Gdy Giant zaproponował mi test modelu AnyRoad 1, uśmiechnąłem się od ucha do ucha. Stali czytelnicy wiedzą, że od lat jestem miłośnikiem rowerów fitnessowych, głównie za ich lekkość i uniwersalność. Nigdy nie ciągnęło mnie na stałe do szosowych rowerów, ponieważ włożenie tam szerszych opon i zamontowanie bagażnika zazwyczaj jest niemożliwe. Zmieniło się to, gdy do Polski zaczęły wchodzić rowery typu gravel, czyli wygodniejsze przełajówki. Mamy tu baranek, pozwalający zająć bardziej aerodynamiczną pozycję, ale jednocześnie możemy zamontować trochę szersze opony, bagażniki, błotniki i przerobić taki rower w wyprawowy. Albo po założeniu węższych opon w bardzo wygodny szosowy.
Taka jest właśnie rodzina rowerów AnyRoad. A ja do testowania dostałem najwyższy aluminiowy model AnyRoad 1. Zanim napiszę Wam, jak się na nim jeździło w Bieszczadach i na Roztoczu, kilka słów o wyposażeniu tego roweru.
Giant przygotował niebanalną w wyglądzie ramę. Nie ma co ukrywać, rower wyróżnia się i to nie tylko kolorem, ale także nisko poprowadzoną górną rurą, dzięki czemu dostajemy spory przekrok. Rama jest bardzo fajnie wykończona, linki są poprowadzone wewnątrz, a poprowadzenie pancerza od przedniego hamulca wewnątrz widelca nadaje mu lekkiego wyglądu. Szkoda tylko, że pancerze od tylnego hamulca i przerzutki nie zostały schowane w tylnym trójkącie, tylko wychodzą spod mufy suportowej. Byłoby wizualnie jeszcze czyściej.
Producent podaje, że maksymalne obciążenie dla tego modelu to: rowerzysta – 136 kg, bagaż – 14 kg. Natomiast do jazdy turystycznej zwiększa się dopuszczalny limit bagażu i wynosi 25 kg.
Bardzo mnie cieszy, że są dostępne otwory montażowe do błotników oraz bagażników. Na wspornik siodełka założono specjalną nakładkę z otworami pod śruby, ale bagażnik można przykręcić również do rozpórki w tylnym trójkącie. Z rowerem dostałem bagażnik Rack-It Disc, dedykowany do rodziny AnyRoad i FastRoad, montowany do osi koła, ale tak naprawdę do tego modelu udałoby się założyć każdy standardowy bagażnik, dzięki otworom montażowym.
Z ramą miałem jeden mały „zgrzyt”. Znajdziemy w niej dwa miejsca do montażu koszyczka na bidon. Niestety te na pionowej rurce są wywiercone dość nisko, przez co w rozmiarze M, gdy włożyłem bidon (lub pojemnik z narzędziami, co widać na zdjęciu powyżej) – opierał się on o ramę. Pomógł mi dopiero zakup koszyczka z niżej umiejscowionymi otworami i teraz wszystko jest okej. Warto na to zwrócić uwagę przy montażu koszyczków.
No właśnie, rozmiar ramy. Przy moich 175 cm wzrostu i przekroku 74 cm – rozmiar M pasuje jak ulał.
Pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna i szybko można się do niej przyzwyczaić. Nie grozi Wam ból pleców podczas długich przejazdów, rower jest nastawiony na komfortowe pokonywanie kilometrów. A jeżeli komuś będzie trochę za wysoko, zawsze można przełożyć podkładki spod mostka.
Napęd oparto o 10. rzędową grupę Shimano Tiagra z najnowszej serii 4700, do której dołożono klamkomanetki Shimano ST-RS405 (pozagrupowe, ale klasy Tiagra) obsługujące hydrauliczne hamulce tarczowe. Kompaktową korbę z tarczami 50/34 zestawiono z kasetą o szerokim zakresie 11-34. To spokojnie pozwala na „dokręcanie” na zjazdach, ale także ruszenie na trochę bardziej strome podjazdy. Założenie sakw trochę zmienia te odczucia i jeżeli tylko nie macie mocnych nóg, to nie ma się co oszukiwać – przydałaby się wymiana korby na coś z mniejszymi tarczami, jeżeli chcecie pojeździć po górach. Na płaskich lub tylko pofałdowanych drogach przełożenie 34/34 w zupełności mi wystarczało. Napęd działa bardzo sprawnie i nie mam do niego absolutnie żadnych zastrzeżeń. Biegi wchodzą pewnie, także w gorszych warunkach pogodowych.
