Skocz do zawartości

Regulacja hamulca tarczowego hydraulicznego


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Witam forumowiczów i proszę o pomoc/poradę.

Niedawno zakupiłem nowy, używany rower, kupując go przesiadłem sie z 23 letniego roweru z hamulcami v-break na hamulce hydrauliczne tarczowe (Shimano MT200 hydr)

Mam jedno pytanie: czy jest opcja ustawienia długości skoku klamki w takim hamulcu??? chodzi o to że prawa klamka (tył ) daje się ciągnąć ok 4cm do siebie a lewa (przód) tylko 2cm do siebie. Różnica jest spora a przez to hamulec przedni jest czuły i chyba trochę za agresywny. Da się coś z tym zrobić??

dodam że jestem kompletnym zieleniakiem, wiec opisałem problem najprościej jak mogę

 

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza

Nie wiem czy ma ale powinna. Poszukaj małej śrubki na imbus może torx w okolicy sworznia ramienia klamki. Śrubka ma położenie poziome i łatwo nią kręcić. Różnica w wielkości skoku klamek hamulca przedniego i tylnego może częściowo wynikać z długości przewodów hamulcowych. W grę może wchodzić też minimalne zapowietrzenie układu oraz być może częściowo różne zużycie klocków, tarcz. Dokładne odpowietrzenie hamulca tylnego jest trudniejsze z racji długości przewodu oraz jego poprowadzenia ponieważ przewód ten ma więcej łuków i różnic wysokości od zacisku do klamki.

W sumie regulacja (śrubka) o którą pytasz tak naprawdę reguluje raczej tylko odległość klamki od kierownicy.

To jest prawdopodobnie twoja dźwignia hamulca https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/acera-m390/BL-MT200.html a śrubka od regulacji jeżeli masz wygląda mniej więcej tak https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/e59858093ebf9d48

Edit:
Przy twojej dużej różnicy to zapowietrzenie, mało płynu (oleju mineralnego) i pewnie mocno stary. Przy okazji obejrzał bym stan wszystkich klocków (okładzin), stan tarcz i doktoryzował się z wymiany płynu, odpowietrzania.

Edytowane przez grzegorz75jan
Odnośnik do komentarza

Hej

dzięki za odpowiedź

przegrzebałem wczoraj wujka google i jeszcze jedną możliwą przyczynę znalazłem, czy może to być powód przepełnionego układu?? czyli układ odpowietrzany przy nie wciśniętych tłoczkach do końca??? dodam że koło nigdzie nie ociera itp. ale w sumie mało miejsca było przy zakładaniu koła żeby zmieścić sie tarczą między okładzinami.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Odpowietrzanie przeprowadza się przy tłoczkach wciśniętych do korpusu zacisku z założonymi klockami ale najlepiej bez klocków by uniknąć zachlapania i dobrze zastosować jakiś klin blokadę by uniknąć przypadkowego zaciśnięcia.

https://www.youtube.com/watch?v=m7xuAw9_5nY
https://www.youtube.com/watch?v=GWSSdxZNnHw

Pooglądaj też inne ich filmy o hamulcach. Szajbajk ma też dłuższe filmy o pełnym serwisowaniu roweru i omawia tam poszczególne układy, części. W opisach filmu ma rozpiskę o czym mówi w jakim czasie takiego filmu. Do tego poszukaj innych autorów. Każdy coś tam dodaje i stosują deko odmienne "taktyki" Jedni strzelają klamką inni nie.

Ze swojej strony zestaw do odpowietrzania skompletowałem sam. Strzykawkę 20 ml do wlewania oleju kupiłem w aptece za parę groszy. Lejek Shimano kupiłem przez internet bo lejek jest wygodny około 15zł. Olej też internetowo 100ml trochę nad wyrost ale przy braku wprawy wolałem by nie brakło a zostanie na ewentualną dolewkę. Uważaj na ceny bo u niektórych sprzedawców można sporo przepłacić. Wężyk już miałem dawno temu kupiony w sklepie motoryzacyjnym trochę za wąski ale wszedł jak coś to kupił bym szerszy.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...