Dzisiaj rozpoczynam miesięczny test opaski szwajcarskiego producenta, dostępnej na rynku zaledwie od miesiąca. Stałą się ona niezwykle popularna za sprawą oferty świątecznej u jednego z operatorów komórkowych. Niestety w polskim internecie ciężko znaleźć jej recenzję więc postanowiłem się tym zająć. Cały miesiąc spędziłem na jej testowaniu opiszę Wam produkt, opakowanie, proces konfiguracji i synchronizacji, a także moje wrażenia z użytkowania. Przyjrzę się także urządzeniu, zweryfikuję wiarygodność pomiarów, dokładnie opiszę jego możliwości, wady i zalety oraz jaką wyrobiłem sobie o nim opinię.
Wstęp
Podobnie jak Ty, jestem osobą która stara się jak najlepiej troszczyć się o własne zdrowie i samopoczucie. Dbanie o siebie wykracza daleko poza jazdę na rowerze. Jestem osobą która stara się zdrowo odżywiać, porządnie wysypiać i w miarę możliwości biegać. Aby bardziej zmotywować się do działania zainteresowałem się opaskami monitorującymi aktywność czyli tzw. „trackerami”.
Kilka dni temu zwróciłem uwagę na promocję jednego z operatorów komórkowych, który oferował do wyboru opaski Sony Smartband oraz Mykronoz ZeFit, a także zegarek Samsung Gear Fit. Pierwsza i trzecia propozycja nie współpracowały z systemem iOS. Ponadto Sony Smartband musiał być codziennie synchronizowany z telefonem. Skorzystałem z przedłużenia umowy i wczoraj kurier przywiózł mi pachnącą nowością opaskę w kolorze czarnym. Recenzję przeprowadzam na:
- Telefonie z systemem iOS 8.1.1
- Aplikacji mobilnej ZeFit w wersji 1.4
- Komputerze z OS X Yosemite 10.10.1
- Aplikacji dla Mac w wersji 1.0.29 (210)
- Wersja firmware urządzenia: 1.17
Unboxing i pierwsze wrażenie
W skład zestawu chodzi: opaska, gruba instrukcja m.in. w j. polskim oraz przewód ładujący. Niektórzy zapewne będą narzekać na brak dedykowanej ładowarki, ale dla mnie nie jest to żaden minus. Jednak do ładowania przejdziemy za moment. MyKronoz ZeFit został wykonany bardzo starannie. Jakość materiałów, spasowanie ani trochę nie trąci badziewiem. Nie słychać trzasków, zgrzytów. Całość jest dobrze spasowana, nie widać żadnych szczelin lub strzępków silikonu na krawędziach paska. Sprawia raczej wrażenie obcowania z produktem ze średniej półki cenowej niż z chamską chińszczyzną. Produkt pochodzi od szwajcarskiego producenta więc wszystko by się zgadzało.
Ja swoją opaskę dostałem. Powinna kosztować niecałe 70 złotych, ale dla pewności tu masz link i sprawdź sam.
Parametry techniczne
Producent gwarantuje do czterech dni działania, naładowanie od zera do pełna w dwie godziny oraz odporność na pot i deszcz. Mniej więcej tyle powinno Cię interesować. Nie posiada żadnych ficzerów, laserów i nie robi gofrów. Nie sprawdzałem dokładnie ile trwa naładowanie urządzenia, ale dwie godziny wydaje się być stanowczo zbyt długim czasem, jak na taką opaskę oraz baterię o pojemności 60 mAh. Inne opaski posiadają bardzo podobne parametry, więc można powiedzieć, że jest to „standard”. Gdy tylko ją rozładuję, sprawdzę czas ładowania ze stoperem w dłoni.