Hydrauliczne zaciski BR-RS405 mocowane są w nowym systemie Shimano – Flat Mount. Z przodu założono tarczę o średnicy 160 mm, z tyłu mniejszą – 140 mm. Hamulce działają RE-WE-LA-CYJ-NIE. Mogę to napisać z pełną odpowiedzialnością po tym, gdy w koszmarnej ulewie, zjeżdżałem momentami 60 km/h z Arłamowa do Jureczkowej. I robiłem to z załadowaną sakwą. Łatwość dozowania siły hamowania i jakość działania w złych warunkach pogodowych stoją na bardzo wysokim poziomie.
Giant zastosował w tym rowerze, jak i w wielu innych swoich modelach, wspornik siodełka o przekroju w kształcie litery D, nazywany D-Fuse. Dodatkowo jest on wykonany z kompozytu. Szczerze? Patrząc na takie rozwiązanie, myślałem, że to zwykły chwyt marketingowy. Szybko okazało się, że jednak coś może być w takiej, a nie innej konstrukcji sztycy.
AnyRoadem jeździłem po drogach różnej jakości, nie tylko asfaltowych. I to faktycznie działa! Jadąc po największych nierównościach, na ręce czasem przenosiły się wibracje (mimo karbonowo-aluminiowego widelca), a z tyłu… nic. Sztyca jest elastyczna i przyjmuje na siebie większość tego, co mogłoby dotrzeć do naszych szacownych czterech liter.
Siodełko Giant Contact Neutral jest bardzo w porządku. Wygląda lekko i zgrabnie, a siedzi się na nim wygodnie. Pojeździłem na nim sporo przed wyjazdem i na nie nie narzekałem. Ma ono ok. 13,5 cm szerokości, a ja wolę ciut szersze siodełka. Dlatego na wyjazd założyłem moje stare, dobre Selle Italia Man Gel Flow. Rower stracił trochę z rasowego wyglądu, ale siodełko to rzecz indywidualna i sami rozumiecie…
Koła S-X2 to konstrukcja Gianta. Mają po 32 szprychy i ważą dość dużo, bo ponad 2 kilogramy. Waga jest uzasadniona, bo koła są pancerne, ale gdyby ktoś chciał odchudzać rower, to jest to jeden z elementów, który poszedłby do wymiany na pierwszy ogień. Ja nie mam do nich zastrzeżeń, na wyjeździe jechałem cały czas z obciążeniem na tylnym kole w postaci załadowanej sakwy i nie było z tym żadnego problemu.
Natomiast opony GIANT P-SLX2 o szerokości 32 mm to model, który bardzo pasuje do tego roweru. Mają bieżnik typu semi-slick, czyli są praktycznie gładkie na środku i z drobnymi klockami na zewnątrz. Oczywiście musicie pamiętać, że tego typu bieżnik jest uniwersalny, co sprawia, że nie są tak szybkie na asfalcie jak szosowe modele, ani nie radzą sobie tak dobrze w terenie, jak opony przełajowe. Ale za to sprawdzą się wszędzie tam, gdzie łączy się różne rodzaje nawierzchni. Po napompowaniu bliżej górnej granicy (5.1 bara) na asfalcie nie stawiają za dużych oporów toczenia, natomiast schodząc bliżej dolnej granicy (2.4 bara) bardzo fajnie lepią się do podłoża i utrzymują trakcję. Na szutrowych i leśnych ścieżkach te opony sprawdzają się znakomicie, dopiero w kopnym piasku lub błocie przypominają, że to nie są opony do jazdy w bardzo ciężkim terenie.
No i opony są zwijane, ważą po 360 gramów – więc nie ma się tu czego wstydzić. Giant zapewnia, że w oponach są wkładki antyprzebiciowe. Ja mimo różnych dróg i jazdy z obciążeniem, ani razu nie złapałem kapcia.
