Skocz do zawartości

Piasta przelotowa Shimano - pierwszy serwis


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Na wstępie zaznaczę, że dopiero zaczynam przygodę z rowerami i serwisowaniem własnego sprzętu, stąd też pojawiło się pytanie zanim coś zepsuje ?

Posiadam rower z piastą przednią Shimano HB-MT400-B, która zaczęła piszczeć zawsze dokładnie w tym samym miejscu podczas obrotu koła. Gdzieś wyczytałem, że wystarczy dać troszkę smaru pomiędzy podkładkę, a kołnierz piasty (czerwona strzałka - zdjęcie poglądowe z neta).

Zabieg ten pomógł z piszczeniem, jednak zauważyłem inną nieprawidłowość w działaniu łożysk. Gdy złapie po jednej i po drugiej stronie piasty, za fragment zaznaczony na zielono (czy to jest oś w tym rodzaju piast?), to czuje silne chrobotanie wewnątrz, dodatkowo uczucie jest takie, jakby część standardowo nieruchoma próbowała się obrócić wraz z kręcącym się kołem.

Czy łożyska tego typu można w jakichś sposób serwisować czy pozostaje wymiana całości na nowe?

Niestety nie udało mi się znaleźć poradnika ani żadnych instrukcji jak rozebrać / wyczyścić taką piastę. Macie może jakieś sugestie albo pomocne linki?

wm-shimano-wtb-hb-mt400-st-i30-29-inch-front-wheel-centerlock-hub-967001.jpg

Odnośnik do komentarza

W tej konstrukcji żeby to działało jak trzeba piasta musi mieć wsadzoną "oś" przelotową i być ściśnięta między hakami widelca.

Łożysk "maszynowych" które są w tych piastach raczej się nie serwisuje. Żeby je dobrze wyczyścić przed aplikacją nowego smaru trzeba je wpierw wyjąć, zdjąć uszczelnienia z dwóch stron, wyprać w benzynie. Podczas wyjmowania wybija się za wewnętrzną bieżnię a to degraduje łożysko.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...