Mykronoz ZeFit – czynności wstępne
Opaska przyszła z praktycznie rozładowaną baterią dlatego pierwszym krokiem było jej naładowanie. W tym celu sięgnąłem po przewód ładujący. Jego użycie pomimo nietypowej budowy jest banalnie proste. Chwytamy opaskę tak, aby przycisk znajdował się nad ekranem, a następnie „klipsem” z prawej strony ściskamy opaskę. Opaska posiada od spodu metalowe blaszki, a klips posiada piny. Są one tak skonstruowane, że idealnie pasują do siebie tylko w takim jak w/w położeniu. Możemy ją naładować za pomocą ładowarki dostarczonej do telefonu (o ile posiada wtyk na przewód USB), z USB znajdującego się w komputerze czy battery pack’a.
Aplikacja ZeFit – zakładanie konta
Po pobraniu i uruchomieniu aplikacji mobilnej, naszym oczom ukazuje się formularz, w którym musimy uzupełnić swoje dane. Aby móc korzystać z opaski, musimy założyć konto. Kolejne ekrany podpisane są cyframi według kolejności ich pojawiania się. Proces zakładania konta jest bardzo intuicyjny i prosty. Da sobie z nim radę nawet pięciolatek.
Aplikacja ZeFit – podstawowa konfiguracja
Konfiguracja sprowadza się do wypełnienia formularza podczas rejestracji. Dodatkową opcją jest możliwość wyboru kraju oraz formatu godziny (12 lub 24 – godziny). Gdy ustawimy wszystkie interesujące nas parametry, nadchodzi czas na synchronizację ich z ZeFit’em.
Synchronizacja z telefonem i komputerem
Aktualizacja 4.12.2014: Dobra wiadomość! Właśnie pojawiła się nowa wersja aplikacji mobilnej dla iOS (v 1.6), która naprawiła problemy z synchronizacją!
Odbywa się ona przy pomocy dostarczonego z opaską przewodu USB oraz aplikacji ZeFit do pobrania ze sklepu App Store oraz Google Play Store. Aplikacja sama z siebie nie potrafi włączyć Bluetooth, więc należy zrobić to ręcznie. Przynajmniej na iOS. Niestety nie potrafię zsynchronizować przypomnień. Cele oraz Aktywność synchronizują się (bez) większych problemów. Nie pomogło zrestartowanie telefonu, ani zresetowanie urządzenia i jego ponowna konfiguracja. Operacje próbowałem powtórzyć kilkukrotnie. Bez skutku. Co ciekawe niektóre przypomnienia (np 1 dniowe, na za 10 minut) jakimś cudem potrafią się zsynchronizować. Jest to jednak 1 raz na 10 prób. Użytkownicy Androida mają podobne spostrzeżenia…
Synchronizacja z komputerem odbywa się ona przy pomocy dostarczonego z opaską przewodu USB oraz aplikacji ZeFit do pobrania ze strony www producenta. Co ciekawe synchronizacja z komputerem przebiega totalnie bezproblemowo. Obie możliwości synchronizacji przedstawiłem na poniższym filmie:
Dokładność pomiaru ilości zrobionych kroków
Wstępnie zmierzyłem kilkukrotnie ilość przebytych kroków i muszę przyznać, że urządzenie jest cholernie dokładne. Na 10 pomiarów zdarzyło mu się kilkukrotnie nie zliczyć po jednym małym kroku zrobionym na koniec próby. Takie pół kroku. Poza tym urządzenie świetnie mierzy kroki. Próby machania rękami, wstawania i siadania nie doliczają żadnych dodatkowych kroków. Niedługo porównam pomiary z akcelerometrem wbudowanym w mój telefon. Spróbuję to zrobić podczas kilkukilometrowej przebieżki oraz całego dnia spacerowania z telefonem i opaską. Niestety zarówno opaska jak i telefon odczytuje jazdę na rowerze jako kroki i nalicza kilometry. Oczywiście mają się one nijak do faktycznego dystansu. Co ciekawe jest on różny na obu urządzeniach.
Mierzenie aktywności podczas snu
Dzisiaj spałem otoczony elektroniką. Koło poduszki leżał telefon z włączoną aplikacją Sleep Cycle, a na ręce miałem ZeFit’a. Poniżej wklejam wykresy z aplikacji ZeFit oraz Sleep Cycle. Dodam, że faktycznie obudziłem się nad ranem, ale nie sprawdzałem o jakiej to było godzinie. Pomiary z opaski wydają się bardziej wiarygodne w porównaniu do tych odczytanych przez telefon, ale może to mieć związek z tym, że obecnie ze względu na ból pleców sypiam na podłodze. Dokładnie na karimacie. Jej sprężystość jest praktycznie zerowa dlatego czujnik w telefonie nie zbiera tak dokładnych danych jak ZeFit, który jest umieszczony bezpośrednio na nadgarstku.