Natomiast po założeniu szosowych opon, AnyRoad pokazuje swoje drugie oblicze. Nie jest już oczywiście tak uniwersalny, ale na asfalcie pięknie przyspiesza i daje naprawdę dużo frajdy z jazdy, cały czas nie powodując bólu pleców.
Jeżeli chodzi o kierownicę, to daje ona fajne podparcie, a na końcach trochę się rozszerza, dzięki czemu pozwala na stabilniejsze kontrolowanie roweru. Także w terenie, gdy zejdzie się do dolnego chwytu, rower daje się łatwo prowadzić, a jego reakcje nie są nerwowe. Jest to rzecz gustu, ale wolałbym trochę bardziej mięsistą owijkę, która dałaby trochę więcej komfortu.
AnyRoad 1 bez pedałów, w rozmiarze M, waży 10 kilogramów i 140 gramów. To przyzwoity wynik, ale jest tu spory potencjał w odchudzaniu roweru, jeżeli komuś będzie zależało na zbijaniu wagi sprzętu.
Podsumowując – dla kogo jest Giant AnyRoad? Myślę, że dla każdego, kto szuka bardzo uniwersalnego roweru, który sprawdzi się w różnych warunkach. Trzeba tylko liczyć się z tym, że to nie jest ani stricte rower szosowy, ani przełajowy. I bardzo dobrze! Takie rowery też są potrzebne i mają dużą grupę miłośników. Chcesz śmigać po asfalcie – proszę bardzo, zakładasz szosowe opony. Chcesz wjechać w teren, nie tracąc nic z lekkości roweru – proszę bardzo, zakładasz terenowe opony. Chcesz założyć sakwy i ruszyć na daleką wyprawę – proszę bardzo, zakładasz opony dopasowane do spodziewanej trasy.
Do mnie taka koncepcja roweru bardzo przemawia i coś czuję, że zaprzyjaźnię się z rowerami typu gravel na dłużej :)
Dziękuję marce Giant za przekazanie roweru do testu.
Cześć Łukasz.
Niestety anyroad nie jest już w sprzedaży. Mógłbyś zaproponować kilka graveli o geometrii zbliżonej do anyroad (przede wszystkim „wyprostowana” wygodna pozycja).
Budżet do 6000.
Dzięki!
*p.s. przepraszam za odkopywanie :)
Cześć,
z wygodnych graveli do głowy przychodzi mi Merida Silex i Marin Four Corners. Na pewno jest ich więcej, ale tylko te mi przychodzą do głowy od ręki.
Natomiast znaleźć rower z tak oryginalnie poprowadzoną ramą jak AnyRoad już nie będzie tak łatwo :)
Dzięki za odpowiedź. Wiadomo dlaczego giant tak szybko usunal z rynku anyroad? Nie sprzedawal sie? Czy byly z nim jakieś problemy>
Wątpię żeby były z nim problemy, może po prostu nie sprzedawał się tak, jak Giant by sobie tego życzył. Pamiętaj, że ich rowery są dostępne na całym świecie, nie tylko w Polsce :) Natomiast mają teraz w ofercie gravelowe modele Revolt – z już bardziej tradycyjnie poprowadzoną górną rurą, ale przynajmniej opada szybciej niż w typowo sportowych modelach. No i są sztywne osie, czego brakowało w AnyRoad.
Cześć,
Łukasz, pamiętasz jeszcze jaki bagażnik montowałeś? Szukam czegoś do swojego Anyroada i się zastanawiam bikepacking vs bagażnik+sakwy.
Dzięki,
Konrad
Cześć,
miałem oryginalny bagażnik Gianta, dedykowany do AnyRoad’a: Giant Rack-It Disc.
W Dobrych Rowerach dostaniesz go za ok. 150 zł.
Witaj,
Łukaszu a jak zakładałeś opony szosowe na obręcze Anyroda to jakiej szerokości? na jaką szerokość wewnętrzną obręczy?
Obręcze chyba 19 mm i spokojnie wchodziły tam opony 28C :)
Witam,
Mam ten rower i doskonale się sprawdza. Jednak chciałbym przełożenia przesunąć trochę w stronę stromych podjazdów. Próbowałem z korbą 36/22T ale musiałbym wymienić przednią przerzutkę na taką z mniejszym wózkiem i na obejmę żeby ją sporo niżej zamocować. Czy mógłbyś coś w tym zakresie zaproponować? Jaki model przerzutki mógłby podpasować?
