Skocz do zawartości

Darik

Użytkownicy
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Darik

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Darik

    Zamiana napędu

    Jest to oczywista cecha fizyczna ze powierzchnia stuku im większa tym lepsza przyczepnosc.Wierz mi kiedy chcesz smigać po bruku ,kocich łbach a jeszcze lepiej mokrych po niedawnym deszczu albo porannej rosie,złozony w zakręcie na lekkim spadzie zadne te cechy duzych opon/kół nie pomagają.Widzę jak posiadacze większych tak samo szlifują ulice twarzami.W takich warunkach tylko niski srodek cięzkosci i bardzo dobry balans+hamulce które nie są za ostre i dobra znajomosc terenu.Ale to tylko na sztywnej ramie mtb bo na tych miejskich habetach to tylko prosto i do przodu.Jesli zakręt to tylko po wielkim łuku i z bardzo wczesną sygnalizacją zamiaru skrętu.Te dwa ostanie zdania to przytyk do wątku obok o rodzajach rowerów na miasto.Postaram się odniesc do tego wątku pózniej bo mogę powiedziec cos wiecej po 15 latach mieszkania w stolicy Holandii.Ponieważ czas mnie goni a cenię sobie uwagi rozmówców takze szybko do wątku Oskarr-rama klasycznego sztywnego MTB (nie większa niż 21" cali) jest to najbardziej uniwersalna baza dla wygodnego,szybkiego i wszechstronnego roweru.Posiadam grubą ramę aluminową(napęd korba specialized i caseta, przerzutki tył/przód-deore lx) z kompletem kół Bassano Grimeca 26"+opony 26x2.40.Całosc to mały czołg.Jak się rozbuja to mało rzeczy może zwolnić tego potwora.Nawet woda i snieg po oski nie robią problemów na krótkich odcinkach kilkudziesięciu metrów.Ale na taki rower potrzeba więcej czasu zeby sie cieszyc z jazdy na nim.Wyjazd w inny teren,więcej czasu wolnego etc.etc.Ktos mi polecił zmianę kół i napędu.Mam na mysli dwa rózne komplety kół i ogumienia do tej samej ramy.Co jest wykonalne i całkiem interesującą alternatywą gdyby nie cięzar ramy i jej ograniczenie do formatu kół 26".Dlatego jest potrzeba nowego zakupu , dobrej w miarę uniwersalnej ramy która może słuzyć po szybkich modyfikacjach jako baza dla dwóch róznych zestawów np.MTB/trekking,trekking/gravel.Pozdrawiam
  2. Darik

    Zamiana napędu

    Dziękuję za odpowiedz.Obecny tryb zycia jaki prowadzę nie pozwala mi cieszyc się rowerem z kołami 28",teleskopem,etc.Najwięcej czasu spędzam na rowerze jezdzac w miejskich ciasnych brukowanych uliczkach ,rzadziej poza miastem.I w takich warunkach duze koła podnoszą srodek ciezkosci i rower traci na zwrotnosci.Brak kontroli trakcji w moim przypadku to niebezpieczne konsekwencje.Zwłaszcza ze wokól jest masa rowerzystów którzy jezdzą jak chcą i dzięki kołom 26" mozna sie szybciej rozpedzic i odjechac. Dlatego na ten rok potrzebuje szybki napęd,dobre koła i hamulce.Pół napędu dobrego mam muszę przemysleć co będzie dobre na drugą połowę(korba).Na nastepny rok jest plan na złozenie mixa/hybrydy:treking o mozliwosciach lekko terenowych.Tam na pewno bedzie min 28" koła i jakies szybkie przełozenia może nawet karbonowa rama albo kompozyt Cr-Mo i wszystko na sztywno.Po prostu potrzebuje dwóch rowerów bo nie da się upchnąć wszystko do jednego.Novatec z Alexrims wygląda niezle.Ktos mi zaproponował Mavica.Jak zejdzie z ceny tez wezmę.Do tego dobre opony i jest moc.Nie chce za duzo grzebac przy rowerze wolą więcej raz zapłacic i miec spokój na dłuzszy czas.Czesciej serwisowac i jak się dba i nikt nie ukradnie mozna się cieszyc z jazdy.Jedyna ekstrawagancja o której myslałem to taki wynalazek jaki znalazłem w sieci-taki rodzaj amortyzacji siodełka:https://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?t=911. Pytanie jest czy ktos mial stycznosc z tym i czy to działa?
  3. Darik

    Zamiana napędu

    Własnie sprawdziłem Novatec i cenowo jest ok.A maszynowe łozyska są o wiele wytrzymalsze od standardu jak w xt.Do tego dodatkowa oska którą łatwiej i szybciej wymienić.Ktos mi polecił DT Swiss ale to już nie do tego roweru,ponoć niezawodne ale to już inna półka.A jakie felgi by były optymalne do Novateca?
  4. Darik

    Zamiana napędu

    Dzięki wielkie panowie.Chyba poszukam cos z zakresu alivio-deore.Wtedy cos innego wstawię w nową ramę no i koła tez lepsze mozna zainstalować.Dzieki jeszcze raz.Pozdrawiam
  5. Darik

