Skocz do zawartości

Wewnętrzne prowadzenie przewodów ACR


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio natknąłem się na system z całkowicie wewnętrznym prowadzeniem przewodów ACR:

https://www.gravelcyclist.com/videos/tech-fsas-acr-aero-cable-routing-system-its-not-just-for-road-bikes/

Niesamowicie mi się podoba wizualnie takie rozwiązanie, ale podejrzewam, że są z tym też związane potencjalne problemy. No właśnie, potencjalne czy realne?

1. W tym artykule piszą, że system będzie działał z mechanicznymi przerzutkami, ale zastanawiam się czy rzeczywiście. W okolicy mostka i główki ramy linka jest dość mocno powyginana, czy nie będzie to miało wpływu na jakość pracy przerzutki albo czy po jakimś czasie nie będzie coraz gorzej działała?

2. Trudność serwisu i wymiany czegokolwiek. Jest dużo krytycznych głosów na ten temat, ale zastanawiam się czy nie są przesadzone. Mój tok myślenia jest taki, że cały pancerz (nie licząc ostatnich kilkunastu centymetrów przy hamulcu/przerzutce) jest schowany i teoretycznie(?) jest bardzo minimalna możliwość, żeby się zniszczył albo nałapał syfu do środka, i jeżeli w ogóle jakkolwiek się zużyje, to chyba po jakimś naprawdę bardzo długim dystansie i upierdliwa operacja wymiany będzie potrzebna raz na kilka lat albo i rzadziej? Z kolei żeby wymienić samą linkę, to pancerz może zostać na miejscu i wystarczy wsunąć linkę do jego wnętrza?

Czy ktoś miał do czynienia z takim albo podobnym rozwiązaniem i rozwieje moje wątpliwości?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...