Skocz do zawartości

rowerzysta

Użytkownicy
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia rowerzysta

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Przepraszam za posty jeden pod drugim,ale nikt nie odpisał... . Mam rozumieć,że do ramy oraz sztycy karbon mam mieć obejmę karbonową a sztycę posmarować specjalnym smarem do karbonu i powinno być ok?.
  2. Tak,obejma aluminiowa z napisem zoom. Taką obejmę polecili mi w serwisie rowerowym.Chyba 12zł za nią dałem.
  3. Zmierzyłem sztycę suwmiarką elektroniczną - 31,6mm . Otwór w ramie 31.65mm. U mnie,w krosie b9 i tą sztycą z karbonu sztyca(z zamontowanym siodełkiem) nie wpada do ramy pod własnym ciężarem więc chyba ok . Zastanawiam się,czy problemem nie jest obejma sztycy-sądząc po ramie,ta stara,fabryczna obejma mogła być o ok.3mm szersza od tej obecnej obejmy(zoom). Może mieć to jakieś znaczenie?
  4. Mieszkam blisko tego żelaznego szlaku i w moim odczuciu,jest on nie dokońca dopracowany... . 1-wiadukt na ul.Wyzwolenia.Przed remontem szlak był w linii prostej,po remoncie,tj,rozbiórce mostu oraz zrobieniu nowego zmieniono szlak z prostego na slalom-dlaczego tak zrobiono? no właśnie... . 2-Przy ul.torowej odcinek żelaznego szlaku został poprowadzony lokalną,nie najlepszą drogą.A wystarczyło zrobić most i szlak był by w linii prostej,bez potrzeby wjazdu na drogę publiczną.Dlaczego tego nie zrobiono? Może to dziwne,ale już nie jedna osoba się zapomniała i zamiast zjechać ze ścieżki na drogę asfaltową to wjeżdżali prosto ... w ... . Sam tak raz wjechałem,ponieważ zmyliły mnie posadzone w tym miejscu drzewka. 3-Ul wyzwolenia,momentami dość ruchliwa droga.Z tego co powiedział mi jakiś czas temu kolega,często dochodzi tutaj do wywrotek rowerzystów,którzy za późno orientują się,że jest znak stop ,a rower muszą przeprowadzić na drugą stronę ulicy.Tutaj projektant totalnie nie pomyślał,bo w tym miejscu był wiadukt,który mógł zostać,było by o wiele bezpieczniej. 4-Na ul.czyża również był wiadukt,z cegły.Z tego co pamiętam był on w dobrym stanie i nie był poniszczony ,jedynie torowisko na mim było porośnięte drzewami.Ten wiadukt również niepotrzenbie został wyburzony. 5-Ten punkt bije na głowę wszystkie wymienione wady tego szlaku.Chodzi o pieszych,pieszych z dziećmi/psami/wózkami,oraz tych rowerzystów którzy z niewyjaśnionych przyczyn nie potrafią ustalić czy jechać lewą,czy prawą stroną ścieżki.Dlaczego piesi,po mimo zakazu uparcie tam wchodzą?. Sam szlak ogólnie jest fajny,Tylko w moim odczuciu największą głupotą była likwidacja dwóch wiaduktów ,oraz nie zrobienie wiaduktu na ul.Majowej.
  5. Witam, Panowie,mam tak głupi że aż śmieszny problem.Otóż jakiś pajac zakosił mi z mojego krosa b9 sztycę razem z obejmą i siodełkiem.Nie wiem czy to miał być jakiś żart czy co.Mniejsza oto. Teraz kupiłem nową obejmę ,naturalnie na imbus,sztyca oraz siodełko.Siodełko do sztycy przykręciłem,na ramę roweru dałem obejmę,sztycę dałem trochę jakiegoś smaru co zwiększa tarcie.Dokręcam kluczem dynamo i kuku-przy dokręceniu 6Nm sztyca jest luźna-mogę ją swobodnie wyciągać/chować. Pod dokręceniu 10Nm czuć lekki opór na sztycy,aczkolwiek i tak da się ją obracać lub podnieść/opuścić.Jako że rama B9 jak i sztyca są z karbonu a tego nie można za mocno dokręcać to poszedłem na łatwiznę i oddałem rower do serwisu z prośbą o dokręcenie sztycy.I tu pojawił się problem,bo fachowiec też nie był w stanie dokręcić sztycy aby była ok. Fachowiec dla testu dał moją sztycę do innego roweru który był na sklepie i tam tylko wystarczyło delikatnie dociągnąć obejmę na ramie i było ok. Do mojego roweru fachowiec dał sztycę w innego roweru i po delikatnym dociągnięciu też było ok. Ja mam sztycę FSA carbon a ta testowa była alu(rower z którego gościu pożyczył sztycę też był z alu). .Fachowiec polecił mi delikatnie owinąć sztycę taśmą izolacyjną i powinno być ok,ale nie ukrywajmy się,to głupota. Panowie ma ktoś jakiś pomysł jak to skręcić? Zapomniałem wymiaru sztycy,ale obejma ma chyba 35mm ale musiał bym dokładnie zmierzyć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...