Skocz do zawartości

Zamiana napędu


Rekomendowane odpowiedzi

 

W dniu 11.08.2021 o 09:56, jajacek napisał:

Trakcja w 26 cali jest dramatycznie gorsza niż w 29 cali. Masz oponę która ma znacząco mniejszą powierzchnię styku z podłożem. Geometria jest podła, powodująca że wisisz nad kokpitem a nie jesteś osadzony w ramie jak w 29 cali. Rower 29 cali jest dramatycznie bardziej komfortowy bo ilość powietrza w oponie jest dużo większa niż w 26 cali, masz więc znacznie większą poduszkę powietrzną pod sobą. 

Natomiast zgadzam się co do zwrotności i przyspieszenia. Natomiast jaką to zwrotność potrzebujesz w mieście? Zakręt 90 stopni? Nie jest żadnym problemem przy większym kole. Zakręt 180 stopni oczywiście na mniejszym kole wykona się ciaśniej.

Rozważania dotyczące różnic między 26 a 29 cali są dobre opisane tu:
https://www.rbikes.com/articles/buying-guide-26-vs-27.5-650b-vs-29er-mountain-bikes-pg782.htm

Jest to oczywista cecha fizyczna ze powierzchnia stuku im większa tym lepsza przyczepnosc.Wierz mi kiedy chcesz smigać po bruku ,kocich łbach a jeszcze lepiej mokrych po niedawnym deszczu albo porannej rosie,złozony w zakręcie na lekkim spadzie zadne te cechy duzych opon/kół nie pomagają.Widzę jak posiadacze większych tak samo szlifują ulice twarzami.W takich warunkach tylko niski srodek cięzkosci i bardzo dobry balans+hamulce które nie są za ostre i dobra znajomosc terenu.Ale to tylko na sztywnej ramie mtb bo na tych miejskich habetach to tylko prosto i do przodu.Jesli zakręt to tylko po wielkim łuku i z bardzo wczesną sygnalizacją zamiaru skrętu.Te dwa ostanie zdania to przytyk do wątku obok o rodzajach rowerów na miasto.Postaram się odniesc do tego wątku pózniej bo mogę powiedziec cos wiecej po 15 latach mieszkania w stolicy Holandii.Ponieważ czas mnie goni a cenię sobie uwagi rozmówców takze szybko do wątku Oskarr-rama klasycznego sztywnego MTB (nie większa niż 21" cali) jest to najbardziej uniwersalna baza dla wygodnego,szybkiego i wszechstronnego roweru.Posiadam grubą ramę aluminową(napęd korba specialized i caseta, przerzutki tył/przód-deore lx) z kompletem kół Bassano Grimeca 26"+opony 26x2.40.Całosc to mały czołg.Jak się rozbuja to mało rzeczy może zwolnić tego potwora.Nawet woda i snieg po oski nie robią problemów na krótkich odcinkach kilkudziesięciu metrów.Ale na taki rower potrzeba więcej czasu zeby sie cieszyc z jazdy na nim.Wyjazd w inny teren,więcej czasu wolnego etc.etc.Ktos mi polecił zmianę kół i napędu.Mam na mysli dwa rózne komplety kół i ogumienia do tej samej ramy.Co jest wykonalne i całkiem interesującą alternatywą gdyby nie cięzar ramy i jej ograniczenie do formatu kół 26".Dlatego jest potrzeba nowego zakupu , dobrej w miarę uniwersalnej ramy która może słuzyć po szybkich modyfikacjach jako baza dla dwóch róznych zestawów np.MTB/trekking,trekking/gravel.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...