Wygląd wykresu wygląda jak ten w Jawbone UP. Niestety brakuje takich danych jak jakość snu oraz czas spędzony w konkretnej fazie snu oraz podziałki. Po najechaniu palcem na wykres, pokazują się na nim godziny ale to zbyt mało. Ponadto gdy ustawimy przypomnienie o nazwie pobudka na godzinę 6:40, opaska delikatnie zacznie wibrować dokładnie o 6:40. Nie posiada ona funkcjonalności dzięki której obudzi nas w najbardziej dogodnej fazie snu, lecz nie później niż o 6:40.
Co znajdziemy w środku?
Zacznijmy od początku, czyli pudełka. Opaska zapakowana jest dość skromnie w przezroczyste pudełko. W komplecie znajdziemy opaskę, małą acz grubą instrukcję oraz dedykowany przewód ładujący USB z klipsem. W zestawie zabrakło ładowarki. Dla mnie nie jest to minus, jednak nie każdemu takie rozwiązanie będzie odpowiadać.
Jakość użytych materiałów
Całość jest dobrze spasowana, nie widać żadnych szczelin lub strzępków silikonu na krawędziach Nie słychać trzasków czy zgrzytów. ZeFit sprawia wrażenie produktu ze średniej półki cenowej. Jakość materiałów stoi na wysokim poziomie. W tej kwestii nie można jej niczego zarzucić.
Ja swoją opaskę dostałem w promocji. Jeśli jesteś ciekaw ile teraz kosztuje to aktualną cenę opaski znajdziesz pod tym linkiem
Wygoda i dopasowanie
ZeFit jest bardzo wygodny i nie ma problemów z dopasowaniem do rożnych nadgarstków. Dałem ją przymierzyć kilku osobom i żadna z nich nie miała zastrzeżeń. Jest wygodna do tego stopnia, że po założeniu opaski, bardzo szybko zapominamy o jej istnieniu. Jej rozmiary nie dominują ręki ani pod kątem odczuć fizycznych ani estetycznych. Gdyby nie to, że się brzydzę nazywać tak sprzęt, to mógłbym powiedzieć, że jest seksowna. Ale nie wypowiem tego na głos…
Elektronika i ładowanie
Urządzenie posiada ekran wykonany w technologii OLED, 3-osiowy akcelerometr oraz moduł bluetooth. Nie ma tu zbyt wiele elektroniki, która mogłaby skutecznie drenować baterię. Niestety sama bateria nie imponuje swoją pojemnością gdyż ma zaledwie 60mAh (Dla porównania smartfony posiadają baterie o pojemności 1600 – 3200 mAh). Opaska w zależności ilości przechodzonych kilometrów oraz ilości synchronizacji, rozładuje się maksymalnie po 5 dniach.
Jednak bez obaw! ZeFit’a możesz szybko podładować. Po prostu, idąc pod prysznic, podepnij opaskę do ładowarki na pół godziny. W tym czasie jej poziom naładowania skoczy z 10 do 70% lub z 50% do 100%. Choć urządzenie pokaże, że jest w pełni naładowane dopiero po 2 godzinach.
Tutaj opasce należy się minus ponieważ jedynym sposobem by sprawdzić poziom naładowania jest synchronizacja opaski z urządzeniem mobilnym lub komputerem. Opaska sama z siebie pokaże komunikat na wbudowanym wyświetlaczu dopiero pozostała moc spadnie poniżej 10%.
