Skocz do zawartości

Ponczi

Użytkownicy
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Ponczi

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Założeniem było znaleźć porządne kółka, mające jak najniższą wagę (zdroworozsądkowo), były pod Vki i nie kosztowały średniej pensji poselskiej. Jedyne, jakie udawało się znaleźć to Mavici Crossride UB. Szczęście trafiło, że znalazłem dość tanio komplet. No i urwać kolejne gramy z wagi roweru (mavic 980g, stare koło 1184g).
  2. @up jeśli 120kg to jeszcze sie mieszczę :P miałem obawy by nie wyszło, że fajne nowe koło i może zostac lekko zdegenerowane przez zbyt dużą wagę.
  3. Siemanko. Ostatnio udało mi się zakupić w dobrej cenie nowy (ale leżakowy, ze śladami złego transportowania) komplet kół Mavic Crossride UB dla kół 26 cali. Koła wyposażone są w 20 szprych, gdzie z przodu mamy zaplot słoneczko. Natomiast tył to słoneczko i dwa krzyże(po stronie napędowej). Na żywo koła wyglądają dość delikatnie. Jako, że jestem dość ciężki i razem z rowerem, ewentualnymi dodatkami (plecak, bidon, prowiant, itp.), łączna waga może wynieść ok. 115kg. Wie ktoś może, jaki limit wagi mają te koła? Przeglądając internet spotkałem się z różnymi stwierdzeniami - 100kg max, 100kg z rowerem max, 120kg. Nie wiem, czy różnoroczne wersje jakoś się różnią, ale wstawię na wszelki wypadek foto zestawu, który posiadam. Dodam, że wykorzystuje tylko tylne koło, gdyż z przodu mam inne, na 15mm osi.
  4. @up Rower jest MTB, przebudowany na ramie Ridleya 26 cali. Jazda głównie asfalt z dodatkowym terenem. Jednakże w mojej okolicy miejscami jakość drogi jest taka, że dobra amortyzacja jest przydatna. Zastanawiam się właśnie, czy 120 mm nie byłoby za dużo. Na plus Axona na pewno powinna być łatwość serwisu. Zasadniczo dużo do odkręcania nie ma. Na oko całość zbliżona do działania, jakie robiłem na moim XCT. Zamiast Marvela Pro myślałem nad wersją Comp. Pytanie tylko na ile gorszy od wersji wyższej.
  5. Siemanko. Jako, że pierwotny plan z Accentem nie wypalił, poluję na kolejne ciekawe oferty. Na tą chwilę najciekawsze wydają mi się: Manitou Marvel Pro ze skokiem 120mm (mam nadzieję, że nie popsuje to geo ramy): http://allegro.pl/manitou-marvel-pro-120mm-26-tpc-absolute-2013-i6837895326.html SR Suntour Axon 100mm. http://allegro.pl/amortyzator-suntour-axon-26-taper-os-15-i6840192071.html Oba są na sztywnej osi i mają rurki tapered (będę zmieniał ramę na obsługującą taką rurę sterową). Waszym zdaniem co lepiej wybrać. Cena obu byłaby prawie taka sama (Marvel minimalnie droższy ze względu na koszty wysyłki). Ewentualnie brałbym pod uwagę może taką aukcję: http://allegro.pl/amortyzator-rock-shox-sid-dualair-rlt3-dna-1430g-i6837475343.html pytanie czy w tamtym przypadku wszystko ok, gdyż amorek używka, a dwa pozostałe nowe. Rower będzie używany do jazdy szosowej, od czasu do czasu po terenie, a w sierpniu do zawodów rowerowych. Chce by był solidny, mało awaryjny, względnie bezobsługowy i prosty (tanie) w serwisie. Porady i sugestie mile widziane. Pozdrawiam.
  6. @up moje prezentowały się tak jak na zdjęciu poniżej: Aktualny stan mogę wrzucić, jak tylko pójdę do piwnicy strzelić fotkę. Tylna jest ciutkę mocniej zużyta niż przednia (ale to oczywiste). Ścianki też dają radę, a do lekkich nie należę :P