Pozdrawiam,
Kamil
Cóż, najlepiej byłoby podjechać do lokalnego, dobrego serwisu rowerowego, gdzie by coś dobrali. Teoretycznie większość przednich przerzutek powinna podpasować, ale to trzeba jeszcze przymierzyć do ramy, sprawdzić jak poprowadzona jest linka no i zobaczyć czy zadziała z klamką.
Fajnie przygotowany materiał zachęcił mnie do kupna.
A co sądzisz o AnyRoad 1 GE 2019. Czy ten rower nadaje się do codziennej jazdy w zimę?
Jasne, że się nadaje, choć trzeba brać poprawkę na to, że przy soli na ulicach, rower może dostać trochę po tyłku (jak każdy). No i na zimę założyłbym inne opony. Fabrycznie wsadzone są Gianty Crosscut Tour 2 o szerokości 30 mm i uniwersalnym bieżniku. Na gorsze warunki pogodowe założyłbym coś trochę szerszego i z wyrazistym bieżnikiem.
Trochę odkopię,
Mam właśnie anyroad1 2018 i za nic nie mogę znaleść dla niego jakiś opon próbowałem z WTB ridder 37mm są za duże i otarły mi ramę, Kupiłem 33mm i są na styk jak będzie błoto to też mi się jeszcze bardziej zjedzie rama. Z Crosscut 2 mam spory prześwit. Ale jak wsadzę nawet 32mm jest już lipa. Może muszę poszukać opony z mniejszym balonem? Jakąś polecasz?
Cześć,
kurczę, nie wiem czy Giant pozmieniał coś w stosunku do rocznika 2017, ja jeździłem na fabrycznych oponach Giant P-SLX2 32C.
Opona oponie nierówna, nawet jak obie mają napisane, że mają 32C, to po napompowaniu może okazać się, że są różnice, nieduże, ale jednak.
Witajcie też jestem posiadaczem AnyRoad rama XL proszę o pomoc w sprawie pełnych błotników do mojego rowera ?. Dzięki za pomoc a może macie jakieś zdjęcia jak one wyglądają na rowerze.
Cześć, chociażby w ofercie marki SKS znajdziesz sporo pasujących błotników.
https://uploads.disquscdn.com/images/ab981f8f77493322ca042a8b6f95b6f2d55cbe9fb5b0e04a918cebaf195a2af7.jpg Cześć ja również posiadam AnyRoad 2 z 2017 rama M zamontowałem tanie i solidne pełne błotniki SKS Routing 42 cena śmiesznie niska, spisują się dobrze pasują idealnie tylko trzeba dokupić śrubki. https://uploads.disquscdn.com/images/967f4f687c41c154f18481b3303b2f6506cc941b732fbfa83e85aedf02795cc9.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/3d8305966ca808c0745ab6aee9fdf2296fc0b34184eca9ee3dff1c6a0416b267.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/bbdd02af274ee55764685ba3a5533553358c7823300aa01e31eb4b39ff88f049.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/de67fa9104f68af7a16210be1b9bfbb56eac53b4926a0db1893f715b2def9162.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/cc1aeebb957b3e0116f037fd10c5bfaf97c44e8c6de0d68d428bf6583baf5980.jpg
Dziękuję naprawdę fajnie się prezentują cały zestaw SUPER . Dziękuję i pozdrawiam
Hej
Mam pytanie odnosnie modelu ANYROAD 1 (GE) 2018, mam 190cm wzrostu i zastanawiam sie czy rama XL nie bedzie czasami za mała, pod uwage biore jeszcze Merida Silex 400 tam rama jest wieksza ale geometria bardziej podoba mi sie w Giancie. Proszę o doradzenie :)
Cześć, na stronie Gianta znajdziesz tabelkę, która pomaga w wyborze rozmiaru ramy. Trzeba tylko sprawdzić wzrost i długość nogi, mierzoną po wewnętrznej stronie. Tabelka jest z 2016, ale nie powinno się tam wiele zmienić. https://giantcdn-qu2qwwv2de7wv85rz.stackpathdns.com/remote/www.giant-bicycles.com/_upload_us/bikes/series/sizingsheets/ANYROAD_SIZING.jpg
