Witam.
Wertuje już internety od prawie miesiąca w celu zakupu roweru. Zaczęło się od budżetu 1500zł a po miesiącu rozważam rower za 2100 xD
1. Jazda 80% utwardzone 20% ścieżki leśne wyjeżdżone.
2. Mega spodobała mi się idea jednoblatu - problemem jest mały wybór roweru w tym budżecie (właściwie 1 Riverside 900 z Decathlonu). Na moim poprzednim rowerze nie zmieniałem nigdy przełożeń z przodu - wiem wiem, teraz już wiem że jeździłem niepoprawnie.
3. Jestem amatorem, poprzedni rower miałem 16 lat i był to kupiony na giełdzie samochodowej marki no-name (wtedy ważna była tylko rama aluminiowa).
4. Będzie jeżdzone co 2-3 dni odcinki 30km.
5. Chciałbym żeby rower mi się podobał.
6. Chciałbym rower kupić osobiście.
Youtube, fora, internety, poradniki obejrzane - jeszcze większy mętlik w głowie.
Dotychczasowe doświadczenia w oglądaniu:
1. Unibike w budżecie oglądany - nie podoba mi się pozycja i "feel" śmierdzi rowerem z hipermarketu.
2. Już miałem kupować przez internet Lazaro/Spartacusa. Ale po pkt 1 zrezygnowałem.
3. Byłem w 8 salonach w Łodzi i nic mi to nie pomogło.
Na ten moment zastanawiam się między:
1. Riverside 900 https://www.decathlon.pl/rower-trekkingowy-riverside900-id_8405264.html
2. Specialized CrossTrail https://www.specialized.com/pl/pl/crosstrail--mechanical-disc/p/157811?color=237269-157811
3. Romet Orkan 2 M http://oferta.be-bike.pl/product/Rower-Romet-Orkan-2-M-19--7600576?CategoryId=79160&ProductsOrderBy=ProductOrderByPriceAsc&
Podsumowanie:
Wiadomo opcja 3 to budżetówka. Zastanawiam się nad nią ze względu na chęć modyfikacji na jednoblat.
Specialized mi się najbardziej podoba i fajnie się jeździ ale... osprzęt wtf. Pytanie czy rama > osprzęt ? Jak patrzyłem to wymiana osprzętu to nie jest jakaś droga sprawa na np acera. Sprzedawca powiedział mi, ze Specialized bardzo mocno testuje geometrie ram w warunkach laboratoryjnych. I faktycznie pozycja bardzo mi odpowiadała - jazda była przed tą informacją także placebo odpada ? No i ten "feel" czuje się że produkt premium i z całej 3 wygląd naj.
No i riverside. Fajnie się jeździ, jednoblat bez modyfikacji, podoba się z wyglądu ale mały blat z przodu. Na swoim starym rumaku jeździłem praktycznie ciągle na najcięższym przełożeniu - stąd moje obawy. Modyfikacja możliwa do 40t ale podobno problemy ze spadającym łańcuchem. Tarcza narrow-wide 40t rozwiązałaby ten problem?
Ratujcie radą, błagam! ?