeniu rowerów zobaczę czy w ogóle będą mi pasować.
  5. o, dzięki za celną uwagę. Nie byłem właśnie pewien, ponieważ czytając na rowerowych poradach artykuł o fitnessach natrafiłem na różne rodzaje ram, także jedną opisaną jako "crossowa/urban" https://roweroweporady.pl/rower-typu-fitness-hybryda-co-to-za-rower/. Opacznie nadinterpretowałem, że wtedy taki rower można zaadoptować na swoje potrzeby wstawiając mu może amortyzator. A propos geometrii ram - czy jeżdżenie na grawelu w pozycji, w której chwytamy za prostą część kierownicy jest wygodne? Czy ręce są wtedy za blisko i raczej jest to uchwyt żeby tylko na chwilę się rozprostować? @pepe właśnie upatrzyłem decathlon i wybiorę się na przymiarkę, wydaje się to być niezbędne by określić który rodzaj ostatecznie wybiorę
  6. Dzięki za pomoc! Sądzę, że właśnie tak zrobię. Pogłębię wiedzę na temat poszczególnych komponentów roweru i coś wybiorę z fitnessów. Nie ukrywam, ciekawi mnie troche baranek i koncepcja grawela, ale też trochę się obawiam, czy to jest "to" - musiałbym potestować, ale z wypożyczeniem czegoś może być problem.
  7. Sprężyn i "pseudo powietrznych" nie zamierzam rozważać. W takim razie chyba tylko sztywniak miałby tu sens z ewentualnością dodania w przyszłości amortyzatora jak uzbieram. Czy ewentualny rower fitness może stanowić kiedyś bazę do zamontowania w przyszłości amortyzatora i zrobienia z niego crossa? Z gravelem coś takiego chyba nie miałoby sensu. Mógłbym kupić fintess za 2500-3000 i dokupić kiedyś tego RockShox Paragon za 800zł - chyba, że wtedy warto już dołożyć 200-300zł(..albo znacznie więcej) i kupić jeszcze inny amortyzator.
  8. Dzięki a odpowiedzi. @Jajacek - na cały rower do 2500, ciężko mi określić ile z tego na amortyzator. Budżetu celowo nie podałem, ponieważ jeżeli się okaże, że ciężko kupić rower z amortyzatorem do tej ceny, który miałby rację bytu ze względu na opisane potrzeby to chyba lepiej nie kupować go w ogóle(?) i wydać nawet mniej. Z kolei jeżeli dołożenie 500-1000zł miałoby sprawić, że nagle rower z amortyzatorem stałby się dobrym pomysłem to byłbym skłonny tyle dołożyć. Ew. rozważam kupno sztywniaka(gravel/fitness - nie wiem jeszcze) + dokupienie amortyzatora lub crossa + dokupienie sztywnego widelca. Tutaj cena całości maks 3500. Nie wiem, czy takie kombinacje mają sens i w jakiej konfiguracji są w ogóle opłacalne - to chyba kwestia na inny temat, ale nakreślam temat by łatwiej było zrozumieć trochę wiekszą elastyczność budżetu. Przy okazji, czytałem jeden z twoich tematów z 2016, w którym wypowiadałeś się, że olejowo-sprężynowy to jest minimum, które polecasz - pytanie czy do wymienionych potrzeb taki amor ma sens, czy lepiej dać więcej/ nie kupować w ogóle i czy to co tam napisałeś nadal jest aktualne ?
  9. Witam, Poszukuję odpowiedniej kategorii roweru, a po obejrzeniu i przeczytaniu masy poradników stwierdziłem, słusznie lub nie, że tak właściwie to trzeba zacząć od tego czy ma mieć amortyzator. Rozumiem, że temat może się przewijać, pod spodem wyjaśniam czemu go zakładam(*). W gruncie rzeczy proszę Was o pomoc w doborze rodzaju (nawet nie modelu) amortyzatora, który spełniałby opisane zadanie i ew. półkę cenową albo zupełnie odradzić amortyzator i stwierdzić, że to jednak powinien być widelec. Waga: 75kg + 5kg plecak Typ terenu: 70% to miasto (Trójmiasto), poruszam się tempem 25-40km/h. Studzienki, wyboje na asfaltowej ścieżce, ubytki w chodniku, zjeżdżanie i podjeżdżanie pod krawęzniki, okazjonalny bruk. 30% to wypady poza: ścieżki leśne, polne; szuter większy, mniejszy, piasek; brak szybkich zjazdów po wybojach i korzeniach, ale przy jeździe po płaskim okazjonalnie po jakimś przejadę; Warnki pogodowe podczas jazdy: deszcz, błoto - rzadko posolona ścieżka zimą - jeszcze nigdy, ale zamierzam parę tygodni tej zimy popróbować; Zależy mi na: chronieniu nadgarstków od wstrząsów; zębów od wybicia; To co sam ustaliłem (ale pewnie się mylę): - hardtail; - amortyzator przedni ze skokiem do 80mm lub do 100 z opcją blokady; - amortyzatory tylko elastomerowe i tylko sprężynowe odpadają ze względu na moją wagę; - amortyzatory powietrzne: z dolnej półki odpadają ze względu na brak czułości na małe nierówności, te ze sprężyną negatywną chyba ok; - amortyzatory olejowo-sprężynowe chyba ok; Do tej pory od co najmniej 10 lat jeżdżę na Giant Rock SE z za małą ramą, więc można powiedzieć, że czas się dla mnie zatrzymał. W końcu chcę go zmienić, bo od 2 lat dojeżdżam nim regularnie rowerm do pracy i czuję, że z niego jednak wyrosłem. Ostatnie dwa tygodnie wertuję internet i nadganiam. Co do amortyzatora w moim obecnym rowerze to nawet nie mam do czego porównać jego działanie i może się okazać, że przesiadka na sztywniaka z dobrymi i nie za bardzo napompowanymi oponami da mi większy komfort niż mam obecnie. Będę też wdzięczny za opinie kogoś kto jeździ w podobnych warunkach i ma może porównanie między jeżdżeniem z i bez amortyzatora po podobnej trasie. Z góry dzięki za pomoc ? * Temat zakładam, ponieważ: 1. Informacje, które czytałem o amortyzatorach mogą być już przedawnione ze względu na wchodzące nowe rozwiązania; 2. Nie znalazłem filmów i tekstów z kompleksowym przeglądem dostepnych kategorii amortyzatorów, zestawieniem szacunkowych cen i jakichś opini na temat tego jak mogą się sprawować w mieście. Są różne teksty o kategoriach amortyzatorów, ich wadach i zaletach, ale nie byłem w stanie sam określić na ile te wady i zalety mają wpływ na jazdę w warunkach, które opisuję. Tu po prostu potrzebuję opini kogoś z podobnymi potrzebami.
×
×
  • Utwórz nowe...