Skocz do zawartości

Kyzak

Użytkownicy
  • Ilość treści

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O Kyzak

  • Ranga
    Nowicjusz
  1. No ok - choć ja ograniczyłem się do dywagacji nt prędkości i przełożeń na tym samym systemie (zwłaszcza, że wspomniał o takim przełożeniu, jakim dysponuję w swoim gracie). I tak - u mnie są zębatki, jednak nie proponuję mu dodania drugiego blatu z przodu przy napędzie... paskowym. Ale racja - za daleko od tematu. Autor i tak nie poszaleje przy obecnej dostępności cześć do napędów paskowych. A pasek ma chyba napinany mimośrodowym suportem - nie wiem czy to wystarczy do zmiany koła pasowego na mniejsze.
  2. Żeby dogonić alfine11 na tarczy 39, do nexusa8 musiałbyś założyć dwublat 52/39 - dopiero wtedy dostaniesz taką rozpiętość. Trzeba tylko pamiętać o hamulcu (jeśli była kontra) i napinaczu. Dodatkowo dochodzi przednia przerzutka, linka, manetka - całość faktycznie wyjdzie taniej niż alfine11. Tylko pytanie w takim układzie po co w ogóle taka ciężka piasta z tyłu? Mówiłem o zmianie zębatki w Alfine, bo nie mam potrzeby dokręcać powyżej 60 km/h. Rowery na kołach 20" w większości mają tyle z powodu tego, że są składakami. Odnośnie kół miałem tylko i wyłącznie na myśli przełożenie momentu. Jadąc do pracy niekoniecznie "ZAWSZE" ktoś chce być szybszy, jeżeli kosztem jest zmęczenie. Dlatego wyznacznikiem typowego "komutera" będzie prędkość możliwa do osiągnięcia przy średnich obciążeniach i lubianej kadencji, a nie prędkość maks, bo to jest właśnie wyznacznik dla dzieci, jak dawne "ciekawe ile ma na liczniku". Tym dziwniejsza jest Twoja odpowiedź o rowerach poziomych w ostatnim akapicie, bo nie o tym jest temat.
  3. Trzeba mieć sporo w nogach, by uważać, że priorytetem jest prędkość., bo trzeba ją jeszcze utrzymać. Przełożenie 48 do 16? Ok - jeśli mówimy o składanym rowerze na kołach 20" ? Ew na 26" Ja w tym momencie rozważam zmianę w moim alfine 11, gdzie mam obecnie 45t i 20t, bo to rower do pracy, a bieg 10 wrzucam na pół minuty, raza w miesiącu, jeśli dobrze zawieje. Przy moich średnich na poziomie 30 km/h, prawie w ogóle nie korzystam z biegów 9, 10 czy absurdalne 11. Za to brakuje na długich podjazdach. Dlatego myślałem o zmianie tylnej zębatki na 23t, lecz ta jest dostępna dla nexusa, nie będąc jednocześnie dostosowana do alfine z napinaczem, gdzie pozostaje mi wybór 20t lub 18t. Prawdopodobnie skończy się na zmianie przodu z 45t na 39t. Taka zmiana sprawi, że tam gdzie miałem 7 bieg, będę miał minimalnie lżejszy bieg 8. A więc zacznę od czasu do czasu wrzucać 11, a w zapasie pozostanie mi "dodatkowa" jedynka.
  4. U mnie jest CT-S500 i też głośno pracuje, ale może to kwestia jego kondycji. Dam znać, jeśli uda mi sie coś z tym zrobić.
  5. Shimano Alfine mimo "jednego rzędu", wymaga łańcucha 9-rzędowego. Rekomendowany łańcuch to CN-HG93 https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/alfine-s7000s700/CN-HG93.html Wynika to z użytych zębatek - do nich musi pasować łańcuch. Można eksperymentować z łańcuchami 6/7/8 rzędowymi, ale klasyczne jednorzędówki odpadają na starcie.
  6. SG-S705 jest starsza. Słyszałem, że SG-S7051 ma ulepszone uszczelnienia, ale nie dane mi było tego sprawdzić.
×
×
  • Utwórz nowe...