Wodoodporność
Z tym punktem miałem najwięcej problemu, głównie ze względu na brak deszczu i obawę przed wzięciem prysznica z opaska. Wczoraj się jednak przełamałem. Opaski nie polewałem wodą , nie topiłem w szklance itd. Po prostu wziąłem prysznic. Póki co urządzenie działa poprawnie… Dodam, że wcześniej zdarzało mi się pochlapać urządzenie podczas mycia rąk, a ZeFit pozostał niewzruszony tym faktem.
Pomiar kroków
Kilkukrotnie przeprowadziłem test podczas, którego przeszedłem 500 kroków. Kroki mierzyłem telefonem oraz za pomocą opaski. Telefon zmierzył średnio 479 kroków, a opaska 482 kroki. Dokładność pomiaru jest więc na akceptowalnym poziomie 96,5%. Zaobserwowałem jednak dwa dziwne zjawiska.
Pierwszym jest zliczanie jazdy na rowerze jako chodzenie. Przejechanie 3 km rowerem jest traktowane jako 1 – 1,8 kilometra chodu. Po drugie, jeszcze bardziej niepokojące jest zliczanie drobnych ruchów dłoni jako kroków. Chodzi o odkręcanie śrubek, słoików itd. Największy szwindel jaki udało mi się namierzyć naliczanie kroków podczas jazdy samochodem. Oczywiście tylko podczas kręcenia kierownicą.
Urządzenie obudzi Cię o ustalonej porze, np. o 6:00 rano. Nie ma możliwości by ustawić „inteligentne budzenie” jak w produktach innych firm. Po zsynchronizowaniu opaski z aplikacją, możemy oglądać wykresy i sprawdzić „jak spaliśmy”… Monitorowanie snu jest dość dokładne poza momentem gdy się obudziłem, skoczyłem do toalety a rano na wykresie nie było śladu po pobudce o 4:30 rano. ZeFit oczywiście cały czas był na ręce. Wydaje mi się, że ostatnia aktualizacja firmware poprawiła ten błąd i wszystko działa już w sposób prawidłowy.
Sterowanie opaską
Aby sterować opaską nie obejdziesz się bez instalacji aplikacji. Jest ona dostępna na komputery PC oraz Mac, a także telefony z Android lub iOS. Po zainstalowaniu aplikacji musimy założyć konto w chmurze. Proces ten opisałem we wpisie pt. pierwsze wrażenia.
Funkcje i aplikacja
W grudniu pojawiła się aktualizacja aplikacji mobilnej, w której poprawiono synchronizację jednak dalej zdarzają się dziwne sytuacje. Np. aplikacja mobilna nie synchronizuje poprawnie danych z kontem online (np. dane o użytkowniku takie jak waga, wzrost oraz budziki).
Obecnie można już zmienić wygląd zegarka na urządzeniu. Polecam każdemu sprawdzić tą opcję. Sama aplikacja jest dość uboga. Można w niej sprawdzić poziom baterii, ilość zrobionych kroków, przebyty dystans, liczbę spalonych kalorii oraz podstawowy wykres aktywności sennej (sen głęboki, płytki oraz przebudzenia). Po przeciągnięciu ekranu w górę pojawia nam się dokładniejsza statystyka snu…
W aplikacji możemy ustawić dzienne cele: ilość zrobionych kroków, przebytych kilometrów oraz spalonych kalorii, ilość przespanych godzin. Dodatkowo możemy ustawić do pięciu powiadomień na raz. Aplikacja ZeFit pozwala także, na zmianę takich ustawień konta jak: płeć, wzrost, waga i data urodzenia. Synchronizacja przebiega szybko i sprawnie. Jest również bardzo prosta w przeprowadzeniu. Wystarczy kliknąć na przycisk odśwież w aplikacji oraz kliknąć przycisk na opasce. Producent poprawił już błędy i nie powinniśmy uświadczyć problemów z synchronizacją.
Podsumowanie
Opaska ZeFit kosztuje na naszym rynku mniej niż 100 zł. Jednak w obecnej chwili nie będą to dobrze wydane pieniądze. Niedopracowane algorytmy mierzenia aktywności zliczające przypadkowe ruchy ręką jako kroki oraz ograniczona funkcjonalność budzika sprawiają , że urządzenie to możemy wykluczyć z tegorocznej listy pomysłów na prezent. Jeżeli interesuje Cię temat inteligentnych opasek, to przyglądnij się innym modelom.
