Skocz do zawartości

Giant ToughRoad SLR 1 2016


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiedziałem gdzie umieścić temat, jeśli jest w złym miejscu to proszę Cię Łukaszu o przeniesienie.

Sprawa dotyczy zakupu roweru jak w temacie.

Jest to niby rower crossowy ale ma kompozytowy widelec. 

Widelec to jedna z większych zalet tego sprzętu, ale mam zupełnie hipotetyczne pytanie: 

Gdybym zdecydował się kiedyś założyć amortyzator o skoku powiedzmy 100mm nie zdemoluję geometrii tego roweru. Wklejam pod spodem zdjęcia tabeli rozmiarów. Mnie dotyczy rozmiar "L" gdyby to miało znaczenie.

olimpiadb_30382.jpg

16-ToughRoad-SLR-1-Black-Red.jpg

Odnośnik do komentarza

Rzeczywiście pomyliłem imiona  :unsure: , ale już poprawiłem ;)

Dzięki za odpowiedź marcino285. 

No własnie ale jak w takim przypadku dobrać go dobrze? Rower jeśli się na niego zdecyduję szybko amora się nie doczeka jeśli w ogóle. 

Wiem że się da jeździć na sztywniaku nawet w terenie, bo sporo czasu tak własnie jeździłem rama aluminiowa Authora + widelec cro-mo to był zestaw którym sporo kilometrów na trzaskałem. To były też troszkę inne czasy(1997rok), a ja zrobiłem się trochę wygodny. I w związku z tym jeśli idea jazdy na sztywniaku nie sprawdzi się, nie chcę zmieniać całego roweru. A w niektórych przypadkach gdy do roweru który jest zaprojektowany do zwykłego widelca wsadzi się amortyzator ten uniesieniem główki ramy niszczy geometrię. I tego się trochę obawiam. 

Rower bardzo mi się podoba przymierzałem się do modelu ToughRoad slr 2 ma sporo gorszy osprzęt ale i tak jest rewelacyjnie lekki i zwrotny. Wydaje mi się że do mojej eksploatacji to rower idealny.

Tylko jeszcze co powie żona gdy dowie się że chcę kupić rower droższy od samochodu który ostatnio jej kupiliśmy :P  ;)

A może powinienem sobie ten model wybić z głowy i kupić zwykły rower crossowy? Zamontować bagażnik i w drogę, a nie kombinować ze sztywniakiem i późniejszymi modyfikacjami?

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

I znów pojawił się dylemat... :(

Przymierzyłem się do dwóch rozmiarów bo taka była możliwość S(wiadomo że jest za mała wsiadłem na nią dla porównania) i L. Według wszelkiego rodzajów poradników dotyczących doboru ram powinienem mieć właśnie L gdyż mam wzrost 179cm i przekrok 86cm. 

Ale na eLce mimo wszytko jestem bardzo rozciągnięty nie wiem czy nie za bardzo i zastanawiam się nad eMką. Toughroud według moich spostrzeżeń na dosyć długą rurę górną, dłuższą niż w innych rowerach crossowych. Różnica w prowadzeniu miedzy S, a L jest kolosalna eLka traci bardzo za zwrotności na której nie ukrywam trochę mi zależy bo zapuszczam się niekiedy w nieco skomplikowane miejsca. Jak koledzy i koleżanki myślą jaki rozmiar?

Odnośnik do komentarza

Dziwna geometria poszczególnych rozmiarów. Rozstaw osi w każdym rozmiarze zbliżony, rozmiary S i M mają większy reach niż L i XL. Czyli teoretycznie na S i M będziesz bardziej wyciągnięty niż na L i XL... Na Twoim miejscu wybrałbym rozmiar "M" albo "L" w zależności, która wysokość (stack) bardziej Ci odpowiada. Przy poprawnie ustawionym siodełku i dobrze dobranym mostku kiedy popatrzysz na kierownicę powinna "przykrywać" piastę przedniego koła (metoda może mało naukowa, ale zazwyczaj się sprawdza).

Odnośnik do komentarza

Stack jest to odległość od suportu do szczytu główki ramy mierzona w pionie:

http://1.bp.blogspot.com/-JNpzo9RKKIk/VWdmDMamPII/AAAAAAAAXJM/csy9NSgwKNM/s640/stackandreach.gif

 

Wartości stack i reach są bardzo przydatne, gdyż pomagają w łatwy sposób porównać geometrię ram (nie trzeba zagłębiać się w długości rur i kąty pomiędzy nimi).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...