    Zamiana napędu

    Zgadza się.To był wolnobieg z tourney.Zrobiłem gruntowną wymianę i 90% podzespołów wymieniłem.Na to chwilę nie chce zmieniać roweru,cenię sobie geometrię ramy,sentyment i ma te inne zalety.Dopiero w następnym roku planuję złozyć dobry trekingowy/hybryda rower na kołach 28"-29"."Kasety XT są aluminiowe i minimalne rozciągnięcie łańcucha powoduje bardzo szybkie zniszczenie takiego napędu."Tu gdzie teraz mieszkam w lokalnym warsztacie zaoferowali mi taki przyrząd do kontroli łańcucha. -3min19sec Chain Wear Indicator 2.0. Dzieki regularnej kontroli podobno mozna wydłuzyć zywotnosc napędu.Korbę i tak muszę wymienić i to będzie korba na hollowtech II.No i jak wszędzie mówią i piszą podstawowe hollowtech'y mają problem ze szczelnoscią(woda dostaje się do srodka).Mógłbyś polecić jakiś dobry hollowtech?Wolę zainwestować w coś dobrego żeby bez wyraźnego powodu nie zaglądać za często do tej części roweru.Rower niestety trzymam na zewnątrz budynku. Jeszcze poszukuje dobrych kół 26".Myślałem o piastach Deore xt i jakies dobre felgi pod opony 1.75-2.00.Moja waga 110kg i mam hamulce v-brake.Jak bys mógł polecić cos solidnego w rozsądnej cenie.
  6. Darik

    Zamiana napędu

    Witaj.Tak to klasyczny mtb z 26"kołami.Dzięki za reakcję.Jestem trochę zielony w temacie i nie nadążam.Co to znaczy ze "więcej niz 44 się nie zmieści"Jak bym wstawial 48/38/28 to musi byc dłuższy łańcuch?Wcześniej na tej ramie jeździłem w układzie 3x7 gdzie przód to jakaś korba no name 48/38/28 a tyl jak dobrze pamiętam to najmniejsza zebatka miala 14 zębów.Wtedy nic nie tarło o ramę.Teraz mam bardzo dobry górski napęd ale korba x3 najwiekszy blat ma 42 a tył najmniejsza zębatka 11.Na góry to jest genialny układ na płaski teren z małymi wzniesieniami nie wystarcza.A obawiam się że korba 44/36/26 niewiele zmieni.Dlatego mam ambicje na korbe 48 a z tylu x9 gdzie najmniejsza zebatka 11. Jeszcze mam pytanie napisałeś ze "korba 10x jest kompatybilna z 9x"czy w takim przypadku łańcuch xt hg 93/ 9 speed bedzie kompatybilny np:korba 3x10 na kasete 3x9?Aha i jeszcze przerzutka front powinna byc dedykowana do korby(3x10)czy tej samej klasy/serii co korba ale pod kasete(3x9)?
  7. Darik

    Zamiana napędu

    Witam.Ma na imie Dariusz i noszę się z zamiarem upgrade'u mojego roweru.Ponieważ portal ten zarekomendował mi kolega który uzyskał fachowe porady w kwestii napędu wierzę że trafiłem tu na kogoś z wielkim doświadczeniem i nieszablonowym spojrzeniem na problem.Otóż posiadam rame 19.5 cala i do tej pory jest tam naped 3x8.Korba na kwadracie bsa 68 i kaseta 8-rzędowa.Chce to zamienic na napęd 3x9 ewentualnie 2x9.Posiadam kasete 9-rzędową xt cs M770 i niestety nie mogę już znaleźć/kupić(przynajmniej na razie)korby m770(44-32-24)do kompletu grupy.Jednym z powodów problemu z zakupem tej korby jest zaprzestanie produkcji tej klasy komponentu jak i braki w magazynach.Ponieważ głównie jeżdżę po mieście ,trochę trasa przeważnie płasko z niewielkimi wzniesieniami nie potrzebuję typowo górskiego napędu ale raczej coś trekingowego.Moja rama jest stara ale nad wyraz solidna i wygodna(geometria ramy do mojego stylu jazdy)i nie chce jej zmieniać.Cenię bardzo jakość i niezawodność klasy deore xt kasety(m770)którą już posiadam łącznie z przerzutkami,manetkami,kablami i całą resztą potrzebną do instalacji ale potrzebuje korby z większą ilością zębów do wygodniejszej jazdy na długich płaskich dystansach.I tu zaczyna sie problem ponieważ nie mogę znaleźć właściwej korby (48/44 zębów duży blat)na przełożenie z 9-rzędową kaseta. Mam na oku następujące korby: -Shimano FC-CX50 46-36T 10S 175 mm 10s -Shimano Deore XT Trekking FC-T8000 10x 48-36-26T 175mm 10s -SHIMANO DEORE XT FC-T781 KORBA 48/36/26 175mm 10s I wszystkie charakteryzują się tym że mają przełożenie na 10-rzędową kasetę. Teraz zmierzam do meritum;poniewaz wszystkie wymienione modele są w systemie hollowtech II zakladam że jest opcja/możliwość zmiany suport bsa68 kwadrat na suport BB-MT800 BSA pod system hollowtech II-to pierwsze pytanie.I pytanie drugie czy model korby dedykowany kaset x10 to będzie kompatybilny z kaseta x9?Z tego co czytałem już na forum,cytuję słowa forumowicza"korby nie interesuje co jest z tyłu"to największym problemem może być łańcuch.Jaki w tym wypadku powinien być łańcuch-x9 czy x10??Z tego co czytałem różnią sie grubością.Automatycznie powstaje pytanie czy moduły zębów korby nie są za delikatne/przystosowane do np:łańcucha x9? Pozdrawiam, Dariusz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...