Jaką aplikację posiada zegarek ZeFit?
Urządzenia firmy MyKronoz posiadają aplikacje zarówno w Google Play oraz App Store. Ich nazwy są takie same jak urządzeń, a więc SmartWatch, ZeFit, ZeBracelet, ZeSplash, ZeClock.
Jak uruchomić Mykronoz Zefit?
Pierwsze uruchomienie należy rozpocząć od naładowania opaski. W tym celu podepnij opaskę do ładowarki lub USB w komputerze. W międzyczasie pobierz aplikację ZeFit na smartfona lub PC.
Po pobraniu i uruchomieniu aplikacji mobilnej, naszym oczom ukazuje się formularz, w którym musimy uzupełnić swoje dane. Aby móc korzystać z opaski, musisz założyć konto. Kolejne ekrany podpisane są cyframi według kolejności ich pojawiania się. Proces zakładania konta jest bardzo intuicyjny i prosty. Jeżeli korzystasz z wersji na PC lub Mac, proces wygląda bardzo podobnie.
Jak wyrejestrować MyKronz ZeFit z komórki?
Aby wyrejestrować urządzenie musimy mieć zainstalowaną aplikację na PC lub MAC. Wchodzisz w nią, logujesz się na swoje konto, a następnie przechodzisz do zakładki Zarządzanie urządzeniem. Tam klikasz w Zakończ parowanie. Otwiera się przeglądarka, a niej klikasz w Unpair. Gotowe ;)
Ile kosztuje ZeFit?
Powinien kosztować około 70 złotych, ale cena rynkowa jest dość płynna. Aktualną cenę opaski znajdziesz pod tym linkiem.
Jak zmienić godzinę w ZeFit?
Ręczna zmiana godziny w najnowszej wersji aplikacji mobilnej jest niemożliwa. Urządzenie automatycznie pobiera aktualny czas wprost z telefonu. Jest to jednak możliwe podczas synchronizacji ZeFit na z komputerem*. Podłącz opaskę, Włącz aplikację, zaloguj się i wejdź w opcję Czas i Data. Następnie wybierz pomiędzy opcjami „Synchronizuj czas i datę z zegarem systemowym na twoim komputerze” oraz „Ustaw czas i datę ręcznie”. Po zakończeniu zmian, kliknij w przycisk zapisz by zmienić datę na urządzeniu.
* Aby odpalić aplikację na PC / Mac musisz podpiąć opaskę przez USB.
Czy ZeFit pokazuje stan baterii?
Tak, ostatnia wersja wprowadziła zmiany i niektóre typy zegarka pokazują również małą ikonkę baterii. Zobacz obrazek powyżej.
Co zrobić gdy ZeFit ma problemy z synchronizacją?
Proponuję zainstalować najnowszą możliwą wersję aplikacji mobilnej, ewentualnie zainstalować ją ponownie. Jeżeli to nie pomogło, podepnij opaskę do komputera, odpal aplikację i sprawdź czy nie ma dostępnej nowej wersji oprogramowania firmware dla ZeFit’a (zakładka Zarządzanie urządzeniem). W ostateczności zresetuj urządzenie lub rozładuj jego baterię do końca, a następnie naładuj. Jeżeli to wszystko nie pomoże, skontaktuj się z pomocą techniczną MyKronoz.
Do jakiego telefonu pasuje MyKronoz ZeFit?
Opaska współpracuje z telefonami opartymi na iOS 6 i wyższym, iPad 3,4,5 generacji, iPad Mini oraz iPod Touch 5gen. Urządzenia oparte o system Android muszą mieć zainstalowaną wersji 4.3 lub wyższą. Producent niestety nie podał szczegółowej listy telefonów współpracujących poprawnie z opaską.