  7. @up Moim zdaniem lepsza opcja tapered. Kupując amora, można znaleźć więcej modeli i taniej niż dla prostej. Widzę to po sobie, gdyż szukam fajnego uginacza. Różnica w cenach może wynosić nawet kilkaset zł.
  8. @up Te supremy to zapewne z allegro za 69zł:>?? Jeśli tak to także takie kupiłem. Nalot to na oko wyglądał, jak talkopodobne coś. Mam przejechane kilka tys. km i śmigają nadal bardzo ładnie. Żadnych przetarć, czy dziur. Do lekkich nie należę, pompowane pod ok 5 czy tam 6 barów. Nawiązując do części związanej ze Schwalbe supreme.
  9. @jajacek zasadniczo FOX i rama są nowe (rurka sterowa nieprzycinana, a na ramie brak śladów montażu czegokolwiek) i ich cena właśnie aż dziwnie cebulowo niska. Oferta wygląda tak, jakby w cenie amorka była rama gratis, lub w cenie ramy amorek za niecałą połowę ceny.
  10. Siemaneczko, w swoim rowerze planowałem zakup lepszego amorka, niż mój uginacz. Z racji tego, że wiele bieżących ofert z fajnym sprzętem ma rurę sterową taperowaną. Rozważam wymianę ramy (nawet mój serwisant zasugerował zmianę ramy na lepszą, gdyż teraz mam tą od RR5.1 [b'twin 340]). Przeglądając różne serwisy znalazłem dwie interesujące mnie oferty. W jednej z nich jest zestawik, rama Accent Peak 26 w rozmiarze S (mam dylemat czy geometria dobrze mi przypasuję) oraz amortyzator FOX float 32 czy jakoś tak i stery: Cena tego zestawu wyniosłaby ok 1025zł. z przesyłką. Druga opcja, to zakup ramy Ridley: i amortyzatora SR Suntour Raidon: http://allegro.pl/suntour-raidon-xc-26-100-mm-manetka-tap-i6816812695.html W tym wypadku cena za całość to 986zł. Musiałbym zakupić jeszcze stery. Który z tych zestawów byłby lepszym wyborem, wg. Was? Pierwsza opcja na pewno będzie lżejsza, ale to byłby zakup od osoby prywatnej. Mam pewien dylemat co do rozmiaru. W moim rowerze jest co prawda L, ale ma on specyficzną geometrię, gdzie część podsiodłowa jest dość niska (tak lubię), nawet niżej niż w wyżej omawianych konfiguracjach, ale dłuższa odległość od sztyca - sterówka. Wszelkie sugestie mile widziane.
  11. Ja za to nie mam co się do końca przyczepić do decathlonowej ramy. Sam posiadam rower z tego sklepu i rama spisuje się bardzo dobrze.
  12. @Up Ja mam rockridera 5.1 z 2013r., aktualnie znanego pod numerkiem rockrider 340 (czyli dość niska półka). Mimo to zrobiłem na nim ponad 16000km i nadal śmiga. Krossy też miały problemy z ramą.
  13. Paski reflex są przydatne - widać, że ktoś jedzie, jak się przyświeci. Wg mnie na pewno spisują się lepiej niż małe odblaski na szprychach. Co do Khanów, są dość żywotne - moje po ok. 8000km wciąż w dobrym stanie, a jeździłem typowo szosowo oraz do lekkich nie należę. Jedyny minus to ciężko założyć i są ciężkie.
  14. Ostatecznie zdecydowałem się na zakup nowej przerzutki Shimano Zee.
  15. Siemaneczko. Jestem w trakcie kompletowania części do mojego roweru, by przejść na 1x10. Rozważam zakup używanej przerzutki tylnej. Żeby obniżyć koszta konwersji. Znalazłem ciekawą ofertę z przerzutką Shimano DeoreXT RD-M785 SGS. Wg opisu sprzedawcy, sprzęt jest sprawny, bez większych obić, ogólnie bardzo dobry stan. Dodane zostały dwa zdjęcia: Jak sądzicie, czy stan rzeczywiście jest przyzwoity? Cena to ok. 164zł. Czy jednak nie warto zaprzątać sobie nią głowy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...