Też mam 190 cm przekrok 97 cm i niestety w SPD robi się słabo bo sztyca wyciągnięta poza linię maksymalnego wysunięcia. W pedałach platformowych jest ok niby to 1cm a robi różnicę ? a poza tym rower super. Ps można kupić sztycę 440 mm bo w XL oryginalnie jest 400mm karbon w systemie Dfius
Witam czy warto kupić rower ACCENT Fourius 2017 jaki jest osprzęt SRAM APEX1 jak się spisuje z rowerem ACCENT czy lepiej za ufać firmie szimano proszę o fachowej opini
Witam mam dylemat ponieważ byłem przekonany nawet zdecydowany kupić rower GT Tiagra podoba mi się gometraja tego rowerku suport jest tylko przestarzały na kwadrat ok zawrócił mi teraz rower Accent Furious też Gravel z osprzętem SRAM apeex 1-11 cena tych rowerków jest podobna potrzebuje fachowej opinii GT jest znana marka Accent od 10 lat jest na rynku i czy osprzęt SRAM Apex jest dobra czy zostać jednak przy GT Tiagrze jeste początkujący rowerzysta i nie znam się a jednak 4000 tysiące dać za rower jest dużo dla mnie i chciałbym zrobić dobry wybór by później nie żałować. Serdecznie Pozdrawiam
SRAM Apex to bardzo fajna grupa, zresztą jeżeli chcesz mieć napęd 1x w rowerze z klamkomanetkami szosowymi, to obecnie SRAM jest najlepszym wyborem.
GT Grande Tiagra Można wymienić korbe na lepszy model np. szimano
Cześć, fakt, faktem, korba w tym modelu szału nie robi, bo jest mocowana na kwadrat, a nie wielowypust lub zewnętrzne łożyska suportu.
Natomiast nie znaczy to, że będzie się na tym rowerze jeździło źle :) Taka korba będzie trochę mniej sztywna, ale czy zobaczysz różnicę, tego już nie wiem. Możesz od razu wymienić ją na taką z zewnętrznymi łożyskami suportu. Suport to wydatek rzędu 50-80 zł. Korba Tiagra 4700 kosztuje ok. 300 zł: https://www.ceneo.pl/Rowery_i_akcesoria;szukaj-fc-4700;0192;0112-0.htm#crid=143368&pid=7269
Ewentualnie sporo lżejsza Shimano 105 (lżejsza o ok. 170 gramów): https://www.ceneo.pl/Rowery_i_akcesoria;szukaj-fc-5800;0192;0112-0.htm#crid=143369&pid=7269
Dziękuje bardzo za fachową poradę właśnie nie wiedziałem czy można wymienić na lepszą korbe myślałem ze ten rower jest zdany na kwadratową korbę a myślałem ze mufa roweru w każdym jest inny rozmiar pewnie za jakiś czas wymienie jestem począkujący rowerzysta i twój program mnie edukuje ..jestem po dwóch operacjach nogi i potrzebuje dobry rowerek do rehabilitacji i rozglądam się nad dobrom ceną pozdrawiam serdecznie
Szerokość mufy suportu (68/70) oraz rodzaj gwintu (BSA lub ITA), zazwyczaj są dość standardowe, więc uda Ci się coś dobrać.
jaka cena jest tego rowerku mój E mal marcinstojak1@wp.pl wysli linke czy fotke albo nr tel
Witam mam dylemat chce sobie kupić rower gt tiagra za 3600zł a słyszałem ze coś z korbą mają coś nie tak, czy lepiej kupić Merida przełaj czy Cross Race CUbe 2017 generalnie chodzi mi o rower grawer . Mam do wydania 4000zł proszę o fachową pomoc
Ciekawa sprawa z tym Anyroadem .Ten sam model w Anglii jest obecnie oferowany na wyprzedaży w cenie ok 994 funtów.Ale hamulce nie są hydrauliczne tylko mechaniczne TRP Spyre C. Tarcze hamulcowe 160mm z przodu i z tyłu. Za to na kierownicy zamontowano dodatkowe klamki hamulcowe. Taka ciekawostka. Nie wiem czym są spowodowane te różnice w specyfikacji. Niby ten sam model Anyroad 1 2017 a osprzęt nieco inny. A tak w ogóle to świetny artykuł. Mam teraz zagwozdkę czy nie sprzedać mojego Synapsa ,trochę dołożyć i kupić to żółte cacko.