Koniec
Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz w oficjalnym FAQ w języku polskim pod adresem: MyKronoz ZeFit – FAQ. Dostęp do oficjalnego FAQ jest dostępny również z poziomu aplikacji mobilnej. Wystarczy wejść w Ustawienia/Pomoc. Niestety nie prowadzi on od razu do pytań po polsku, lecz ogólnej strony. Jednak jest to do ogarnięcia :)
U mnie to samo. Brak połączenia z telefonem i komputerem. Brak możliwości zainstalowania aplikacji.
na telefonie wyskakuje mi gdy chce sie zalogowac „ioexception”ktos doradzi o co chodzi
proponuję FAQ na stronie MyKronoz lub pisanie do nich na maila: http://www.mykronoz.com/support/
Bardzo fajny gadżet od MyKronoz. Kupiłem, wszystko się dobrze zainstalowało wszystko bez komplikacji. Zobaczymy jak będzie w dłuższej perspektywie czasu wyglądać sprawa z moim nowym nabytkiem.
Nie mogę zainstalować aplikacji na komputerze wyskakuje komunikat systemu Windows: System Windows nie może otworzyć tego pliku. Aby otworzyć ten program system Windows musi wiedzieć jakiego programu chcesz użyć do otwarcia pliku. … Czy wie ktoś jaki program muszę mieć na swoim PC by zainstalować plik?
Jaka wersja systemu Windows? Masz pewność, że plik pobrał się do końca? Wydaje mi się, że prawdopodobnie pobrałeś plik .zip i potrzebujesz go rozpakować. Kliknij prawym przyciskiem na plik i zobacz czy jest opcja „wypakuj / rozpakuj archiwum” albo coś podobnego. Ewentualnie pobierz aplikację stąd: http://app-zefit.mykronoz.com/softwareAppDownload
Zainstalowałem lecz teraz mam problem ze sterownikiem – nie chce się zainstalować, co mam zrobić?
Ekran urządzenia się podświetla? Próbowałeś instalować aplikację z drugiego linka?
Podświetla się a tamta apka ma starszą wersję.
W takim razie zwróć się do pomocy technicznej http://www.mykronoz.com/support/
nic nie daje próbowałam
W takim razie, zostaje tylko kontakt z działem pomocy technicznej MyKronoz.
Potrzebuje pomocy. Zainstalowałem Zefit na komputerze. Mam konto i w momencie logowania wyrzuca komunikat ” Nieprawidłowa nazwa użytkownika lub hasło ” Na telefonie loguje sie bez problemu.
Spróbuj kliknąć link przy logowaniu na aplikacji PC i zresetować hasło.
Z androidem 4.4.2 (tablet samsung t805) aplikacja w ogóle nie współpracuje bo nie chce się zainstalować – niezgodna wersja androida (wymaga 4.3) Udało mi się gdzieś w sieci znaleźć starą wersję oprogramowania 1.0 ale ono potrafiło tylko zainicjować urządzenie – zniknięcie napisu „set up”, ale nawet nie było w stanie ustawić choćby prawidłowej godziny.
Tekst „Produkt pochodzi od szwajcarskiego producenta(…)” nie jest zgodny z prawdą bo na urządzeniu wyraźnie jest napisanie „zaprojektowane w Szwajcarii”, „wykonane w chinach” (nie po polsku oczywiście:)). Prawdopodobnie ze Szwajcarii pochodzi nie tyle projekt ile zlecenie wykonania (taki chłyt matetingowy:)).Swoją drogą Chińczycy potrafią robić porządne produkty. Rzecz w tym, że zachodni zleceniodawcy żądają produktu jak najtańszego.
Jeśli specyfikacja komunikacji z urządzeniem będzie utajniona przez producenta to nie liczyłbym na powstanie alternatywnego oprogramowania a z tego co widzę „producent” nie kwapi się aby rozwijać/naprawić oprogramowanie dla androida.
Dla mnie ZeFit jest wart dokładnie tyle ile za niego zapłaciłem w promocji u owego operatora – 1zł. Dlatego nie czuję się oszukany, co najwyżej zawiedziony.
Co za badziewie! Nie dość, że przy synchronizacji ZAWSZE wyskakuje komunikat, że sieć niedostępna i pomimo to wczytuje kroki do telefonu – to kasuje wszystko z poprzedniego dnia. Na komputerze non stop wyskakuje, że nieprawidłowy login i hasło, chociaż na telefonie się na to samo loguje. Zmieniałam już chyba z 5 razy hasło. Przeinstalowywałam aplikację na kompa.
Szkoda kasy!!!
Kobiety zawsze mają problemy…nawet z prostymi czynnościami…
Łooo! Jaka merytoryczna odpowiedź. Dzięki!!!
Kolejna Pańska wypowiedź nie wnosząca nic pozytywnego do wypowiedzi zostanie usunięta. Komentarze są miejscem do dyskusji, a nie obrażania innych osób.
Pozdrawiam
Maciek
co dziwne ponownie rozłączyłem zefit i nie mogę ponownie połączyć go z telefonem
Podpinałeś opaskę do kompa? Jaka wersja aplikacji na PC? Jaka jest wersja firmware urządzenia? Jaki telefon, wersja android i wersja aplikacji mobilnej ZeFit?
z komputerem udało się połączyć, a nawet przeszła konfiguracja w telefonie, ale niestety nie mogę zsynchronizować w telefonie wyników, wyskakuje komunikat „sprawdź czy zefit znajduje się w pobliżu, a wyświetlacz jest włączony”.
@Bartek Niemczak napisałem przed chwilą do supportu MyKronoz, żeby przesłali mi listę telefonów kompatybilnych z ZeFit. Ciekawy jestem co odpiszą. Nie zmienia to jednak faktu, że nawet jak masz niekompatybilny sprzęt można skorzystać z aplikacji na PC lub MAC dostępnych na tej stronie: http://app-zefit.mykronoz.com/softwareAppDownload
Z tego co napisali, wynika, że aby wszystko działało wystarczy mieć: Windows 7,8,XP lub Mac OS X 10.7 lub wyższy, więc jeżeli twój komputer spełnia te wymagania, powinieneś móc zsynchronizować ZeFit’a z komputerem. Jak ci nie działa, spróbuj może zainstalować jeszcze raz aplikację. Może po prostu nie masz aktualnej wersji.
z telefonem jest problem, ponieważ jak chcę połączyć przez aplikację to za każdym razem jest komunikat nie konfiguracja nie powiodła się, tel to LG G3
Zefit ładuje się po podpięciu do USB
@Bartek Niemczak Próbowałeś synchronizować opaskę z aplikacją na komputer poprzez kabel USB?
Na marginesie. Właśnie sprawdziłem (jestem w trakcie robienia recenzji), że pojawiła aktualizacja software’u. Pobierz aplikację na kompa, zrób aktualizację firmware’u urządzenia… może pomoże :)
@Bartek ZeFit’a łączy się z telefonem tylko i wyłącznie poprzez aplikację na Androida i iOS’a. Niestety nie da się zrobić tego klasycznie poprzez wyszukiwanie urządzeń przez Bluetooth, a podejrzewam, że właśnie tak próbujesz to zrobić
Co do łączenia przez komputer, też miałem na początku jakiś problem z zainstalowaniem sterownika. Pokombinuj z innymi wejściami USB, a może któreś załapie i zainstaluje sterownik. U mnie trochę to trwało, ale w końcu się udało jakoś. Pamiętaj też że jak podłączasz sprzęt do USB, to żeby ZeFit był już podłączony wtedy do klipsa, bo bez tego nie zainstaluje sterownika.
A tak z ciekawości, czy jak podłączasz całość do wyjścia USB, to ZeFit się ładuje?
podczas próby połączenie tel i zefit tel prosi o podanie pin, ale żaden nie pasuje, ktoś się spotkał z tym problemem? I po podłączeniu zefit do kompa aplikacja staje mi na pierwszym kroku czyli podłączeniu do komputera i nie odnajduje że urządzenie jest podłączone.