Tak, jedynie w Polsce i kilku innych wybranych krajach AnyRoad 1 ma hydrauliczne hamulce.
Hej, takie pytania:
1. Jaki typ roweru wybrałbyś w chwili obecnej gravel czy fitness ?
2. Z tego co widziałem to jeździsz na Kojakach w rozmiarze 35c, nie myślałeś o węższych ?
Pozdrawiam
Cześć :)
1. Po wielu kilometrach spędzonych na Giancie, obecnie wybrałbym gravela. Na fitnessach jeździ mi się świetnie, ale jednak lepsza aerodynamika na gravelu to duży plus podczas jazdy.
2. Z opon typowo na asfalt, mam także Schwalbe One 28C.
2. Odczuwasz jakąś dużą różnicę w oporach toczenia pomiędzy 28C i 35C ?
Wiesz co, to nie są dla mnie różnice, za które warto umierać. Ale różnica mimo wszystko jest, zwłaszcza w połączeniu z barankiem.
Witam
Czy może mi Pan pomóc w doborze rozmiaru anyroad 1, mam 170 cm wzrostu i przekrok 84, nie wiem czy kupić s czy m, a nie mam gdzie się przymierzyć. Pozdrawiam.
Hej,
tu znajdziesz tabelkę przygotowaną przez Gianta odnośnie zalecanej rozmiarówki: https://images.giant-bicycles.com/b_white,c_pad,h_1000,q_80/t03j1v51t4k01oymmjui/sizingsheet.jpg
Masz 5’7″ i nogi 33 cale. Według tabelki masz za długie nogi :) Sprawdź jeszcze raz czy na pewno masz taki przekrok (nie długość nogi). Jeżeli tak, to zazdroszczę długich nóg. Jednocześnie pojawia się pytanie, czy rama M nie będzie za długa,
ponieważ jest dedykowana na osoby o wzroście od 173 cm. No i czy rama S nie będzie za niska, ponieważ może się okazać, że musisz bardzo wysunąć wspornik siodełka, aby ustawić je na poprawnej wysokości.
Niemniej raczej szedłbym w stronę rozmiaru S.
Ja przymierzam się do modelu Anyroad 2 i mam pytanie, a nawet dwa.
1. Jak szeroką oponę da radę wcisnąć do tych rowerów?
2. Jaka jest długość fabrycznie montowanej sztycy?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Cześć, najlepiej w tym temacie napisz do Gianta. AnyRoad 2 ma aluminiową sztycę, może tam jest inaczej. No i może to jeszcze zależeć od rozmiaru ramy, choć producent na stronie nic o tym nie pisze. W każdym razie mój AnyRoad 1 w rozmiarze M, ma sztycę o długości 350 mm.
Najprostsze sposoby są najlepsze. Nie wiem czemu sam na to nie wpadłem, przecież pracuję w sklepie rowerowym ;-)
Tak czy inaczej dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam.
Orientuje sie ktos jaka jest najszersza opona jaka da rade wcisnąc do Anyroad 1/2 ?
Z tyłu przy fabrycznej oponie 32C z bieżnikiem semi-slick z tyłu nie ma już za wiele miejsca. Może 35C by weszła, ale to trzeba byłoby przymierzyć. Gładka opona typu Schwalbe Kojak myślę, że by się zmieściła w szerokości 35C, ale też głowy nie dam.
Znalazłem opis Daniela zmieścił opony 42mm https://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=15506.0
Rama z 2015 jest trochę inaczej zbudowana niż rama 2017. Widać to na kilku detalach, chociażby mocowaniu wspornika siodełka. I widać, że w tylnym trójkącie wgłębienie na oponę jest trochę bliżej pionowej rurki ramy. W mojej ramie to wgłębienie jest trochę dalej, tak jakby przygotowane pod koła 27.5 cala z szerszą i wyższą oponą.
Witam Adam to ja pisałem do Ciebie na YouTube pod filmem Łukasza w sprawie twoich błotników do Anyroad Rama XL. Pozdrawiam Robert