Witam, mam ten sam problem. W dziale technicznym nie są w stanie mi pomóc. Obecnie opaska jest bezużyteczna. Nawet godzinę wyświetla błędnie. Czy komuś udało się pokonać ten pin?
metodą prób i błędów udało się – mi przyjął kod 0000
Przypadkiem znalazłem także inną metodę poradzenia sobie w sytuacji kiedy mamy komunikat o połączeniu ZeFit z innym kontem. Jeżeli wiemy, kto był poprzednim jego właścicielem wystarczy, że poprosimy go, żeby w aplikacji ZeFit w Ustawieniach > Konfiguracja ZeFit, wybrał „Anuluj sparowanie ZeFit”. Nie potrzebuje do tego nawet opaski. Wtedy ZeFit będzie już można sparować z nowym kontem.
Jeśli chodzi o to przypisywanie do innego konta, to otrzymałem taką odpowiedź od MyKronoz
„Wyślij maila do naszego działu Support: support@mykronoz.com podając numer D/N pojawiający się pod komunikatem o błędzie. Ten numer D/N pozwoli nam określić, który adres mailowy jest powiązany z ZeFit’em i w razie potrzeby dokonamy rozparowania urządzeń.
[Użytkownicy PC] Numer D/N można znaleźć w prawym dolnym rogu na stronie głównej aplikacji na PC”
Numer D/N pod komunikatem o błędzie wygląda mniej więcej tak: http://i.imgur.com/2N5HiZI.png
witam i dowiedzieliscie sie co zrobić jesli zostało przypisane do innego konta?
ej zakupilam od kogis ten zefit i wychodzi mi przy rejestracji ze zefit i pojawia sie komunikat ze zefit przypisany jest do innego konta jak to zmienic?
Podobnie jak w przypadku kolegi Tomasza, proponuję zwrócić się do pomocy technicznej pod adres support@mykronoz.com i dokładnie opisać problem.
Witam. Nie wiem kto pisze że zefit zlicza jazdę na roweże jak mój nie zlicza. Tak samo nie zlicza mi kroków jak należy a trzy machanie rękami czasami naliczało jako chodzenie. Więc niektóre wypisane sprawy w tym artykule mijają się z prawdą. Zefit dopiero co wyciągnięty z pudełka. Bezużyteczni gadżet.
wszystko ok ale moj synek skasował mi zefita z tel i tu problem- nowe hasło udało sie znów połączyc z tel-i tu kuku : zefit jest juz połączony z innym kontem! i co teraz?
Masz pomysł co z tym fantem uczynić? tylko nie pisz ze przez okno wyp…. bo nisko mieszkam:)
P.S. proba przez kompa tak samo…
Od Maćka – Pozwoliłem sobie skleić poprzednie komentarze w jeden. Następnym razem pisz proszę jeden komentarz zamiast kilku i nie uzupełniaj adresu www wpisując tam cokolwiek- nie jest obowiązkowy więc nie ma problemu;)
Proponuję zwrócić się do pomocy technicznej firmy MyKronoz pod adres support@mykronoz.com i opisać problem. Pamiętaj aby podać nr seryjny urządzenia. Na chwilę obecną nie widzę innego rozwiązania Twojego problemu. Nr seryjny urządzenia znajdziesz na naklejce przyklejonej na pudełku.
Dam radę :)
Kiedy możemy się doczekać wiekszej recenzji? Bo nie wiem czy kupić czy nie :D
Pełna recenzja pojawi się w przyszłym tygodniu, bo muszę przetestować opaskę na 10 stronę… Wytrzymasz tyle? :)
U mnie niestety po podłączeniu do komputera pokazuje się komunikat: Komputer nie rozpoznaje urządzenia
A jak z synchronizacją po kilku dniach , pytam ponieważ wyczytałem że są z tym problemy
Właśnie jestem w trakcie spisywania kolejnych wrażeń, pod recezję. Na razie sugeruję synchronizowanie przypomnień z komputerem. Statystyki synchronizują się poprawnie (nie zawsze, czasem za 2 bądź 3 razem) ale się synchronizują…
Z jakiego telefonu korzystasz? I czy warto mieć iPhone’a, bo się mocno zastanawiam.
Z racji iż jest to pytanie nie do końca dotyczące dzisiejszego wpisu, pozwolę sobie odpowiedzieć na nie krótko. Warto :)